Autor Wątek: przeróbki radia na line-in w samochodzie  (Przeczytany 1111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
przeróbki radia na line-in w samochodzie
« dnia: Kwiecień 23, 2017, 14:43:59 pm »
Czy zajmujesz się radiami ze starych BMW? E34 z 1990.
Czy da się w ogóle w takim starym radiu zrobić wyjście AUX nie psując zewnętrznej optyki? Jest to stary kaseciak. Co się z nim w środku stanie jest mi obojętne, ważne tylko żeby z zewnątrz był oryginał.



 :-)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2017, 17:40:19 pm wysłana przez Zoltan#1930 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 986
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2017, 19:40:24 pm »
Da się w każdym radiu. Trzeba przeciąć tor audio między tunerem a wzmacniaczem.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2017, 21:08:38 pm »
Jak wyżej. Zainwestuj w solidną kasetę adapter (nie taką za 5zł z cieniutkim kabelkiem) i będziesz zadowolony, nie ma sensu przerabiać radia  :]. Ewentualnie można ukryć pod deską transmiter FM.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2017, 22:30:28 pm »
Myślałem, że bezpośrednie wpięcie się w radiu będzie dużo lepsze niż kaseta. Jeśli tak piszecie to zarzuce kasetę. O innym radiu nawet nie myślałem. W tym aucie wszystko ma być oryginał za wszelką cenę. A jeśli już to żeby nie dało się zobaczyć bez rozkładania. :jezyk2:
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2017, 11:38:41 am »
No to jeśli ma być oryginał nie przerabiał bym. Cięcie ścieżek i dorabianie przełączników jest bez sensu.

Tylko kup jakąś markową, przykładowo: http://www.euro.com.pl/akcesoria-do-mp3-mp4-ipod/vivanco-26954.bhtml

Te najtańsze za 5zł działają przez chwilę (chyba, że z kabelkiem się obchodzisz jak z jajkiem) i czasem mają krzywo ustawione głowice, przez co potrafią ścinać wysokie tony albo robić inne dziwne efekty.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2017, 11:40:13 am wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2017, 15:15:55 pm »
Jak wyżej. Zainwestuj w solidną kasetę adapter (nie taką za 5zł z cieniutkim kabelkiem) i będziesz zadowolony, nie ma sensu przerabiać radia  :]. Ewentualnie można ukryć pod deską transmiter FM.
Jakie dorabianie przełączników? Radio ma np. niewykorzystywany tor AM, można zamiast niego wpiąć kabelek z małym jackiem...
Kaseta "markowa" vivanco...  <do bani> dźwięk jak "fale długie" i jeden szerokopasmowy otwarty głośnik...

Coprawda nie jest to temat otwarty lecz autoreklama ale nicek27 -  to jest prosta przeróbka a ścieżkę zawsze możesz zalutować, jeśli będziesz za 200(dwieście) lat wystawiał to radio na aukcję za miliony...
Pokaż, co tam za radio masz. Np. tu masz wskazówkę:
https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?557930-The-e30-stock-radio-ipod-install&p=15191715#post15191715
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2017, 15:18:56 pm wysłana przez lesor#1973 »

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2017, 23:29:00 pm »
Jak wyżej. Zainwestuj w solidną kasetę adapter (nie taką za 5zł z cieniutkim kabelkiem) i będziesz zadowolony, nie ma sensu przerabiać radia  :]. Ewentualnie można ukryć pod deską transmiter FM.
Jakie dorabianie przełączników? Radio ma np. niewykorzystywany tor AM, można zamiast niego wpiąć kabelek z małym jackiem...
Kaseta "markowa" vivanco...  <do bani> dźwięk jak "fale długie" i jeden szerokopasmowy otwarty głośnik...

:O Nie wiem, co za sprzęt miałeś, ale chyba albo lewą kasetę trafiłeś, albo felerne radio. Jakie fale długie, jaki szerokopasmowy głośnik? Mi ta kaseta spokojnie przenosi tony wysokie, średnie i niskie, talerze perkusji słyszę bez problemu, szumów nie stwierdziłem, więc bez przesady. Mówiąc o "markowej" miałem na myśli odmianę od tych za 3zł, bo tamte faktycznie grały fatalnie. Szczerze według mnie lepiej użyć takiej kasety, niż orać oryginalne radio, chyba, że "się komuś chce". Jak już ma podczepiać się pod AM, to lepiej już zrobić chinche z tyłu obudowy, jeśli jest miejsce, bo dolutowywanie "kabelka" z jackiem jest trochę nie teges.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2017, 23:34:09 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 986
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 25, 2017, 11:03:34 am »
Kaseta to jest nieporozumienie. Dźwięk jak z dna garnka. Trzeba przerobić płytę główną w radiu i tyle

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 25, 2017, 11:45:51 am »
Jak już ma podczepiać się pod AM, to lepiej już zrobić chinche z tyłu obudowy, jeśli jest miejsce, bo dolutowywanie "kabelka" z jackiem jest trochę nie teges.
Kaseta z kabelkiem jest "teges"?  <lol2>

Przepraszam, że wciąż wchodzę w Twój temat o przestrajaniu, lecz trudno się zgodzić z elektronikiem śmiejącym się z bezinwazyjnego konwertera a proponującym transfer magnetyczny.
O jakiej orce mówisz? zwykle nawet nie trzeba przecinać ścieżki, lecz wylutować jedną nóżkę kondensatora.
Po co komu cinch z tyłu obudowy, kiedy chce podłączać mp3 z telefonu a nie budować system?
Trzeba wyprowadzić kabelek chowany w schowku albo popielniczce albo w ukrytym miejscu gniazdko słuchawkowe i zarobić kabelek [jack 3,5mm] - [jack 3,5mm].


Przyznaję jednak 100% rację w jednym - kaseta z buforem magnetycznym jak najbardziej pasuje do profilu PTK, wszak jest to tuning... lat 90tych. Tuning dla laików, którzy kupili discmana i nie wiedzą co dalej... albo nie mają nikogo, kto ma lutownicę i zielone pojęcie.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2017, 02:45:22 am »
Jak już ma podczepiać się pod AM, to lepiej już zrobić chinche z tyłu obudowy, jeśli jest miejsce, bo dolutowywanie "kabelka" z jackiem jest trochę nie teges.
Kaseta z kabelkiem jest "teges"?  <lol2>

Przepraszam, że wciąż wchodzę w Twój temat o przestrajaniu, lecz trudno się zgodzić z elektronikiem śmiejącym się z bezinwazyjnego konwertera a proponującym transfer magnetyczny.
O jakiej orce mówisz? zwykle nawet nie trzeba przecinać ścieżki, lecz wylutować jedną nóżkę kondensatora.
Po co komu cinch z tyłu obudowy, kiedy chce podłączać mp3 z telefonu a nie budować system?
Trzeba wyprowadzić kabelek chowany w schowku albo popielniczce albo w ukrytym miejscu gniazdko słuchawkowe i zarobić kabelek [jack 3,5mm] - [jack 3,5mm].


Przyznaję jednak 100% rację w jednym - kaseta z buforem magnetycznym jak najbardziej pasuje do profilu PTK, wszak jest to tuning... lat 90tych. Tuning dla laików, którzy kupili discmana i nie wiedzą co dalej... albo nie mają nikogo, kto ma lutownicę i zielone pojęcie.

Jak kabelek w kasecie się rozwali, wyciągam ją i wkładam drugą. Jak kabelek do empetrójki Ci sie rozwali, to prujesz radio.

Jak macie dźwięk jak z "garnka", to głowica w kasecie adapterze jest ustawiona w kosmos, krzywo, kabelek był przerwany i nie łapał masy etc. Naprawdę nie mam takich problemów, dźwięk jest prawie taki sam po podłączeniu mp3 bezpośrednio, jak z kasety, a jestem pedantem jeśli chodzi o brzmienie sprzętu niestety, więc sobie nie zmyślam :P. No, delikatnie większe szumy są, ale podczas jazdy wyłapuje się delikatne szumy, czy słucha muzyki?  :] Z kiepskimi kasetami mieliście do czynienia, lub usterka była jeszcze gdzieś indziej.

Bezinwazyjny konwerter? Każdy konwerter pogarsza jakość sygnału. Nie są to jakieś kosmiczne odchyły, ale jednak. W dodatku musisz dzielić pasmo przełącznikiem, jakoś go wyprowadzić, żeby był do niego dostęp. Jak masz safari i nie chce Ci sie "babrać" to można, ja tego nie uznaję, wolę przystosować oryginalną głowicę do odbioru, trochę ze mnie ortodoks. Wszczepiaczy konwerterów jest masa, jak ktoś chce to nie będzie miał problemu takiego znaleźć, wszystkie serwisu rtv w mojej okolicy jak ktoś przychodzi z przestrojeniem, nieważne czego, zawsze wlutowywują konwerter.

Cytuj (zaznaczone)
O jakiej orce mówisz? zwykle nawet nie trzeba przecinać ścieżki, lecz wylutować jedną nóżkę kondensatora.
Po co komu cinch z tyłu obudowy, kiedy chce podłączać mp3 z telefonu a nie budować system?

Po to, że jak wyżej, kabel wychodzący z obudowy Ci się przerwie, np. jak zahaczysz o niego niechcący - targasz całe radio, masz chinche - po prostu podpinasz nowy i jest fajnie. Niefajnie jest jak masa czy jeden kanał się straci podczas wyjazdu na wakacje, no, chyba, że wozisz ze sobą przetwornicę 12V-230V i lutownicę zawsze w plecaku, nawet na wyjazd pod namiot. Podobnie z kasetą - zepsuje się na wyjeździe, wrzucasz nową i po krzyku.

Cytuj (zaznaczone)
Przyznaję jednak 100% rację w jednym - kaseta z buforem magnetycznym jak najbardziej pasuje do profilu PTK, wszak jest to tuning... lat 90tych. Tuning dla laików, którzy kupili discmana i nie wiedzą co dalej... albo nie mają nikogo, kto ma lutownicę i zielone pojęcie.

No kurde faktycznie, wrzucenie wyjmowalnej kasety z kabelkiem do radia to wieś-tuning. Nie wiedziałem, że to forum poważnych samochodowych audiofili, słuchających "na płasko" doskonałej charakterystyki pasma przenoszenia na systemie car audio za równowartość pięciu pensji, myślałem, że kolega chce się wpiąć do starego radia, ja poleciłem mu więc najszybszą i najwygodniejszą metodę. Skoro ja się nie podejmę, to może dogadajcie się na PW i wyprowadź mu ten kabelek. :).

Włączyłbym Ci radio w moim aucie na poprzednim systemie (metalowe dwudrożne kolumny tonsila + philips z lat 80 po remoncie i paru modyfikacjach) i zaręczam, że nie usłyszałbyś żadnej różnicy po włączeniu mojej kasety adaptera lub podpięciu się do wejścia liniowego, oprócz dodatkowych lekkich szumów i ucięcia pasma być może w okolicach 14000 Hz. Mi to nie przeszkadza w tak głośnym aucie jak polonez, że talerze perkusji nie mają wysublimowanego syczenia w okolicach 18000 Hz. Pytanie poza tym: czy stare, 20 czy 30-letnie radio, ze starymi elektrolitami i innymi elementami podatnymi na ekstremalnie niskie i wysokie temperatury, więc często nie trzymającymi ze starości parametrów "wyciągnie" Ci nawet przez wejście liniowe wyższą częstotliwość? Czy głośniki w samochodzie Ci tyle wyciągną? Wreszcie, czy podczas jazdy je usłyszysz? Szczerze wątpię  ;p

Jeszcze raz - kaseta adapter gra źle - jest gówniana lub zepsuta. Przeróbkę na line-in co najwyżej bym zrobił w sprzęcie typu "wiraż-5", ten sprzęt nie chciał zbytnio fajnie współpracować z kasetą :). I w takim właśnie wirażu sobie dorobiłem AUXa.

Mogę prosić moda o wydzielenie OTu do jakiegoś tematu o wyższości przeróbki radia na line-in w samochodzie?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2017, 03:01:38 am wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1006
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2017, 08:06:17 am »
Skoro pisząc o pruciu ścieżki miałeś na myśli przypadkowe przerwanie kabelka to ja się poddaję.
O gustach akustycznych nie mówmy lepiej wcale, NTF.

EOT, dobranoc Państwu.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 27, 2017, 12:46:56 pm »
Ojjj, chłopie, czytanie ze zrozumieniem się kłania, jeszcze raz: miałem na myśli przypadkowe przerwanie kabelka AUX-owego już po przylutowaniu go i zamontowaniu radia w samochodzie. Rozumiesz: można o niego po prostu zaczepić, pociągnąć i niechcący urwać na dystansie przewód wychodzący z radia->gniazdo jack. Wtedy musisz wymontować radio, odlutować kabelek i przylutować nowy.

Kończymy, jeszcze raz prośba, niech mod wydzieli OT z tematu.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2017, 15:07:13 pm »
Przeniesione, możecie się spierać dalej.

Cytuj (zaznaczone)
Przyznaję jednak 100% rację w jednym - kaseta z buforem magnetycznym jak najbardziej pasuje do profilu PTK, wszak jest to tuning... lat 90tych. Tuning dla laików, którzy kupili discmana i nie wiedzą co dalej... albo nie mają nikogo, kto ma lutownicę i zielone pojęcie.

No kurde faktycznie, wrzucenie wyjmowalnej kasety z kabelkiem do radia to wieś-tuning. Nie wiedziałem, że to forum poważnych samochodowych audiofili,

Ej! czy wszyscy aż tak drutują by przyrównywać nasz klub to poziomu goownianej kasety co gra jak zzaściany?   ;>
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1591
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2017, 15:29:08 pm »
Zmiana tytułu wątku jeszcze by się przydała  <ok>. Dzięki.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Przestrajanie starych radioodbiorników Unitra (safari itd) na nowy zakres UKF
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2017, 16:10:01 pm »
Odgrzewając kotleta mój znajomy zrobił sobie tak stare radyjko soniaka kaseciaka .Napęd kasetowy i tak był spieprzony więc się nie pierdzielił z naprawianiem go  wywalił ten napęd a  miejscu od przełącznika do wysuwania kaset wziął go zastąpił przełącznikiem wciskanym on/off Na ten przełącznik był przyklejony plastik z oryginalnego przycisku w klapce od kasety z rogu po 2 stronie nawiercona dziurka i w niej wyjście aux . Przełącznik działał tak że jak był wyłączony to normalnie fale FM działały a w momencie wcisnięcia go odcinał on sygnał FM a sygnał wejścia dźwięku szedł na auxa i normalnie na kablu  szedł sygnał z telefonu . Taka opcja była najbardziej optymalna bo były najmniejsze zniekształcenia dźwięku u niego . Na AM był taki dziwny pogłos ... Sprawdzał też opcję z kasetą ale na innym radiu i nie podobało mu to się gdyż w takiej kasecie dźwięk wychodził jako mono i dopiero był rozdzielany w głowicy tej kasety w radiu (dźwięk szedł z 1 kanału i był po prostu rodzielany na resztę w kasecie a nie szły 2 kanały jak w prawdziwym stereo )  na głośniki przez co nie dość że jakość była gorsza to nie dało się chodź by ustawić balansu bo skręcając 1 kanał wyciszało się całe radio ...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2017, 16:14:46 pm wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: przeróbki radia na line-in w samochodzie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 05, 2017, 22:47:23 pm »
Wszystko da rade przerobić i zmodyfikować Pytanie za ile ?  I drugie pytanie  PO CO ? czy mając ori kaseciaka mającego 20 czy 30  lat warto go modzić coby podpiąć smartfona  ? Czy dzisiaj w 21 wieku problemem nie do przejścia jest kupno i nagranie kasety do radia ? Chcecie mieć auto z epoki to radio tez musi być z epoki tak jak i kasety  i koniec.  Albo klimat albo nowocześnie.  A jak naprawdę musisz być na topie to proponuje

https://allegro.pl/artykul/transmiter-fm-czyli-jak-z-radia-samochodowego-zrobic-odtwarzacz-mp3-35429
 I wilk syty i owca cała moim skromnym zdaniem

Jak masz pruć dobre klasyczne radio to lepiej daj ogłoszenie może ktoś przygarnie weterana z patyna ... I będzie zadowolony ze ma ori radio a nie jakieś gówno modzone przez pana Henia czy Czesia
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2017, 22:52:21 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: przeróbki radia na line-in w samochodzie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2017, 22:10:28 pm »
I na tym też zostanie..
Znalazłem stary transmitter FM co swojego czasu do Poldka kupiony był.
Pierwsze że ile ja tym autem jeżdżę żeby taki modzić, drugie jeśli już się jedzie to się na jeździe i dźwięku silnika skupiam. Trzecie to są w aucie inne ważniejsze rzeczy do zrobienia. <lol2>    <uoee>
Mimo wszystko warto wiedzieć, że się da takie coś zmodzić.



 :]
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż