Autor Wątek: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko  (Przeczytany 4600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« dnia: Kwiecień 27, 2017, 19:50:51 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, jestem posiadaczem "dynamicznej" wersji Poloneza 1.6 GLI Bosch.Ponieważ wyszukiwarka nie pozwala na wybranie działu, ciężko coś znaleźć, a przewalać naście stron trochę ciężko, dlatego wybaczcie, jeśli się powtórzy temacik.

Jak już pisałem, mam mulistą wersję Poldona i chciałbym go usprawnić co nieco.Podajcie znane Wam modyfikacje, pozwalające zwiększyć osiągi.Co myślicie o następujących:
-wywalenie blaszki z filtra powietrza (na wlocie)
-zaślepienie dopływu ciepłego powietrza do dolotu
-gdzieś czytałem o wymianie wtryskiwacza od jakiegoś VW 1.8-czy wystarczy zmienić wtryskiwacz, czy coś jeszcze?
-kolektor wydechowy z GSI-w sumie na czym jego przewaga polega?
-może w ogóle inny filtr powietrza?
-porting głowicy-dość szerokie pojęcie, co wg Was warto zrobić?
-może kolektor ssący podmienić?
-co jeszcze znacie i co o powyższych sądzicie, jakie macie doświadczenia?

Silniczek jest za słaby, polowałem na GSI, ale ten ma ładną blachę i go wziąłem.Domyślam się, że przekładka GSI to sporo roboty, szczególnie przy LPG?

Pozdrawiam i zapraszam do rozważań :)

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 08:39:27 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Jeślei masz gaz to odpuśc sobie większość przeróbek. Skoro z własnej woli wsadziłeś w dolot zwężkę o średnicy (prawdopodobnie) 32mm, to pedał gazu od 2/3 i tak jest nieużywany. Więc wszelkie przeróbki w sensie poprawiania przepływu nie do końca mają sens.

Na LPG - zablokuj termostat powietrza wyłaćznie na zimne powietrze,
kolektor GSI - podobno cośdaje, ale nei wiem co dokładnie. Trzeba by było pojechać na hamownię z oboma zestawami.

Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 09:00:15 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Ponieważ wyszukiwarka nie pozwala na wybranie działu
oczywiście, że pozwala.
kolektor gsi daje lepsze samopoczucie i wygląd pod maską, niewiele ponad to.
-porting głowicy-dość szerokie pojęcie, co wg Was warto zrobić?
poprawienie niedoróbek fabrycznych ma jeszcze jakiś sens, ale zamiast robić porting z prawdziwego zdarzenia, lepiej wrzucić rovera pod maskę.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 09:02:07 am wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2017, 09:48:17 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
-zaślepienie dopływu ciepłego powietrza do dolotu

To ma sens wtedy gdy termostat nie działa, ale tylko w lecie. Poza tym, co dostajesz w zamian? Plus może 1% mocy, w zamian za wyższe spalanie bo silnik wolniej się nagrzewa.

Silniczek jest za słaby, polowałem na GSI, ale ten ma ładną blachę i go wziąłem.Domyślam się, że przekładka GSI to sporo roboty, szczególnie przy LPG?

Jak przedmówca napisał, w dolocie masz zwężkę (mieszalnik LPG) który skutecznie zmniejsza moc silnika z 75 do jakichś 60KM.
Kiedyś ten problem się rozwiązywało przez montaż BLOSa, za cenę innych problemów.

Przy GSI, żeby go na dzień dobry nie wykastrować, musiałbyś zainstalować instalację LPG IV generacji- wtrysk sekwencyjny.

Co byś nie robił, nie zrobisz z tego silnika rakiety, chyba że sypniesz grubym pieniądzem i znajdziesz kogoś kto będzie umiał ten silnik dobrze przerobić- a żeby z tego skorzystać, za cenę mocno obniżonej trwałości i ogromnego spalania, będziesz musiał zmienić przełożenie tylnego mostu.

Rover to też nie rakieta. Tzn. zbiera się przyzwoicie, ale wybór jest dosyć zerojedynkowy pomiędzy niskim spalaniem, a żwawą jazdą.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 09:54:30 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2017, 10:41:22 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
A może gaźnik i nakładka palnikowa?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2017, 11:41:50 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Dobra, rozkminiłem działanie wyszukiwarki, faktycznie jest opcja, tylko ukryła się przed moim wzrokiem  <cwaniak2>

Pisząc porting miałem na myśli głównie poprawkę niedoróbek.W zapasie leży głowica z innego silnika oraz kolektor wydechowy i ssący, więc chyba można pomodzić nieco.Absolutnie rakiety nie zamierzam z niego zrobić, po prostu chcę poprawić nieco osiągi i moc.Ok 20 sekund do 100km/h licznikowych (fakt, na LPG) to trochę za słabo, przydałoby się coś urwać.

Hmm czyżby ten kolektor z GSI był mitem?

Dobra, to chyba pozostaje wyszykować tą zapasową głowicę i wrzucić do auta, zobaczymy, jaki efekt będzie.

Czy jakieś modyfikacje układu wydechowego wchodzą w grę?

Edit:Nakładka palnikowa nie podejdzie pod Boscha?Czy tylko z gaźnikiem?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 12:27:00 pm wysłana przez CieniaczRider »

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2017, 15:51:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Co chcesz uzyskać portingiem, skoro na mieszalniku masz tylko 3/4 nominalnego przepływu? Porting się robi jak masz pełny przepływ, i przestrajasz komputer albo gaźnik żeby dał więcej paliwa jak ilość powietrza pójdzie ponad normę, a nie kiedy masz zwężkę która działa jak cegła pod pedałem gazu.

GLI Bosch bez gazu robi 15s. A Abimexem jeszcze trochę szybciej.

Możesz na próbę wyjąc mikser i zrobić próby na benzynie. Tyle tylko że sam pusty zbiornik LPG bez gazu waży ze 30kg, to w ramach kompensacji możesz czasowo zdemontować tylną kanapę.
Jak zrobi więcej niż 16s to hamulce trzymają albo silnik jest w nienajlepszej kondycji.
18-19s to on do setki powinien bez LPG robić na pełnym ładunku, czyli przy masie 1550kg zamiast 1050.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 15:57:56 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:08:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli masz instalacje LPG to istnieje duza szansa na to, ze est zamontowana na odpier... ze zle dobranym mikserem,bo gaziarz pamietal jeszcze jak montowal Igen do abimexa i zalozyl mikser jaki tam mu przyszedl do jakiegos boscha,

musisz zaczac od miksera, najlepiej zalozyc mikser szczelinowy fi38mm ,ale palnikowy fi38mm tez bedzie dobry,
wtedy podkladke ebonitowa zakladasz pod mikser,albo wyjmujesz i masz gwarancje,ze dolot nie bedzie dlawiony - moja gwarancje  <cwaniak2> ,
ewentualnie mozesz wyciac z jakiegos sztywnego materialu podkladke o grubsci 1mm ,zeby dopiescic przelot, ale najpierw trzeba wyregulowac instalacje na mikserze fi38mm

tak wiec na poczatek idziesz do auta,odkrecasz puche, zdejmujesz korpus wtryskiwacza i mierzysz srednice miksera ,a pozniej mozna myslec,co z tym fantem zrobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:21:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze się może okazać że gaziarz "wyregulował" LPG zapychając układ dolotowy gąbką.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2017, 16:47:45 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Średnica miksera to 36mm :) Już zmierzone.Przy okazji trafiła się poluzowana śruba trzymająca cały zespół wtryskowy, na szczęście tylko 1 z 4.

Rozumiem, że warto wrzucić trochę większy mikser 38mm, czy za mała różnica będzie?

Akurat w kwestii aut z LPG dopiero się uczę, więc średnio wiem "co z czym", proszę o wyrozumiałość  <cwaniak2>

Czy parownik podlega jakimś przeróbkom przy powyższej modyfikacji, czy tylko regulacji?

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2017, 20:54:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mikser 36mm to za malo, ale mozna go uratowac dajac odpowienia podkladke miedzy mikser, a korpus wtryskiwacza,
tylko grubosc podkladki trzeba policzyc pod konkretny mikser
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2018, 22:31:19 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, odświeżę co nieco temat :)

Czy wystarczy wrzucić mieszalnik średnicy 38mm i śmigać, czy też potrzebny będzie jakiś większy parownik i regulacja?

Jakieś specjalne podkładki regulacyjne są wymagane przy zmianie miksera?

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2018, 22:58:24 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Czy wystarczy wrzucić mieszalnik średnicy 38mm i śmigać, czy też potrzebny będzie jakiś większy parownik i regulacja?
Wystarczy regulacja. No chyba, że masz kilkuletni, ze sztywnymi membranami, to wtedy nic nie wyregulujesz.

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2018, 01:35:57 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A czy bosch nie ma czasem średnicy przepustnicy 38mm, jak w abimexie? Nie będzie wtedy miał problemu z regulacją przez brak zwężki?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2018, 14:59:47 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Tak, przepustnica ma 38mm z tego co pamiętam.Czyli nie mogę dać mieszalnika o tej średnicy co przepustnica?

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2018, 16:55:50 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
No nie bo przekrój wlotu jest pomniejszony o powierzchnię wtryskiwacza. Ja próbowałem dawać za duże miksery i nie było dobrze
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2018, 13:21:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z drugiej strony - do gaźnika montowałem mikser szczelinowy idealnie dopasowany do średnicy przepustnic (drugi przelot celowo roztoczyłem na bodajże 27mm, żeby nie hamował przepływu). Nie było żadnych problemów, jedynie wymagał ponownej regulacji, później auto latało jak złe. Miałem tam jeszcze pierwszą generację.

Opinie są podzielone, jedni gaziarze mówią/piszą, że większego niż 32mm się nie daje, ale np. do mojego abimexa z 2-gen można dostać miksery na 34, 36, 38mm, sam się zastanawiam, czy nie spróbować 38mm wstawić na próbę zamiast 32mm, który mam aktualnie. Dobry czas na dłubanie, mamy długie, zimowe wieczory, można się bawić.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2018, 13:28:23 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Usprawnienie silnika GLI Bosch i nie tylko
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2018, 17:40:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak, przepustnica ma 38mm z tego co pamiętam.Czyli nie mogę dać mieszalnika o tej średnicy co przepustnica?
mozesz,a nawet musisz, zeby nie dlawic dolotu - do boscha z przepustnica 38mm idzie mikser 38mm,
do abimexa z przepustnica 38mm mikser gora 32mm,

BOSCH jest wyjatkowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.