Autor Wątek: Rozbieranie mechanizmu korbotronika  (Przeczytany 1919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 17:37:48 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siemanko mam pewien kłopot z swoimi fabrycznymi el Szybkami firmy FOX i mam pytanko teraz . Coś jest pokopane prawdopodobnie z blachami do nich (prawdopodobnie mam lewy podnośnik a prawą blachę mocującą przykręconą ) i nie ma jak zamontować silnika elektrycznego bo by się blokował o schodzącą szybę  i mam teraz pytanko . Rozbierał ktoś podnośnik typu korbotronik ? Jak tam jest rozwiązany mechanizm który przekręca linkę ? Też jest pod wieloklinem tam zębaka ? Oraz czy z tej metalowej obudowy po rozwierceniu zgrzewów(nitów) jest się w stanie wyjąć owe ustrojstwo z wieloklinem na zębatkę która jest w el szybie do której wchodzi silnik ? Bo niestety jedyny sensowny pomysł jaki mi wpadł do głowy to przeszczep do korobronika silniczka el wraz z zębatką z elektrycznego podnośnika i i wymodzenie jakiś mocowań do  tego silnika . .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 17:39:22 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 17:45:24 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
To co masz na zdjęciach to raczej jakaś przeróbka, to nie są oryginalne podnośniki.

Odp: Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 21:38:39 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie zgodzę się . Są to oryginalne podnośniki z ATU plusa z 98 roku jestem w 100% pewien że to auto wyjechało z fabryki z tymi szybami . W aucie był nawet zamontowany system zamykania szyb po alarmie (też firmy fox wtedy nie pomyślałem i nie wymontowałem go z auta jedynie tylko siłowniki) . Nawet na silniczkach jest wybita data 98 rok ... W każdym razie ciul z tym nie będę się kłócił że to nie jest fabryka bo już parę lat temu wiele osób się ze mną spierało na innym forum do póki ktoś nie napisał do firmy FOX i okazało się że po zdjęciach poznali te siłowniki i okazało się że robili oni to specjalnie pod poloneza ...

Z resztą gdyby to była przeróbka to nikomu by się tak porządnie nie chciało tych blach robić do których jest przemontowany silnik ... z resztą on jest zamontowany w innym miejscu niż w zwykłej szybie i przez to będę musiał  coś i tak z mocowaniem jego wymyślić ;/

W każdym razie nie chodzi mi teraz o tą firmę tylko jak jest pod tymi blachami zamontowany mechanizm który rusza linką ...

Pewnie teraz ktoś napsizę rusz dupę do garazu i rozwierć to się dowiesz ... Nie jestem w stanie jestem chory i chcę po prostu zweryfikować czy moje myślenie o takim szczepie jest dobre .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 21:42:29 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2017, 22:07:51 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Zatem to musi być jakiś krótki wypust montowany przez jakiegoś dealera wraz z alarmem, bo nigdzie takich nie widziałem, ani na szrotach, ani w facebookowych ogłoszeniach handlarzy. W każdym razie wygląda to słabo, widać że dopasowany silniczek z czegoś innego i wciśnięty na siłę między boczek a szybę, nie tak jak oryginalnie na dole i do tego jakieś druciarskie mocowanie no ale mniejsza o to. Dlatego mało kto ci odpowie na pytanie, jedynie mogę powiedzieć że do tych standardowych nie pasują żadne zębatki z manualnego.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 22:12:47 pm wysłana przez Trojan »

Odp: Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2017, 23:41:11 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
;/ To lipa będę musiał się przekonać . Mocowania wcale nie sa lipne wręcz z masywnej blachy grubszej niż mocowania te z tych montowanych na dole drzwi . Normalnie trzyma się to na 3 śrubach na silniczku.  2 są do normalnie przykręcone 1 od silniczka do blachy która trzyma silniczek . A silniczek na sztywno jest skręcany obejmą u której u dołu jest blacha i skręcone jest to do drzwi . Jak niestety nie uda mi się zreanimować to będę musiał szukać lewego siłownika . Szkoda trochę  bo te Foxy (przynajmniej ten co mam z prawych drzwaich) zapieprza szybciej niż te zwykłe elektryki .

Jak chesz to mogę zrobić zdjęcia tego silniczka i mocowania zębatki bo rozwiercałem je (urwała się linka oryginalna) i przekładałem z korbotronika lecz jak okazało się coś albo ja spierdoliłem z blachą albo to już coś było kombinowe wcześniej . Bo 1 siłownik dostałem w siatce w częściach a 2 sam wymontowałem
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 23:44:57 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Rozbieranie mechanizmu korbotronika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 18, 2017, 01:29:22 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Mam takie foxy i rozwiązanie jak najbardziej dedykowane do poloneza oparte o silniki bosch.Były i na przód i na tył.