Autor Wątek: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie  (Przeczytany 1940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« dnia: Czerwiec 11, 2017, 02:15:37 am »

Offline S3BA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 17
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE 1994
Co sądzicie o przeszczepie silnika 2.3DOHC 16V 147KM z Forda Scorpio do Poloneza? Jest całe Scorpio, więc mam cały osprzęt.
Ef Es O.o

Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2017, 08:14:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z tym pytaniem do elwooda...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2017, 08:21:40 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2017, 00:26:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Generalnie mocno słabo to wygląda po kilku latach od kupna i pomiarach  - skrzynia ma sterowanie hydrauliczne wiec albo kombinacje albo MT75 z wersją na linkę. Ja jednak kombinuje nad zastosowaniem skrzyni od 132 która mam  - odpada problem sterowania wału i prędkościomierza i pasuje w tunel. Problem jest jednak taki ze rozrusznik forda wypada w miejscu otworu który powinien centrować skrzynie fiata na flanszy a następny ze na wieloklin skrzyni fiata  pasują tylko tarcze 200/215/228mm a ford stosuje w 2.0 i 2.3 240mm. Jedynie zwykłe 2.0 8V ford miało 215mm ale patrząc na fakt ze np w   bmw E36 tarcza 215mm pada jak mucha przy M43B19 które ma raptem 105-117KM i około 180Nm i seryjnie w E46 już 228mm na pewno jej nie zastosuje tylko idę w kierunku 228mm - tyle dla przykładu  ma R6 M52B25 Które ma około 170Km i około 240Nm czyli wartości parametrów zbliżone do 2,3 16V na kompie RS2000. Dodatkowo rozrusznik koliduje z belka zawieszenia :/  Kolejna sprawa ze z osprzętu scorpio praktycznie nie pasuje nic :(  Kolektory nie wchodzą, komp to dramat jeżeli chodzi o instalacje i czujniki. Generalnie to jeżeli chodzi o ten motor najlepiej chyba  kupić RS2000 i słupek 2.3 oraz skrzynie N9 i wtedy ładować do FSO. Niestety opcja kupna za grosze i taniej i szybkiej przekładki jak mi się wydawało parę lat temu nie wypali w tym wypadku, ale jako ze już mam silnik i całego DF to w bliżej nie określonej przyszłości się tym zajmę i posadzę w 125p :D. W ładzie siada toto bez problemu - tyle ze tam sprzęgło jest już hydrauliczne o komora szersza i wszystko wchodzi jak by stamtąd było...  Jak coś się urodzi to oczywiście info się pojawi  w temacie dotyczącym 2.3. Temat na pewno nie umrze tylko czasu brak
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2017, 00:41:33 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2017, 01:54:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w niektorych DF'ach byly sprzegla sterowane hydraulicznie, wiec masz szanse trafic taki komplet pedalow,
jak masz skrzynie z dohc'a to ja sprzedaj i kupisz sobie za to ze trzy skrzynie fordowskie - dopasowywanie innej skrzyni do silniaka ktory fabrycznie mial skrzynie do RWD nie ma najmniejszego sensu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2017, 08:04:44 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Założyć pompę do pedaliery lukasa nie jest problemem na tyle dużym, by zaprzątać sobie głowę pomysłami zmiany skrzyni.
Gorzej,  ze wiele innych elementów układanki sprawia problemy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r