Autor Wątek: Szarpanie i gaśnięcie GSi, wysokie spalanie, sonda lambda?  (Przeczytany 402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawelsz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSi
Szarpanie i gaśnięcie GSi, wysokie spalanie, sonda lambda?
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 21:26:10 pm »
Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum.

Mój Polonez Caro Plus GSi z roku 1998 (na liczniku 51 000 km) ma od pewnego czasu problem z lekkim szarpaniem przy przyspieszaniu oraz hamowaniu biegiem w okolicach 2000 obrotów. Wyczuwalne jest to przy przyspieszaniu najbardziej na biegu drugim, kiedy w zakresie obrotów około 2000 czuć lekkie szarpnięcia. Podobnie rzecz się za z hamowaniem na drugim i pierwszym biegu - gdy obroty spadają poniżej 2000 czuć jakby auto samo dodawało sobie gazu. Zjawisko występuje głównie na niedogrzanym silniku.
Ponadto, poldek pali ogromne ilości paliwa (mowa o benzynie, instalacji gazowej brak), choć nie mierzę tego bardzo dokładnie. Ale w cyklu miejskim na krótkich odcinkach dobre kilkanaście litrów. Na trasie jest zdecydowanie lepiej, myślę, że nie więcej jak 8. Jeżdzę raczej dość oszczędnie, płynnie, staram się nie dusić auta na zbyt niskich obrotach.

Podejrzewam przestarzałą sondę lambda (ma 19 lat), warto ją od razu wymienić? Ta wygląda na dokładnie taką o jaką chodzi, mam rację?
http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Sonda-lambda-DAEWOO-OPEL-POLONEZ-SUZUKI-Oryginal-GM-ACDelco-DELPHI-855333/189

Próbowałem odpinać sondę lambda, zauważyłem, że mija dłuższa chwila zanim auto zorientuje się, że jest odpięta (check engine). W zasadzie nie zauważyłem różnicy w zachowaniu z sondą i bez (silnik rozgrzany, spróbuję jeszcze sprawdzić na zimnym).

W aucie niedawno wymienione świece, filtr powietrza, wszelkie płyny, olej, czyszczony zespół przepustnicy.

Drugim problemem jest sporadyczne gaśnięcie auta na niedogrzanym silniku w następującej sytuacji: przy zmianie biegu zwykle 1 na 2, niedługo po odpaleniu lub przy samym wciśnięciu sprzęgła np. przed skrzyżowaniem (zwykle po dojechaniu na 2 biegu). Ogólnie to zauważyłem, że w normalnej sytuacji po zwolnieniu pedału gazu obroty spadają szybko do ok. 2000 a następnie wolniej do obrotów jałowych. Jeżeli auto ma zgasnąć, obroty lecą szybko do zera. Po ponownym odpaleniu problem się nie powtarza. Jeżeli auto nie zgaśnie w czasie gdy wciśnięte jest sprzęgło (pedał) obroty utrzymują się na poziomie wyraźnie niższym od nominalnych jałowych. Cały czas mowa o jeździe na niedogrzanym czy nawet zimnym silniku po dłuższym postoju, np. rano.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników i proszę o rady.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2017, 21:29:00 pm wysłana przez pawelsz »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: Szarpanie i gaśnięcie GSi, wysokie spalanie, sonda lambda?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2017, 05:03:13 am »
sonda działa od 60- 70 stopni, wcześniej regulacja składu i ilości mieszanki odbywa się z map komputera. posprawdzaj wtyczki, psiknij WD- 40. sprawdź zawór powietrza dodatkowego. sodę można kupić taniej.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Online tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Odp: Szarpanie i gaśnięcie GSi, wysokie spalanie, sonda lambda?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2017, 18:02:14 pm »
Filtr paliwa + czyszczenie wtryskiwaczy, za takie objawy zazwyczaj odpowiedzialne są wtryskiwacze, jeśli samochód rzadko jeździł to pewnie są delikatnie zaklejone osadami, żywicami. Można próbować pojeździć na jakimś premium paliwie albo dolać cleanera do baku, może jeszcze da się je tak rozruszać.