Główna przyczyna zimna w poldku i nierównego grzania z nawiewów(od pasażera zimniejsze niż od kierowcy) to nie wyregulowane klapki, które przysłaniają nagrzewnicę od zewnątrz. sterujesz nimi poprzez drugą linke przymocowaną do czerwonego cięgna(pierwsza jest od zaworka) . Gdy się nie otwierają do końca zimne powietrze z ewnątrz przelatuje za nagrzewnicą nie ogrzane a to które sie ogrzało ma zamałą wydajność. W momencie włączenia ogrzewania(suwak w dół) one otwierają sie i całe powietrze z wlotu pod szyba przenią powinno przelatywac przez nagrzewnice. ( otwierają się do góry-gdy są zamknięte zakrywają nagrzewnce-ta od strony wnętrza otwiera się w jego kierunku, ta druga w kieruku silnika, mam nadzieje ze kumasz). Dostać się do nich możesz od komory silnika, ale to nie ma sensu bo tylko je zobaczysz, regulacje wykonasz po zdemontowaniu schowka, zobaczysz 3(albo 2 w starszych poldkach)wyloty powietrza z nagrzewnicy-papierowe rury-zdejmiesz je i odsuniesz i juz widzisz mocowanie linki do nóżek klapek i musisz tam metodą prób i błędów wyregulować tak by maksymalnie się otwierały po włączeniu ogrzewania. Dodam że maksymalne otwarcie uzyskasz po maksymalnym rozsunięciu tych nóżek wychodzących z obudowy nagrzewnicy do której przymocowany jest rozpierak a do niego linka od cięgna. Wiem że brzmi to skomplikowanie , ale w rzeczywistości jest to bardzo proste. Jak zdejmiesz schowek(roznituj go i odkręć sruby, spowrotem tylko śruby przykręć-wystarczy w zupełności-nity są zbędne) i będzies zjuz wszystko widział.
Oprócz klapek musi byc sprawny termostat i zaworek, masz pod maską czy jeszcze przy nagrzewnicy?
Mam nadzieje że jakoś Ci pomogłem, było to juz maglowane. Ja też kiedys marzłem a teraz w trasie jak było -12 miałem wewnątrz(termometr na podszybiu z przodu przy lewym słupku-tam jest chłodniej niz wkabinie) 22 stopnie. w sweterku byłem i było mi ciepło. No i nie zastary płyn chłodniczy i autko bedzie sie szybko rozgrzewalo.
Miałem nawet gdzies rysunek w paincie obrazujący te klapki ale gdzies mi wsiakł.