Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą ROVER  (Przeczytany 954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Uszczelka pod głowicą ROVER
« dnia: Lipiec 14, 2017, 21:13:13 pm »
Witam,
jaką uszczelkę pod głowice polecacie do 1,4? Zastanawiam się nad FAI i ELRING która by była lepsza?
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 978
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2017, 09:58:52 am »
Każda o ile tuleje wystają nad blok silnika.

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 15, 2017, 10:35:54 am »
Obie przerabiałem obie wyglądają podobnie opinia nt producentów tu czy tu niezła.

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2017, 15:28:50 pm »
No to uszczelka elringa zamówiona  :]
A co do śrub głowicy polecacie cos ciekawego czy to nie ma zbyt dużego znaczenia ?
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2017, 21:20:27 pm »
Zmierz stare- jak trzymają wymiar - zakładaj stare.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3375
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2017, 03:00:31 am »
Nie zakładaj starych. Kup nowe np.  Elringa. Te śruby po pierwszym rozgrzaniu silnika rozciągają się PLASTYCZNIE. Owszem, można założyć stare, ale 140zł to nie jest majątek. :)

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 16, 2017, 09:14:37 am »
Biorąc pod uwagę ponowny remont, pokrzywienie głowicy itp. to nie jest to duży wydatek.Planowanie, uszczelka, olej,płyn chłodniczy itd. i się zbierze sumka kilka razy większa, niż koszt śrub.Tutaj popieram w całej rozciągłości Multeca.Ten silnik, to taka trochę jednorazówka i zalecane jest raczej zakładanie za każdym razem "nominalnych" części.Głowica, jak by nie patrzeć, to też za dużo na splanowanie zapasu nie posiada.0.2 mm, to tyle, co nic.Stare śruby zawsze się mogą do czegoś kiedyś przydać, bo to fajne długie śruby.Ja bym nie oszczędzał, bo kiedyś oszczędziłem na płynie chłodniczym i zeżarło mi głowicę, oraz blok i tyle zaoszczędziłem, że trzeba było szukać innego silnika, a zrobiłem wtedy uszczelkę, splanowałem głowicę, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy, nowe śruby, wszystkie uszczelniacze wałków itd. i wszystko psu na budę, bo przyżydziłem na płynie.Posiadacze K16, nie idźcie tą drogą.To angielskie gówno wymaga dokładności i nie oszczędzania na technologii napraw.To nie ohv, gdzie zrobi się na kolanie.

Online mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 544
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2017, 12:11:19 pm »
Jaki trzeba lac płyn aby było dobrze?

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4565
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2017, 13:58:14 pm »
Jak masz chłodnicę oryginalną, to możesz lać każdy. Płyny bez krzemianów wolniej się starzeją i lepiej chłodzą.
Jak lutowany zamiennik, to płyn typu g11 z krzemianami, za zwyczaj niebieski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2017, 16:46:20 pm »
Teoria swoje, a życie swoje.Ja mam chłodnicę fabryczną, a i tak porobiło wżery w miejscach, gdzie są kanały wodne w bloku i odkryty materiał głowicy.Święty widział tą głowicę i jeszcze kilka osób.Zalałem wtedy płyn firmy krzak "pan samochodzik" to się nazywało.Wyszedłem wtedy z założenia, że to wszystko jeden koń, skoro kolory się zgadzają  ;p Wyszło, jak wyszło.A jeździłem wcześniej na petrygo.Nie wiem, co mi strzeliło do łba, a to było chyba z 10 pln różnicy na 5 litrach.

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2017, 00:45:42 am »
Ja do swojego lałem dynagel, cena nie jest jakaś dużo wyższa od borygo a gościu bardziej go polecał w sklepie
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4565
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 17, 2017, 11:40:27 am »
oria swoje, a życie swoje.Ja mam chłodnicę fabryczną, a i tak porobiło wżery w miejscach, gdzie są kanały wodne w bloku i odkryty materiał głowicy.Święty widział tą głowicę i jeszcze kilka osób.Zalałem wtedy płyn firmy krzak "pan samochodzik" to się nazywało

To wina technologa produktu, widać nie dali skutecznych inhibitorów korozji albo coś skopali w składzie że wyszedł wręcz płyn żrący.
Natomiast jeżeli chodzi o typy, to zasada jest taka, że płyny z krzemianami są do układów z elementami lutowanymi, dla poprawienia szczelności, a płyny bez krzemianów do pozostałych układów, ze względu na dłuższą żywotność płynu i nieco lepsze przewodzenie ciepła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3358
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Uszczelka pod głowicą ROVER
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 17, 2017, 21:16:02 pm »
Ja teraz leję tradycyjne petrygo.Zielone, czy tam niebieskie (w zależności od oka). Sam nie wiem, co to się wtedy stało.Pierwszy raz widzę coś takiego, żeby płyn chłodniczy wżarł się w stop, jak korniki w drewno.Pojeździłem wtedy może z miesiąc po remoncie uszczelki i głowicy i zaczął walić płyn do komory spalania i robił z tyłu zasłonę dymną.Wżery były na tyle głębokie, że szkoda było się bawić w naprawę głowicy, bo bez spawania by się nie obeszło, a dodatkowo, wżery powstały także w płaszczyźnie bloku i było po ptokach.Za 450 pln kupiłem wtedy niemal kompletny silnik, więc przeżyłem.Stwierdziłem wtedy, że to chyba jakiś gówniany stop, bo w ohv-ce, to nic takiego się nigdy nie działo, a jeździłem na różnościach.