Autor Wątek: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm  (Przeczytany 3964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« dnia: Październik 25, 2017, 16:51:07 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Witam,

Tak to zaś ja  <lol>

Po poprzednim poście odnośnie stracenia połowy mocy w moim GSI się delikatnie mówiąc wkur... zdenerwowałem i wyjąłem silnik a w jego miejsce wstawiłem już trzeci słupek GSI (miałem okazję go osłuchać na złomie w aucie, zmierzyć kompresje itp). Wszystko poskładałem, odpalam i odpala, ale... obroty biegu jałowego to 3500. Skąd takie wysokie ? Czytałem na google, patrzyłem w szukajce ale nic z tamtych rad mi nie pomogło. Już opisuje co podmieniłem...

-linkę przepustnicy zdjąłem coby sprawdzić czy nie jest napięta, że otwiera sama przepustnicę
-silniczek krokowy podmieniłem (nagle trzy się zepsuły ... ?)
-czujnik położenia przepustnicy
-zmieniłem całą przepustnicę na tą z którą kupiłem ten silnik (wtedy działała, nagle się zepsuła ... ?)
-cewkę zapłonową
-czujnik położenia wału korbowego
-wykasowałem pare razy błędy na kompie choć non-stop zapala się Check Engine i kod błędu nr 12 (silnik krokowy)
-starałem się wyregulować krokowca (maksymalnie wyciągnąłem trzpień i wsadziłem do środka - trzymał normalne obroty do czasu aż komputer nie otworzył zaś normalnie krokowca i zaś miał 3500 rpm)
-powymieniałem sparciałe przewody podciśnienia

Coś jeszcze może robiłem...

Mam ostatni pomysł - czujnik podciśnienia przy kuli. Może to on jest winowajcą (po odłączeniu go albo przewodu podciśnienia idącego do niego obroty ani nie spadły ani nie wzrosły) ?

Panowie, pomóżcie bo na prawdę resztkę włosów stracę przy tej mojej "Księżniczce"...  <krzyk> <beczy>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2017, 17:13:15 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Zamocowałeś WSZYSTKIE przewody podciśnienia? Wszystkie, co dochodzą do kolektora ssacego? Od serwa też?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2017, 18:51:04 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Dla pewności... do kolektora ssącego dochodzą trzy małe przewody podciśnienia, tak ? Jeden, który idzie od takiego urządzenia na listwie wtryskowej, drugi od kolektora ssącego do kuli podciśnienia i trzeci, który (u mnie) rozgałęzia się na trójniku i jeden idzie do reduktora gazu a drugi do kabiny. Jest jeszcze wąż od serwa. Czy o czymś zapomniałem ? Przewody o których pisałem wyżej wymieniłem gdzie widziałem, że są sparciałe. Może o czymś zapomniałem ? Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2017, 18:56:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Sciągałeś przepustnicę lub kolektor?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2017, 19:17:46 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Wkładałem silnik bez kolektorów, więc montowałem ssący wraz z przepustnicą (była zmęczona uszczelka, natomiast jakby było lewe powietrze to chyba by się dławił zamiast mieć takie obroty co nie ?), natomiast dzisiaj zmieniłem przepustnicę bez odkręcania kolektora (Boże chroń mnie od odkręcania tego pieroństwa !).
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2017, 19:34:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Nie... Przecież to wtrysk, tutaj komp czuwa nad pracą silnika, jeśli zamknął krokowcem dopływ powietrza a silnik dalej jest na wysokich obrotach to wywalił checka. Ponieważ przepustnica nie zamyka się do końca, to zawsze coś tam tego gazu zasysa, chyba, że masz sekwencje, to wtedy po prostu tryśnie tyle gazu coby mu się lambada zgadzała i jedzie dalej, od i wielka filozofia. Także to wygląda na nieszczelność na linii przepustnica-kolektor-głowica.

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2017, 20:07:00 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Może o czymś zapomniałem
Nad przepustnicą jest przewód od filtra par paliwa. Czy przewód od serwa na serwie jest prawidłowo wciśnięty w to serwo? MOże Ci wyskoczył? Jest osadzony na wcisk w obudowę, potrafi wyskoczyć.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2017, 07:08:44 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Gaz to pełna sekwencja Lovato, natomiast on przełącza się na gaz automatycznie dopiero jak ma płyn chłodniczy ok 35 stopni Celsjusza i obroty mu spadną (np: przegazówka) mając stałe obroty 3500 ciężko jest mi go przełączyć na gaz, natomiast raz mi się udało i tak samo wysoko chodził.

Co do przewodu par paliwa. Jest dobrze na przepustnicy zamocowany, natomiast on idzie pod nadkole i może tam się poluzował ? Od serwa sprawdzałem i jest w porządku, ale przy okazji raz jeszcze sprawdzę.

Dzisiaj podmieniłem czujnik podciśnienia i to nie on jest winowajcą, niestety.

Mocując przepustnicę i kolektor ssący do wstawionego wcześniej słupka zauważyłem, że obie uszczelki były zmęczone (jak zwykle zapomniałem o podstawie takiej jak zakup nowej uszczelki...), więc myślę że jeżeli gdzieś może być jakieś lewe powietrze to właśnie przy kolektorze ssącym między 3 a 4 cylindrem od rozrządu (tam uszczelka była najbardziej zmęczona). Natomiast ja to sobie tak tłumaczyłem, że skoro to jest za przepustnicą, więc przepustnica i krokowiec dają swoją normalną dawkę powietrzną, a tutaj dostają kolejną dawkę lewego powietrza i suma sumarów jest dwa razy więcej powietrza do jednej dawki paliwa, więc chyba silnik powinien kulać, dusić się zamiast chodzić tak mocno, czyż nie ? Oczywiście zamówię dzisiaj dla świętego spokoju i na zapas uszczelkę kolektora ssącego i przepustnicy, natomiast czy to aby na pewno tutaj jest wina ? Bo na chłopski rozum (a tak całą mechanikę rozumiem), to powinien być słaby zamiast mocny z lewym powietrzem ZA przepustnicą, co nie ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2017, 20:38:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Księciuniu złoty, zatrzymałeś się na erze gaźników, gdzie na lewe powietrze za gaźnikiem już nic nie miało wpływu. Tutaj komputer steruje dawką paliwa i dąży do utrzymania stechiometrii, jeśli ma zamkniętą przepustnice i krokowca, a wciąż ma wysokie obroty to uznaje, że coś jest uszkodzone i wywala checka, przechodzi w tryb serwisowy, gdzie ma sztywne mapy i po prostu wtryskuje tyle paliwa ile jest mu potrzebne dla tych 3,5k obr./min., choć z moich obserwacji wynika, że posiłkuje się też sprawnymi czujnikami, bo w trybie serwisowym odpięcie np. MAPa powoduje zmiany w pracy silnika.

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 27, 2017, 03:26:37 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Księciunio i jego Księżniczka - buahahaha  <lol2>

Czyli to faktycznie może być taka pierdoła jak uszczelka kolektora ssącego lub przepustnicy ? Jeżeli tak to od razu jak przyjdą zamówione uszczelki je wymienię (o zgrozo, zaś kolektor ssący trzeba odkręcać  :[ ) i mam nadzieję, że to będzie powód, bo już ten Polonez zaczyna mnie do szału doprowadzać - chucham, dmucham na niego a i tak się psuje. A dla przykładu jeżdżę teraz pożyczonym Seicento 900 nie oszczędzam go, ani o niego nie dbam i nic, kompletnie nic się nie dzieje z nim - leje i jadę. Eh... no ale za coś musimy przecież kochać te nasze Polonezy. :P
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2017, 07:39:35 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zacznij od silnika krokowego, zmierz rezystancje jego obwodów pomiędzy stykiem a i b, oraz c i d w obydwu przypadkach 60 omów. potem zrób jego adaptacje.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 27, 2017, 07:43:35 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
-powymieniałem sparciałe przewody podciśnienia
długość i ulozenie przewodu z MAP-a do kolektora ssącego  jest takie samo jak fabryka?
przepustnica całkowicie zamknięta? zmierz wartość napięcia na czujniku położenia przepustnicy w pozycji zamkniętej. Linka od gazu nie napięta zbyt mocno?
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2017, 07:47:03 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: [GSI] wysokie obroty biegu jałowego - 3500 rpm
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 28, 2017, 23:10:19 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Problem rozwiązany. Tak jak koledzy mówili a ja nie wierzyłem - lewe powietrze.  <lol2>

Wymieniłem dzisiaj uszczelkę kolektora ssącego (zdjąłem starą w 5 kawałkach...) i przepustnicy.
Jeszcze delikatne poprawki (lekko, minimalnie się dusi prawie nie zauważalnie) i gotowy.


Serdecznie dziękuje za pomoc.  :]
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?