Autor Wątek: Farbyczny alarm w Polonezie  (Przeczytany 5886 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Farbyczny alarm w Polonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2018, 15:18:17 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
OK, to teraz już mniej więcej coś mi się rozjaśniło. Teraz tylko utwierdzam się w przekonaniu, żeby robić to jak będzie samochód rozbebeszony

Odp: Farbyczny alarm w Polonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 29, 2018, 10:35:22 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
W weekend miałem trochę czasu i się przyjrzałem temu alarmowi. Cała wiązka i chiński alarm już wyleciały z samochodu. Problem napotkałem przy cewce. Było tam jakieś odcięcie zapłonu na przekaźniku. Przekaźnik sterowany był pomarańczowym kablem, bo szedł do centralki alarmu. Obciąłem go. Jest na nim napięcie więc jest zaizolowany, a nie próbowałem go zwierać do masy w obawie o cewkę lub moduł zapłonowy. Zacząłem sprawdzać co i jak powinno być podpięte i zgłupiałem.
Do zacisku +B na cewce był podpięty:
- gruby czarny kabel idący do przekaźnika
- zielony idący do modułu
- czarny do kondensatora filtrującego
- zielony do bezpiecznika na kablu (czyli to będzie zasilanie czy zawór gaźnika?)
Do drugiego zacisku był podpięty:
- brązowy do modułu
- brązowo biały wystający z wiązki (czyli ten idzie do zegarów)
I teraz pytanie jak to powinno być podpięte.  <uoee> Od czego jest ten niebieski kabel wystający z wiązki połączony z grubym czarno-białym kablem do przekaźnika? Czy to przypadkiem nie jest zasilanie cewki, które ktoś sobie obciął?  Czarno-biały kabel później łączy się z czerwonym i też wchodzi na nóżkę przekaźnika. (widoczne na zdjęciach)

Link do zdjęć: https://drive.google.com/drive/folders/1E4uwHNffJWYLj-1Cz-XcqduOZjoDVsnH?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2018, 10:43:31 am wysłana przez fripin »

Odp: Farbyczny alarm w Polonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 29, 2018, 11:33:51 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 233
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Mam schemat szerokiego Caro ale problem w tym, że z tym schematem już się to jeszcze bardziej nie zgadzało (może miałem jakiś lipny schemat), bo wg tego schematu cewka powinna być obrócona.  <uoee> Według tego obrazka https://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1475315134.jpg znalezionego na necie to by się nawet i zgadzało. Pytanie teraz czy niebieski kabel, który wystaje z wiązki i wchodzi na przekaźnik to zasilanie cewki? W takim razie zielony kabel, na którym jest bezpiecznik to kabel do elektromagnesu, bo przyznaję się, że nie sprawdziłem tego. W każdym razie w gaźniku i tak tego elektromagnesu nie ma  ;p