Autor Wątek: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii  (Przeczytany 9865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« dnia: Grudzień 29, 2017, 18:18:29 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Witam po długiej nieobecności.
Ostatnio na tym forum udzielałem się ładnych parę lat temu w kwestii uruchamiania VVC 160 w napędzie poloneza ( skrzynia most). Teraz pracuje nad nowym projektem ( też pojazd poniżej 700 kg) i chciałbym ponownie posiłkować się silnikime K-serii, ale w wersji turbo. Konkretnie to ma to być dół od wersji 1,8t, góra to zaczopowane VVC i zamiast turbiny napędzane eatonem M62. Chciałbym aby to miało zapłon jak polonez i marzeniem jest zasilanie gaźnikiem. Czas pokaże ile z tego uda się wcielić w życie. ale do rzeczy.
pamiętam, że przy moim napedzie z użyciem silnika mg ZR 160 najsłabszym ogniwem było sprzęgło 200mm. Myślałem, że nim będzie skrzynia polonezowska, ale ona sobie nawet radziła niezłe katowanie.
Zastanawiam się jaką skrzynie można zaadoptować do tego silnika, aby zmieściło się większe sprzęgło. chociaż 215mm. Czy jest szansa to wepchnąć do dzwonu poldrovera? (nie wiem delikatne zdystansowanie skrzyni plus drobne podszlifowanie dzwonu?)

Jak wy w tunigowanych polonezach rozwiązujecie problem sprzęgła?

Kiedyś bywały uturbione rajdowe polonezy. jak tam wyglądała sprawa ze sprzęgłem?

Czy ktoś z was słyszał o zastosowaniu innej skrzyni ( oczywiście poza ford typ 9)?
coraz mniej tych skrzyń jest na rynku wtórnym i ciężko coś dobrego odszukać w normalnych pieniądzach.

zastanawiałem się nad skrzynią od mx5. Niestety w sieci nie znalazłem aplikacji skrzyni z silnikiem K-rovera.

z góry dzięki za sugestie.


Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2017, 21:46:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Podwójny docisk i spiek 4 lopatkowy i 190mm przenosi 230km i 380nm. Masz sporo kasy skoro masz hajs na czopy pod sztywne walki do głowicy VVC.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2017, 21:47:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Most od Volvo. Skrzynię zostawilbym od Poloneza.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2017, 21:50:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Posadz to na kompie motoroli od 1.8 120km na cewkach. Wiem ze gaźnik to potęgą mocy ale jak dla mnie to nie jest Ameryka V8. Mokre tuleje zbyt dużo nie wyrobów. Chyba ze masz 12kk na zakucie dolu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:03:12 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Podwójny docisk i spiek 4 lopatkowy i 190mm przenosi 230km i 380nm. Masz sporo kasy skoro masz hajs na czopy pod sztywne walki do głowicy VVC.
wiem, że są tuningowe sprzęgła 200mm co przeniosą 720Nm, ale nie sztuka jest wyłożyć na sprzęgło 5000pln.
Podwójny docisk masz na myśli dwie sprężyny  (dwa słoneczka)? czy to ktoś praktykował w sprzęgle rovera 200mm? o ile ciężej chodzi pedał?
czop ( a raczej komplet panewek) wykonam sam. już się do tego zabierałem przy poprzednim podejściu do VVC, ale czasu brakło. przyszło lato i chciałem już jeździć.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:04:52 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Posadz to na kompie motoroli od 1.8 120km na cewkach. Wiem ze gaźnik to potęgą mocy ale jak dla mnie to nie jest Ameryka V8. Mokre tuleje zbyt dużo nie wyrobów. Chyba ze masz 12kk na zakucie dolu
dół ma zostać od 1,8t. Jest to samochód z 1972 roku, więc chciałbym w nim dać gaźnik nie z racji tuningu tylko dopasowania do epoki.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:07:36 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Most od Volvo. Skrzynię zostawilbym od Poloneza.
masz jakieś wiarygodne źródła pokazujące, ze ta skrzynia może pracować powiedzmy z 260 Nm?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:39:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:44:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Podwójny docisk możesz zrobić sam. Pedał pracuje nieco ciężej ale bez tragedii. To nie będzie kosztować 5000zl. Max 500.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2017, 22:45:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na seryjnym dole proponuje max 0.8 bara. Będzie pracować tez na 1.0 ale nie za dlugo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2017, 12:15:34 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
https://sprzedajemy.pl/polonez-caro-1-8-turbo-rover-reszel-6bea9f-nr54055000 mam to. Dziala
Ty to robiłeś?
jak długo ten polonez na tej skrzyni jeździ?
co to są za wałki 280*?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2017, 18:50:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zostawiając 200mm poszedłbym we wzmocniony docisk + tarcza obita kewlarem, powinno dać radę, szczególnie, że auto lekkie. A jeśli nie to spiek.
A ja nie bawiłbym się w gaźniki, a w ITB + sterownik standalone. EMU dziś nie kosztuje niewiadomo ile, a daje spore możliwości i da się uruchomić bez modyfikowania któregokolwiek z czujników, nawet dekoder Roverowskiego triggera jest. Kwestia sterownika z wtyczkami.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2017, 19:11:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Powiedzmy ze poniekąd zrobiłem :) rozbieralem bo musiałem. I zlozylem. Przy okazji poznałem silnik na przewylot. Tzn ten konkretny. Poprzedni właściciel na przestrzeni 2 lat załatwił jedna skrzynie. Mostów co najmniej 10 razy więcej :) walki rozrządu tzn ostre. Ale niestety w tym silniku ich nie ma :(
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2017, 19:15:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałki pewnie po szlifie w Rewarze. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:52:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
I wznios nadal 8.8mm? Wątpie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:53:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Z nr wychodzi ze to walki z 1.4 ;D co najsmieszniejsze  w tym wszystkim a dopierdala aż tuleje wybuchają :) z reszta nie długo będę miał porównanie. A potem tylko zmienie korby z tłokami i bedziem wiedzieć ile można pocisnac z takiego zestawu co założyciel tematu ma zamiar zrobić :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2017, 21:56:36 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2017, 22:35:53 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Panowie a ile waży skrzynia poloneza (wraz z dzwonem do rovera)?
jakie są jej wymiary (samej skrzyni)?

Czy znacie źródło lub ktoś może poważył silnik K16. chodzi mi o masy słupka, osprzętu, kolektorów, zamachu i sprzęgła itd.

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 31, 2017, 08:29:18 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
A ja nie bawiłbym się w gaźniki, a w ITB + sterownik standalone
Silnik doładowany i ITB??
Czy mógłbyś tą myśl rozwinąć?

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 31, 2017, 09:27:49 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Do usunięcia
Panowie jesteście nie tylko fanatykami FSO ale "polonez tunig klu".
Przegrzebałem wasze forum i nie znalazłem konkretnej informacji o masach zespołu napędowego. Co mnie zdziwiło bo przecież jednym z podstawowych czynności przy tuningu to analiza mas poszczególnych elementów pojazdu.
Już nie mam w garażu silnika rovera, wiec sobie sam nie poradzę.
Chciałbym to porównać do napędu duratec + skrzynia N7 z MX5 NC gdzie:
słupek duratec to 86 kg,
kompetny wydech wraz z katem 9 kg
alternator 5 kg
kolektor ssacy, przepustnic, wtryski, zapłon,ecu itp 6kg
zamach ze sprzęgłem 15 kg
skrzynia N7 5 biegów 36 kg
co w całości daje masę napędu 158 kg

Jak kiedyś ważyłem k16 (w wersji 1,4) to było coś lekko poniżej 100 kg tylko nie mogę sobie przypomnieć czy to było z osprzętem i sprzęgłem czy nie)

Jeśli to dla kogoś by nie był problem to prosiłbym o te dane dla silnika rovera

Odp: Jakie sprzęgło i skrzynia do mocniejszej K-serii
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 31, 2017, 16:47:09 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
rzeniosą 720Nm, ale nie sztuka jest wyłożyć na sprzęgło 5000pln.
Podwójny docisk masz na myśli dwie sprężyny  (dwa słoneczka)? czy to ktoś praktykował w sprzęgle rovera 200mm? o ile ciężej chodzi pedał?
czop ( a raczej komplet panewek) wykonam sam. już się do tego zabierałem przy poprzednim podejściu do VVC, ale czasu brakło. przyszło lato i chciałem już jeździć.
Chociażby Nissanowski RB ma tak fabrycznie.