Autor Wątek: 1,4 rover strojenie LPG 1gen  (Przeczytany 3904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,4 rover strojenie LPG 1gen
« dnia: Sierpień 27, 2018, 12:57:59 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Witam, chciałbym zaczerpnąć Waszej opini na temat sensu dokładnego ustawienia LPG na śrubę. Mianowicie niedawno wrzuciłem 1 gen do mojego daily - miało być tanio i w miarę jechać ;P A więc tak reduktor BRC AT90E  który wcześniej jeździł w innym 1,4 połączony z registrem i mixerem na przepustnicy, ogólnie silnik od samego początku pracował poprawnie na LPG. Natomiast nie jestem jednak pewien prawidłowego ustawienia tego zestawu. Register był nowy a i mixer pochodził z innego auta niż reduktor wstępnie ustawiłem śrubę tak : silnik na 3tys obr, zakręcam zawór aż obroty zaczną spadać - odkręciłem o 1 i 1/4 obr - tak zostawiłem ( reduktora nie ruszałem) i trochę pojeździłem. Ogólnie moim zdaniem auto jest bardzo żwawe, odpala na gazie zimny czy ciepły z pół obrotu rozrusznika. Natomiast czuć na wolnych obrotach że z wydechu śmierdzi takim nieprzepalonym gazem. Spalanie około 13L LPG przy spokojnej/mieszanej jeździe po wioskach odcinki po 10 - 20km, czasami do pracy 3km. Czy to spalanie jest OK ?( nie za dużo ?)  Czy jest sens jechać do kogoś kto ustawi to być może lepiej niż ja ? ew analizator spalin. Ogólnie chodzi mi o to aby nie zrobić krzywdy silnikowi bo ma nową uszczelkę i pracuje bardzo ładnie. Doradźcie coś  :] 

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2018, 13:09:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
niedawno wrzuciłem 1 gen do mojego daily (...) Ogólnie chodzi mi o to aby nie zrobić krzywdy silnikowi

To się wzajemnie wyklucza, nie mówiąc o tym, że diagnosta tego nie powinien przepuścić na przeglądzie. Nie sądziłem, że ktoś w 2018 wrzuca instalację na śrubie do 1.4, w OHV słabo to wygląda, a w łututu to już druciarstwo <mysli>

Jak pojedziesz z tym na analizator i ustawisz na postoju, to będzie trochę bez sensu, lepiej już ustawić z sondą na AFR podczas jazdy, dopiero po takiej regulacji moim autem się dało jeździć jak jeszcze miałem śrubę, ustawienie na analizatorze nigdy nie było optymalne i musiałem sam doregulowywać. A najlepiej, wymienić instalację na coś normalnego, zamiast napychać kieszenie gazownikom za ciągłe, regularne regulacje.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2018, 13:14:28 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
LPG miałem wbite w dowód jak kupiłem auto, bo kiedyś auto miało już LPG ale ktoś wymontował przed sprzedażą - kupiłem praktycznie auto bez silnika. Nie zamierzam też inwestować w sekwencje kiedy mam pod ręką 1generacje - wolałem zrobić zawieszenie i hamulce , a jazda na benzynie wg mi się nie kalkuluje. W planach jest BLOS jak trafie po pieniądzach. Dawniej nie było sekwencji i auta jeździły

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2018, 14:01:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z tym parownikiem to nawet nie chcialoby mi sie czasu tracic na probe prawidlowej regulacji - badziew i tyle,
jak chcesz rzezbic w goownie to sobie pokrec srubami, jezeli jest bogato na wolnych to wkrec troche srube regulacyjna, on i tak mocno wzbogac powyzej srednich obciazen
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2018, 14:16:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dawniej nie było sekwencji i auta jeździły

Dawniej to panie furmanki były, i też się jeździło i było dobrze, żyło się wolniej, spokojniej, i ludzie żyli po 90 lat i byli szczęśliwsi :).

Jak już chcesz robić druta, to kup sobie jakiś używany sterownik do 2 generacji z wiązką i zastąp tą śrubę krokowcem, będzie przynajmniej jakieś sterowanie mieszanką, lambdę w wydechu masz, to niech się do czegoś przyda. Montaż blosa to taki przerost formy nad treścią, że naprawdę ktoś musiałby się strasznie nudzić, żeby w dzisiejszych czasach to montować, stroić, żeby jakoś działało.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2018, 14:19:18 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2018, 15:17:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Dawniej nie było sekwencji i auta jeździły

I ile ich przetrwało?

Najbardziej prymitywny układ który przy dobrym zestrojeniu nie robi problemów to II gen.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: 1,4 rover strojenie LPG 1gen
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 31, 2018, 18:39:34 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
troszkę zmniejsz dawkę na reduktorze i będzie palił 10-11 nic mu nie będzie, chyba że na zimnym będziesz mu na gazie butował
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.