Autor Wątek: Atu Plus fiksacje elektryki  (Przeczytany 3650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus fiksacje elektryki
« dnia: Listopad 11, 2018, 20:43:04 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Siema. Może ktoś będzie wiedział co się odczynia w moim nowym nabytku. Sprzedałem Caro roverka i na to miejsce wskoczyło A+ gsi no i się zaczynają przygody. Więc tak:
- dziś rano kiedy odpaliłem auto i dojechałem do wyjazdu z osiedla jednocześnie wciskająć pedał stopu i kierunkowskaz zauważyłem ze wskazówka obrotościomierza zaczyna podskakiwać w rytm pracy kierunków i delikatnie żarzy się kontrolka ladowania pomimo ze mam altek po regenracji!Co ciekawe po kilku minutach jazdy wszystko się uspakaja jedynie przygasają przy hamowaniu podświetlenia deski i zegarów ale z tego co czytałem tutej to normalka w plusach
- dlaczego jak jest zimno to wycieraczki pracują bardzo ospale i ślamazarnie pomimo że wszystko przemarowałem dosyć dokładnie? Jak trochę się rozchodzą to pracują już w miarę żwawo ale nadal nie jest to co u kolegi w plusie.
Ktoś poratuje?

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2018, 21:16:05 pm »

Offline krisstof34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI
styki to podstawa elektryki
najpierw posprawdzaj masy czyli połączenia do budy auta
jest ich pare
pierwsza pod AKU dalej u mnie w caro jest pod mod. zapł/
to trza sprawdzić i oczyścić

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2018, 21:31:09 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
dziś rano kiedy odpaliłem auto i dojechałem do wyjazdu z osiedla jednocześnie wciskająć pedał stopu i kierunkowskaz zauważyłem ze wskazówka obrotościomierza zaczyna podskakiwać w rytm pracy kierunków i delikatnie żarzy się kontrolka ladowania pomimo ze mam altek po regenracji!
4 lata przejeździłem z takim czymś moim atu,parę razy próbowałem to zdiagnozować w tym 2 elektryków i nikt w tym problemu nie widział "paanie wszystko tu jest dobrze" i w tym roku jeszcze poldek w rękach nowego właściciela,dał rade na zlot pod fabryką oblecieć i nic się nie dzieje ;)

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2018, 22:27:13 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Myślę żeby to działało jak należy trzeba by wszystkie fabryczne kable masowe powymieniać na grubsze, oraz szczególnie te które idą do przekaźników. Na teraz przeczyszczenie punktów masowych powinno pomóc . Co do wycieraczek to może silnik ma już dość, albo nadpalony, albo skończone szczotki. Najlepiej podmienić na inny, jak będzie to samo to coś z elektryką w aucie jw.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2018, 22:29:19 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
- dziś rano kiedy odpaliłem auto i dojechałem do wyjazdu z osiedla jednocześnie wciskająć pedał stopu i kierunkowskaz zauważyłem ze wskazówka obrotościomierza zaczyna podskakiwać w rytm pracy kierunków

U mnie takie zachowania zwiastowały awarię regulatora napięcia alternatora. Polecam sprawdzić jego stan i dla pewności wozić ze sobą zapasowy.
Złombol '23, team Carozela

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2018, 01:07:10 am »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2075
hm powinniście zostać wróżami w TVN.
Chcecie postawić diagnozę bez robienia pomiarów.
Wystarczy 3-4 razy przyłożyć miernik do zegarów by wiedzieć gdzie szukać.
Ja obstawiam kostkę stacyjki, ale by mieć pewność musisz w liczniku zmierzyć punkty masowe, napięcie zasilania kontrolki i napięcie styku D+ przychodzącego z alternatora.
Jak bardzo chcesz to mogę ci nagrać film jak i gdzie mierzyć by znaleźć usterkę.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2018, 13:54:40 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Więc tak, za radą kolegów powyżej zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wyjściu z alternatora- ta śrubka gdzie podczepione są kable. Przez minutę od uruchomienia napięcie jest w granicach 11-12V na włączonych światłach. Przegazówka nic nie daje napięcie nadal 11-12V. Dopiero po upływie minuty czasu samoistnie pojawia sie ładowanie na poziomie 13.8V. Czyli co, regulator? Da radę zmienić go bez wyciągania alternatora?
Edit: kontrolka ladowania nie świeci się nawet jak jest brak tego nieszczesnego ładowania.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2018, 13:56:11 pm wysłana przez fenek »

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2018, 14:02:30 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wygląda na brak wzbudzenia. Poza tym napięcie za niskie, powinno być jakieś 14.2-14.4V. Teoretycznie problem może być bardziej złożony niż tylko regulator.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2018, 14:05:37 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2075
na początek zobacz czy możesz obrócić wentylatorem alternatora gdy silnik jest zgaszony. Może po prostu ślizga się pasek i tego nie słychać.
Pomiar musisz dokonać między obudową alternatora a złączem B + (przewód z akumulatora) i między obudową a D+ (wyjście na kontrolkę). Na D+ sprawdzisz co "widzi" regulator napiecia, a na B+ co idzie na akumulator. Pomiar między obudową eliminuje możliwość zakłamania przez złą masę silnika.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2018, 16:27:45 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Nic z tego nie kapuje. Byłbyś w stanie rozrysować mi który zacisk jest który?

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2018, 16:43:36 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2075
proszem bardzo. Pomiary prowadzisz na podłączonych wszystkich przewodach.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2018, 17:54:07 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Bardzo Ci dziękuję dobry człowieku. Czy regulator da radę wymienić bez demontazu alternatora? Jezpol czy Magneti brać?
Edit: wczesniej sprawdzałem własnie napięcie między złączem B+ a aku i jest 11-12V
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2018, 17:56:34 pm wysłana przez fenek »

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2018, 18:47:19 pm »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2075
sprawdź pasek, bo czadami nie słychać jak się Ślizga a traci ładowanie.
REgulator da się wymienić o ile za mocno nie są dokręcone śruby
Można założyć magneti , ale jeśli zaczyna ładować to raczej jest dobry. Świrować może po rozgrzaniu albo deszczu.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2018, 22:18:51 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Witam ponownie. Walki ciąg dalszy. Założyłem nowe paski Contitech, właściwa regulacja- efektów brak. Nowy regulator Magneti- efektów brak. Wyczyściłem wszystkie masy pod maską, drugi aku- to samo. Zawiozłem alternator do sprawdzenia. Pan na stanowisku badawczym zapiął mu 2 rozruszniki na raz- podaje skurw-syn jak należy. Zakładam go na auto, dopalam, jest 14,1V. Włączam światła,halogeny, wycieraczki i ogrzewnie szyby- napięcie sapada do 11V i wyłącza się radio, obrotomierz dostaje głupawki. Ręce opadają, normalnie czeski film. Czas chyba przesiąść się na VW bo tam przynamniej idzie dojść co jest nie tak.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2018, 22:33:40 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Tak, tak Łukaszku na VW, to prawdziwe auta, nie jakieś tam FSO... Kiedy kolejny epizod youtubowych urojeń?
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 23:11:44 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2018, 23:24:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Trzeba było kupić atu - a nie +. Tam wiązka pozostawia wiele do życzenia. W + zawsze były problemy z napięciem. Proponuje sprawdzić masy na samochód i każde połączenie elektryczne lub czy nie ma gdzieś zwarcia
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2018, 11:28:03 am »

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2075
mówiłem że trzeba zrobić pomiary a nie wymieniać wszystko na oślep.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2018, 19:25:19 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Tak, tak Łukaszku na VW, to prawdziwe auta, nie jakieś tam FSO... Kiedy kolejny epizod youtubowych urojeń?
czapka cie boli?
Trzeba było kupić atu - a nie +. Tam wiązka pozostawia wiele do życzenia. W + zawsze były problemy z napięciem. Proponuje sprawdzić masy na samochód i każde połączenie elektryczne lub czy nie ma gdzieś zwarcia
Wiesz, trafił się plus więc i takiego wziąlem. teraz nie ma co płakac nad rozlanym mlekiem, z tym vw oczywiscie ironizowalem a tamten typ powyzej dostal bólu dupy o to z reszto auto jak i kazde inne tak?
mówiłem że trzeba zrobić pomiary a nie wymieniać wszystko na oślep.
w jaki sposób mam dokonać diagnostyki tej instalacji? dla mnie to czarna magia jest. pozostaje mi jedynie wizyta u elektryka
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2018, 19:27:14 pm wysłana przez fenek »

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2018, 21:11:09 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Odkręć przewody od + na alternatorze, czyli od B+, wszystkie styki (blaszki) z każdej strony wypoleruj drobnym papierem ściernym, załóż nową czystą nakrętkę z podkładką również wypolerowaną, sprawdź, czy przy dokręceniu równo się układają na sobie - jak najwieksza powierzchnią. Oczywiście przed tą zabawą odkręć klemę od akumulatora.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2018, 21:22:41 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2018, 21:35:26 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
sprawdź połączenie na rozruszniku tam idzie najpierw plus potem rozchodzi się dalej na odbiorniki. w ostateczności alternator z Alfy 156 i ładowanie na poziomie 13.8-14V.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2018, 21:37:18 pm wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem