Autor Wątek: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?  (Przeczytany 6399 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 29, 2019, 23:52:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do polda spokojnie wystarczy M43B19 plus most 3.9 lub mocniej 4.1 . Mówię poważnie - miałem taki swap do E36 i spokojnie do dynamicznej jazdy po mieście to wystarczało a i spod świateł tez ostatni nie byłem. Dużo lepszy niż krowa 2.0 R6. Mowa o wersji 105Km.  Każdy powie jaki sens - jest jeden 165 Nm przy 2500 obr./min - ja wiem ze katalogowo to słabo wygląda ale wsiądź jeden z drugim do e36 compacta(podkreślam E36 nie E46) z tym silnikiem i się przejedz... Daj wam Boże do polda hamulce żeby się zatrzymać. Na trasie 6.3L LPG/100Km jest do osiągnięcia bez problemu jadąc bez odpałów...  Jak ktoś chce mocniej to M42B18  tzw M-ka dla ubogich. Jest  JESZCZE wysyp w cenie  tak gdzieś do 1.5 koła. Za moment ceny zaczną iść w górę bo zostanie na rynku sama gówniana seria N... Realne 140Km zakładając ze sklecicie sensowny wydech, dożywotni rozrząd i są to naprawdę twarde motory choć do M43 sporo im brakuje :] Rover to w ogóle odpada jeżeli chodzi o usterkowość - w swoim czapkę zwaliłem po 360 tys bo byłem ciekawy jak wygląda w środku przed wysłaniem do huty. Nie wiem ile było odkręcone wcześniej. Jest jeden duży problem - nie jest to silnik który wychodził fabrycznie w poloniezie i trzeba sporo się napracować aby to upchać ale w komplecie jest świetna skrzynia biegów na otarcie łez. Ale pamiętajcie tez ze graty do rovera pomału się kończą(cena jak akcyza idzie w górę), podobnie jak same silniki, skrzynia to plastelina i ich przewaga w stosunkowo łatwym zaadaptowaniu pod maskę poloneza topnieje na dziś dzień bardzo bardzo szybko. Podobnie będzie zapewne jak z polonezami z silnikiem forda - co z tego fabryka go produkowała jak nie ma części aby samemu to posadzić. Fakt "trochę" więcej wyprodukowali. Za moment zacznie się poszukiwanie REALNEJ alternatywy silnika pod maskę, zwłaszcza jak UK wyjdzie z UE i ceny pójdą w górę  a  może nawet i w komos wiec miłośników angielskiej motoryzacji tak jak przed laty czekają ciężkie chwile przy zakupach gratów. Nie mówię ze bmw jest najlepsze do polda bo nie jest ale jest to jakaś alternatywa w stosunku do aluminium z angli które praktycznie każde jest już przynajmniej  po jednym zawale.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2019, 00:18:15 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 06, 2019, 00:27:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na trasie 6.3L LPG/100Km jest do osiągnięcia bez problemu jadąc bez odpałów
chyba trzymales klawiature do gory nogami, bo powinno byc 9.3 ;]
6.5l LPG to mi palilo dajhajsu szkarada 1.0 podczas jazdy 80-90km/h  ,a takie cudo wazy 700kg
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2019, 00:29:03 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 06, 2019, 11:32:46 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Masa ma znikome znaczenie jeżeli jazda jest ze stałą prędkością.

Dziwi mnie trochę ten wynik BMW, jakby za dobry, choć tobie z kolei dużo pali to Daihatsu.
Panda 2003 1.1 pali w cyklu mieszanym 6.2-6.5 litra benzyny, a jest 200 kg cięższa do Daihatsu. Na trasie nie jest problemem 5.0-5.5 litra, zapewne dzięki niższemu współczynnikowi oporu powietrza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 06, 2019, 18:07:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Dziwi mnie trochę ten wynik BMW, jakby za dobry, choć tobie z kolei dużo pali to Daihatsu.
silnik doladowany, a wiec odprezony - normalna wersja, plus biezaca kontrola mieszanki (chociaz ja na przepale nie jezdze) pozwolilaby pewnie zejsc do 6.0l
do mniejszych ilosci gazu potrzebne jest Tico

Panda 2003 1.1 pali w cyklu mieszanym 6.2-6.5 litra benzyny, a jest 200 kg cięższa do Daihatsu. Na trasie nie jest problemem 5.0-5.5 litra, zapewne dzięki niższemu współczynnikowi oporu powietrza.
czyli spalilaby od 6l gazu w gore, bo 1.1 to bardzo oszczedny silnik (w SC zuzywa mniej paliwa niz 0.9 ),
powietrza bym w to nie mieszal, bo panda to jest klocek, nawet jezeli sam Cx jest troche lepszy niz w szkaradzie, to powierzchnia czolowa jest wieksza i na jedno wyjdzie

Masa ma znikome znaczenie jeżeli jazda jest ze stałą prędkością.
nie no, masa prawie wcale nie ma znaczenia, bo przez tarcie powoduje jedynie polowe oporow ruchu dla takiego malego auta przy predkosci 80km/h ;]
czyli tylko 3l gazu ida na utrzymanie masy w ruchu

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: POLONEZ M40B18, ktoś swapował?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2019, 03:12:13 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
chyba trzymales klawiature do gory nogami, bo powinno byc 9.3 ;]
Jechałem w nocy bardzo mocno spokojnie na trasie 80Km/h i przez cała trasę  z Soliny do Tomaszowa Mazowieckiego wyprzedziłem 3 samochody. Jazda do momentu aż gaz się skończył i przed trasą tankowałem oraz wyzerowałem licznik. Całość testu była przeprowadzona z ciekawości i premedytacja do ilu uda mi się minimalnie zejść. Nawet uwzględniając błąd wskazań licznika/prędkościomierza na poziomie 5-7 % sam byłem naprawdę mocno zaskoczony wynikiem. Szkoda ze nigdy więcej nie udało mi się go powtórzyć :P ale spokojnie do tych 7-7,5 da się zejść jadąc z głowa. Głownie chodzi o prędkość bo opory rosną  w kwadracie. Po za tym charakterystyka tego silnika mocno go wspomaga w tym wyniku - który inny silnik o pojemności prawie 2.0 R4 ma dzisiaj maksymalny moment obrotowy przy 2500 ? Nawet moje 4.0 V6 ma maksimum momentu przy 2800
Aha
Jest jeszcze inna możliwość - uwalony sterownik od gazu - kiedy silnik pracujący teoretycznie na gazie wspomaga się paliwem z baku - miałem kiedyś taki przypadek w oplu który bardzo mało palił - brakło paliwa i auto stoi mimo ze butla pełna. Sprawdziłem więc po powrocie wypinając bezpiecznik od pompy paliwa - wynik jest prawdziwy.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2019, 03:26:23 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG