Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202379 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #520 dnia: Kwiecień 05, 2019, 21:39:07 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Tak jak pisałem po powrocie do domu marsz do garażu:
Dekielki naprawdę super. Robią robotę. Wykonanie eleganckie i myślę że cena 21 zł za sztukę z przesyłką bardzo przyzwoita.

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #521 dnia: Kwiecień 06, 2019, 07:05:24 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
na tym tym forum niema się co chwalić przed
A na którym jest? Ambitne zamiary to jeszcze żaden powód do dumy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #522 dnia: Kwiecień 06, 2019, 16:12:52 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Zaczeło się ciepło robić, to wziałem wkońcu wóz na porządne mycie, dzisiaj poleci na niego Soft99 Albo Poorboys Nattys a na koniec quickdetailer z Adbl. Na felgi autosol do odświeżenia rantów - jutro zlot w Będzinie wiec niech to jakoś wyglada :)

Poloneza, za milion czterysta?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #523 dnia: Kwiecień 06, 2019, 21:26:20 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odebrałem głowicę do rovera ze sprawdzenia szczelności, ku mojemu zadowoleniu okazała się być szczelna.

W atu mniej więcej wyrównałem kąty pochylenia koła lewego i prawego, liczę że w poniedziałek uda mi się w pracy poprawić KWSZ i zbieżność. Przy okazji wykryłem luz na drążku środkowym, więc stwierdziłem, że nie ma się co zastanawiać tylko trzeba założyć nowy - mototechnikę z "najlepszych" lat produkcji, ciekawe ile wytrzyma <mysli> tak czy inaczej już rozglądam się za następnym na zapas.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #524 dnia: Kwiecień 08, 2019, 13:48:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Poskładałem wał. przy okazji okazało się że łącznik elastyczny już ma duuużo za sobą. Pokleiłem jeszcze raz wlew w ATU. Poskładałem i auto jeździ. Czy wał nie wibruję okaże się jak ruszę w trasę. W mieście OK.

Natomiast mam nadal problem. Przy ok. 2000RPM bardzo mi wibruje silnik. Jest to dość nieprzyjemne że nawet na budzie coś wibruje w tym zakresie obrotów. Gdzie szukać przyczyn.

No i czujnik ciśnienia oleju puszcza soki... Rozszczelnił się skubany a zaciskanie na imadle nie pomogło.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #525 dnia: Kwiecień 08, 2019, 17:55:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
też mam wibracje ok 2000 obr. Widziałem ostatnio, że na podłodze mam odciśnięty kształt katalizatora więc może to jest dobry trop.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #526 dnia: Kwiecień 08, 2019, 21:53:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W robocie poprawiłem sobie geometrię w Atu, auto jedzie jak po sznurku i wydaje mi się, że znacznie mniej słychać szum kuł. Zastanawiam się tylko, czy przyrządy pokazywały prawdę, ponieważ KWSZ wyszedł w kole prawym 8*, a w lewym 9* czy wgl możliwe jest uzyskanie takich wyników w tym zawieszeniu?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2019, 22:19:20 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #527 dnia: Kwiecień 09, 2019, 00:30:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie bardzo cos takiego da sie nastawic na serii, trzeba by mocno drazki skrecic, ale wtedy kat pochylenia idzie w strone minusa,
gorne wahacze ruszales kiedys, czy fabryka ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #528 dnia: Kwiecień 09, 2019, 09:09:56 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kiedyś robiłem tam taki mod jak Świety, ale później to zmieniłem na fabrykę, chociaż nie jestem pewny czy przypadkiem nie rozpiłowałem otworów w "miseczkach" górnych wahaczy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #529 dnia: Kwiecień 09, 2019, 10:22:01 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
byłem na przeglądzie, wyszedł luz na piaście, najbardziej czuć na zacisku hamulcowym jak się rusza. łożysko czy przegub górny i dolny?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2019, 10:27:09 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #530 dnia: Kwiecień 09, 2019, 10:41:55 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
byłem na przeglądzie, wyszedł luz na piaście, najbardziej czuć na zacisku hamulcowym jak się rusza. łożysko czy przegub górny i dolny?
A jak się ma luz piasty do luzu na zacisku?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #531 dnia: Kwiecień 09, 2019, 11:10:33 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
trzeba by mocno drazki skrecic, ale wtedy kat pochylenia idzie w strone minusa,

Zbieżność też się wówczas zmienia.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #532 dnia: Kwiecień 09, 2019, 11:47:22 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czyli przeguby.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #533 dnia: Kwiecień 09, 2019, 12:04:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
byłem na przeglądzie, wyszedł luz na piaście, najbardziej czuć na zacisku hamulcowym jak się rusza. łożysko czy przegub górny i dolny?
A jak się ma luz piasty do luzu na zacisku?
Zacisk jest na stałe ze zwrotnicą. Jak luz jest widoczny między tarczą a jażmem zacisku to piasta do sprawdzenia. Nie szumi łożysko? Szczególnie na zakrętach...

Luz piasty czy zwrotnicy ocenia się szarpiąc koło góra dół. Jeśli widać go jak wyżej na tarczy to piasta. Jeśli nie to trzeba pomacać swożnie to wyjdzie który. Obstawiam najczęściej dolny bo górne naprawę żadko padają.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #534 dnia: Kwiecień 09, 2019, 13:07:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie jestem pewny czy przypadkiem nie rozpiłowałem otworów w "miseczkach" górnych wahaczy.
to posprawdzaj, czy czegos nie sknociles,
chociaz bledny pomiar tez jest mozliwy
Zbieżność też się wówczas zmienia.
zbieznosc ma szeroki zakres regulacji, wiec ustawisz ja sobie jak chcesz, przy dowolnych nastawach zawieszenia,
nie jest zadnym odnosnikiem
byłem na przeglądzie, wyszedł luz na piaście, najbardziej czuć na zacisku hamulcowym jak się rusza. łożysko czy przegub górny i dolny?
to na czym ten luz badal, skoro nie okreslil miejsca wystepowania ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #535 dnia: Kwiecień 09, 2019, 13:20:18 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
na szarpakach na boki był wyczuwalny luz  na tarczy  i na zacisku, bardziej było czuć na zacisku jak pracuje na boki.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #536 dnia: Kwiecień 09, 2019, 14:29:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na szarpakach widac luz na wahaczu - na tulei lub/i dolnym przegubie,
jezeli tarcza rusza sie wzgledem jarzma i to widac od spodu na szarpakach ,to luz na lozysku masz tak duzy, ze starch jezdzic,
trzeba go ustawic na poczatek i jezeli lozysko bedzie wylo, to trzeba zmienic lozyska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #537 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:41:37 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
[
Zbieżność też się wówczas zmienia.
zbieznosc ma szeroki zakres regulacji, wiec ustawisz ja sobie jak chcesz, przy dowolnych nastawach zawieszenia,
nie jest zadnym odnosnikiem
No ale przecież drążki kierownicze są przymocowane do zwrotnic poza płaszczyzną osi zwrotnic, więc podczas skręcania i rozkręcania ich, zmieniają się zarówno kąty pochylenia przednich kół, jak i zbieżność.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #538 dnia: Kwiecień 09, 2019, 16:29:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
[
Zbieżność też się wówczas zmienia.
zbieznosc ma szeroki zakres regulacji, wiec ustawisz ja sobie jak chcesz, przy dowolnych nastawach zawieszenia,
nie jest zadnym odnosnikiem
No ale przecież drążki kierownicze są przymocowane do zwrotnic poza płaszczyzną osi zwrotnic, więc podczas skręcania i rozkręcania ich, zmieniają się zarówno kąty pochylenia przednich kół, jak i zbieżność.
drazki kierownicze reguluja tylko zbieznosc - to co sobie wyobrazasz to jakas abstrakcja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #539 dnia: Kwiecień 09, 2019, 17:51:57 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No, to nie wiem. Najpierw napisałeś:
trzeba by mocno drazki skrecic, ale wtedy kat pochylenia idzie w strone minusa
a teraz już twierdzisz, że:
drazki kierownicze reguluja tylko zbieznosc

U siebie wymieniałem kilka elementów w przednim zawieszeniu i po robocie stwierdziłem rozbieganie się przednich kół. Manipulacja drążkami poprawiła sytuację, lecz koła stały się pochylone do środka, a przed całą robotą stały prosto. Inna sprawa, że samochód przez kilka miesięcy stał wtedy podłużnicami na cegłach. Do pionu ktoś na innym forum radził ustawić poprzez podkładanie podkładek pod górne wahacze, ale nie chciało mi się już.

W temacie - zmierzyłem kompresję. I powiem tak... No, igła to to nie jest. Wyszło po 9. Muszę poczytać o tzw. próbie olejowej i zmierzyć z "doszczelnionymi" pierścieniami, coby z grubsza oszacować straty.
Używałem najprostszego bodajże zestawu. O takiego o:
https://allegro.pl/oferta/tester-cisnienia-miernik-sprezania-benzyna-geko-7009982081?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy&gclid=EAIaIQobChMI9Nzmy6zD4QIVB853Ch3yMQPmEAYYBSABEgKsCPD_BwE
Powodów do świętowania tak czy inaczej nie należało oczekiwać, ale z drugiej strony, ciekawe, jaka wiarygodność tego sprzętu i jaki wynik pokazałby w benzyniaku, co do którego mam pewność, że stan techniczny jest bez zarzutu.