Autor Wątek: Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)  (Przeczytany 4069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« dnia: Marzec 15, 2005, 17:32:48 pm »

Bolo

  • Gość
Jak w temacie...od pewnego czasu moj nawiew daje powietrze tam gdzie chce...dokladniej: Jest ustawiony na "mordke"  :wink: a w pewnej chwili daje wszedzie (szyba nogi morda)...po minucie powraca na "mordke" i nawala cieplym tak jak trzeba  :smile: ale chwila moment (zalezy jak mu sie chce) i znowu daje wszedzie...

Jakies pomysly co moze byc nie tak  :?: Istnieje mozliwosc ze dostala sie tam w jakis sposob woda (np. jak snieg topnial...czy cos) i w jakis sposob ta woda tak robi...a moze cos innego...

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2005, 23:28:50 pm »

ajk#1212

  • Gość
Ja mam to samo i się tym bardzo nie przejmuje - przyzwyczaiłem się już.U mnie jest jeszcze tak że jak wł?cze nawiew na 4 i w czasie jazdy po wci?nięciu gazu co? jakby się przytykało i troszke słabiej leci.Potem jak puszcze gaz to wraca do normy. Taki urok poldolota

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2005, 12:41:54 pm »

kan

  • Gość
Zobacz w archiwum wiele razy było. Największym problemem jest przewód silnik - zbiornik podci?nienia. Guma się starzeje i się przyblokowuje na końcu (najczęsciej ) przy silniku. Jest za małe podci?nienie wtedy i sterowania przeł?cza się tylko na szybę. Dzieje się taż wtedy jak się mocniej wci?nie gaz - spada wtedy podci?nienie a przy hamowaniu silnikiem wraca do normy.

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2005, 13:18:15 pm »

ajk#1212

  • Gość
a ja wymieniłem t? gumę-zawór w kuli rozpoławiaj?c i sklejaj?c j? ponownie.Miękka guma podeszła z balonu piłki ręcznej.

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2005, 19:57:55 pm »

Bolo

  • Gość
Wiec tak...dzis rozebralem auto totalnie  :!:

No i nadal du...  :sad: sprawdzilem szczelnosc "kuli" i przewodow i sa szczelne  :sad: Zalozylem inny przewodzik (fotka) i nadal du... Zrobilem tez test...i on mnie najbardziej martwi, do silnika podlaczylem wezyk o dlugosci 2m i zapodalem przez szybe do wnetrza, aby zbadac co i jak...i okazalo sie ze nawet na tym wezyku jest straszny spadek podcisnienia jak sie "jedzie" :sad: No i w tej "kuli" cos lata (jak ja wykrecilem i poruszalem to wewnatrz cos lata)...tak ma byc ??

Teraz pytanie...co mam zrobic...  :?: ma ktos moze jakis pomysl  :?:

Nowy wezyk...

Image Hosted by ImageShack.us

A tak wygladalo moje wnetrze (totalny rozp...)

Image Hosted by ImageShack.us

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2005, 06:17:17 am »

ajk#1212

  • Gość
działa jak chce czyli robi podci?nienie tylko zawór w kuli odpadł i nie stabilizuje,podczymuje ci?nienia

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2005, 13:57:27 pm »

Bolo

  • Gość
Dzis jade do sklepu i kupuje nowa "kule"  :wink: Wieczorkiem zdam relacje  :smile:

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2005, 13:59:14 pm »

ajk#1212

  • Gość
nie jest tania ,lepiej rozebrać i skleić.

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2005, 14:01:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Kurde u mnie tez cos fiksuje. Pierwsze to to ze nie dziala mi nawiew na szybe. Drugie to to ze jak silnik jest obciazony to przestaje dmuchac, a jak odpuszcze pedal to zaczyna spowrotem.

[ Dodano: 2005-04-26, 14:14 ]
Cytat: "neig55"
nie jest tania ,lepiej rozebrać i skleić.


Cholercia, u mnie tez moze byc wina tej kuli. A w niedziele bylem na gieldzie w Lublinie i koles mial ta kule, a ja nawet sie nie spytalem ile chcial za to.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2005, 18:06:27 pm »

Bolo

  • Gość
Wiec tak kula kosztuje:

Najdrozej jak znlazlem - 40zl  :shock: (koles pojechany na maxa, twierdzil ze tyle kosztuje w detalu)  :shock:

Najtaniej - 15zl  :smile: No i juz mam ta kule...po podlaczeniu nowej wszystko dziala jak trza  :roll:

Cytuj (zaznaczone)
Kurde u mnie tez cos fiksuje. Pierwsze to to ze nie dziala mi nawiew na szybe.


Mogl sie kabelek odlaczyc od przelacznika... (trzeba wyjac ta konsolke i sprawdzic...5min i sprawdzone)

Dodatkowo na fotce zanznaczony przewodzik ktory doprowadza podcisnienie (NIEBIESKA strzalka), oraz przewodzik odpowiadajacy za nawiew na szybe (CZERWONA strzalka). (widok z gory)

Image Hosted by ImageShack.us


Oraz schemacik co do czego (zapozyczony z FSO AK)

Image Hosted by ImageShack.us

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2005, 07:22:03 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bolo#928"
Mogl sie kabelek odlaczyc od przelacznika... (trzeba wyjac ta konsolke i sprawdzic...5min i sprawdzone)



Kabelek przy przelaczniku jest ok, sprawdzilem w pierwszej kolejnosci. Potem przerazilo mnie rozbabranie calej deski i nie sprawdzilem jak jest z drugiej strony. Wlasciwie to gdzie leci ten przewodzik od nawiewu? Moze ktos podac dokladne miejsce?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2005, 12:11:07 pm »

Bolo

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Cytat: "Bolo#928"
Mogl sie kabelek odlaczyc od przelacznika... (trzeba wyjac ta konsolke i sprawdzic...5min i sprawdzone)



Kabelek przy przelaczniku jest ok, sprawdzilem w pierwszej kolejnosci. Potem przerazilo mnie rozbabranie calej deski i nie sprawdzilem jak jest z drugiej strony. Wlasciwie to gdzie leci ten przewodzik od nawiewu? Moze ktos podac dokladne miejsce?



Najlepiej to chyba zlapac ten podcisnieniowy od nawiewu i za nim "isc" czyli patrzec jak on leci...ale po jakis 30cm niknie w odchlani nagrzewnicy, tego ukladu co steruje...wiec jedynie co...to reka "macac" go dalej...

Aaaa no i wykrec ta kule...i "podmuchaj" w ta dolna dziurke... powinienes moc zassac, ale jak bedziesz chcial tloczyc tam powietrze, zaworek powinien Ci na to nie pozwolic... Wiec jak bedziesz mogl tloczycdo wewnatrz powietrze...to kula do wymiany  :smile:

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2005, 19:59:49 pm »

felga

  • Gość
ok dmuchalem w dolny otworek gruchy i byla zepsuta ta gumka w srodku. NAprawilem posklejalem i  dalej nie dzialaja  i nawiewy. Tzn wieje tylko ten ktory jest przy wylaczonym silniku ( szyba i nogi) Czy z tego przwodu ktory idzie od kolektora pwinno wyraznie dmuchac powietrze ? ALbo mocno zasysac, bo jak go zatkam palcem to nic nie czuje zeby jakis ruch powietrza byl

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2005, 20:53:44 pm »

Bolo

  • Gość
Na wolnych obrotach powinno ssac i to odczowalnie...ale to chwile trwa zanim zrobi takie podcisnienie aby bylo wyczowalne...

U mnie (GSI) na wolnych obrotach jak troche pochodzil to lapalo podcisnienie i mozna bylo przelaczyc...najlepiej pozyczyc od kogos dobra gruche i zobaczyc co bedzie...

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 17, 2005, 21:10:13 pm »

felga

  • Gość
kto ma plusa i mi pozyczy gruche ? okolice opola :D

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 17, 2005, 21:42:50 pm »

Bolo

  • Gość
Chyba slabo z ludzmi z Opola u nas...ale mozesz tez podjechac do sklepu...zostawic ile tam za to wolaja...podlaczyc i zobaczyc co sie bedzie dzialo  :wink: Tylko pamietaj, ze jak juz podlaczysz i niby zacznie dzialac wszystko si...dac w gaz tak do 2500-3000RMP i potrzymac chwile, to ma na celu zobaczyc czy grucha nie jest trefna...  :wink:

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 18, 2005, 15:35:37 pm »

felga

  • Gość
ok znaprawilem skleilem zalozylem nie dziala , pojechalem kupic nowa zalozylem i dalej nie dziala :/ Ten wezyk od kolektora wogole nie zasysa powietrza  :/ A jest szczelny :/
Co robic ?

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2005, 07:15:36 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
hmmm, a sciagales go przy kolektorze, moze jest zapchany. sprawdz , czy sam kolektor Ci zasysa
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 19, 2005, 10:40:09 am »

felga

  • Gość
no wlasnie nie zasysa :/ W przewod dmuchnalem i nie jest zatkany .
I co to sie porobilo ?

Uklad sterowania nawiewem C+ (robi to co chce)
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 19, 2005, 11:23:35 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Moze w kolektorze cosik sie przytkalo? Wsadz jakiegos drucika i powachluj
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb