na śrubie regulacyjnej składu mieszanki powinien być oring, uszczelnia ją i zapobiega samoistnemu przekręcaniu, śruba regulacji obrotów zabezpieczona jest sprężynką. śruba ustalająca pozycję II przepustnicy ma rozcięty i rozchylony gwint, można ją zalać farbą ale nie wykazuje chęci do samoistnej zmiany pozycji. przedmuchiwanie gaźnika sprężonym powietrzem może spowodować uszkodzenie pływaka. następną przyczyną utraty wolnych obrotów może być również aparat zapłonowy- zdejm kopułkę, odkręć palec rozdzielający iskrę, sprawdź czy ciężarki ruszają się swobodnie na swych osiach. sprawdź czy "gwiazda" na osi aparatu przekręca się swobodnie i nie wykazuje oznak zatarcia. czy sprężynki mają siłę ściągnąć ją do pozycji "0"
Abimex to niezbyt dobrze dobrane wytwory przemysłu amerykańskiego, meksykańskiego, holenderskiego a zmontowane przez polskiego robotnika nie chcą ze sobą współpracować. Abimex w moim polonezie co jakiś czas gubi wolne obroty- ma 500 obrotów, gaśnie na skrzyżowaniach, zgłasza jakieś niesprawności- nowego zworka, potencjometru przepustnicy i inne tego typu głupoty. po przejechaniu kilku skrzyżowań sam się naprawia. średnio raz w miesiącu muszę resetować kompa. gaźnik przerobiony i ustawiony przeze mnie, działał kilka lat bez konieczności dłubania w nim. w każdym razie silnik poloneza lepiej pracuje na gazie niż na etylinie.