Autor Wątek: Jak podłączyć kontrolkę do Grzanych foteli do nie standardowej instalacji mat  (Przeczytany 1757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Witam ostatnio dołożyłem sobie grzane maty w fotele do Poldka . Do zestawu była też dodana cała nowa instalacja z przełącznikiem jako że w FSO niestety fabryczna wyglądała licho to zastosowałem tą z zestawu . Niestety za chiny ludowe nie mogę zmusić kontrolki w liczniku do działania . Same maty grzeją ale kontrolka na liczniku nie żywa . Wcześniej na oryginalnej instalacji działała.
Stosując się do opisu kostki z plusa (przypominam że mam w aucie instalacje plusową przystosowaną pod licznik minusa) maty grzeją ale  podświetlenie w przełączniku działa jako kontrolka a nie na liczniku po po przekręceniu pokrętła na 1 poziom grzania podświetla się a przed przekręceniem w ogóle )

Stosowałem się do tego opisu odnośnie fabrycznej kostki w samochodzie .

Kostka z lewej strony za zegarami (4 piny)
Przewód fioletowy - +12V po stacyjce, zasilanie mat (przewód idzie ze skrzynki bezp)
Przewód zielony - podświetlenie klawisza
Przewód czarny - masa PODŚWIETLENIA klawisza
Przewód szary - wejście +12V do sterowania kontrolką (po podaniu +12v, powinna się zaświecić)


Do mat dostałem taki schemat i właśnie kabel opisany jako podświetlenie/kontrolka podłączyłem pod  szary przewód w kostce polonezowej i efekt że sam przełącznik robi za kontrolkę przepinając pod podświetlenie świeci cały czas a mostkując wyjście z instalacji Mat opisane jako kontrolka/podświetlenie z szarym i zielonym kablem w instalcji Poloneza mam wszystko podświetlone i kontrolka od grzania świeci tylko  niestety cały czas . Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w tej instalacji się wpiąć żeby podświetlenie cały czas świeciło a tylko po przekręceniu w przełączniku pokrętła kontrolka na liczniku się zapalała ? Ja niestety z elektryki jestem za cienki żeby z tego schematu coś wywnioskować ale jeśli ktoś czarno na białym mi powie co z czym podłączyć to sam sobie radę  ;p





"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Jak podłączyć kontrolkę do Grzanych foteli do nie standardowej instalacji mat
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2020, 21:17:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Szary to wejście, nie wyjście. Przewód od podświetlenia podłączasz do cienkiego zielonego do któregoś ori przełącznika.  A z nóżki 87 w przekaźniku, czyli z jego wyjścia do szarego w kostce.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jak podłączyć kontrolkę do Grzanych foteli do nie standardowej instalacji mat
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2020, 10:52:52 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Przełącznika nie mam ori dlatego piszę w co się wpiąć i wrzuciłem schemat od mat co zakupiłem . Na przełączniku ori działało ale nie mam na stopniowej regulacji dlatego chciałem wpiąć się w ten uniwersalny .  Wpinałem się wyjściem z mat w zielony i podświetlenie żyje ale brak wtedy kontrolki do licznika . a w instalacji maty ze schematu wychodzi że ten sam przewód co robi za podświetlenie jest do kontrolki noi dupa nie wiem jak to ugryźć .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Jak podłączyć kontrolkę do Grzanych foteli do nie standardowej instalacji mat
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2020, 16:36:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przecież Ci napisałem.
W instalacji Poloneza podświetlenie włącznika doprowadzone jest cienkim zielonym przewodzie na dole wtyczki. Plus czarna cienka masa.
Żółty od Twojego guzika do grzania podłączasz do zielonego od podświetlenia. To podświetlenie mamy z głowy.
Następnie żeby uruchomić kontrolkę musisz po uruchomieniu grzania mieć +12v, które trzeba podać na szary przewód w oryginalnej kostce w instalacji. Można go wziąć z wyjście z przekaźnika, czyli z nogi 87.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Następnie żeby uruchomić kontrolkę musisz po uruchomieniu grzania mieć +12v, które trzeba podać na szary przewód w oryginalnej kostce w instalacji. Można go wziąć z wyjście z przekaźnika, czyli z nogi 87.

Aż tak w elektryce nie jestem ogarnięty żeby ogarnąć rozpiskę przekaźników ale metodą prób , błędów miernika w ręce doszedłem który pin jest od tego i wcale nie jest jakoś to trudne do zrobienia niestety przez to że moja wiedza o elektronice jest znikoma to nie potrzebnie to sobie komplikuje :P

Rozgryzłem co i jak dla tej instalacji i dla potomnych zostawię . Jeśli ktoś by chciał akurat tą uniwersalną instalacje zaadaptować do Poloneza Plusa to przewód opisany jako kontrolka/podświetlenie należy normalnie wpiąć w kostce 4 pinowej do zielonego przewodu od podświetlenia fabrycznego przełącznika a do szarego przewodu do kontrolki to trzeba doprowadzić jeden dodatkowy przewód . Z kostki  przekaźnika wychodzą 4 przewody 2 czerwone 1 to stały plus z akumulatora  2 to plus  po zapłonie gdzie dopiero po przekręceniu pokrętła pojawia się napięcie . Do tego przewodu należy dolutować dodatkowy przewód i podłączyć go pod szary przewód w kostce polonezowej . Jedyny minus tego jest taki że po przekręceniu zapłonu na sekundę kontrolka się zapala i zaraz gaśnie. Dzieje się tak bo przekaźnik dostaje wzbudzenia ale  mi to nie przeszkadza a na pewno łatwiej zaadaptować już istniejącą fajnie zbudowaną instalacje do stołków niż wkładać oryginalną polonezową wiązkę która fabrycznie była robiona po kosztach .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2020, 01:44:45 am wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "