Autor Wątek: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover  (Przeczytany 3025 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« dnia: Sierpień 30, 2020, 22:01:27 pm »

Offline czaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1995 4A-GE 20v ST
Przegrzebałem już kawałek internetu w poszukiwaniu, trochę informacji mam, ale chciałbym uporządkować sobie jeszcze wiedzę i się upewnić.

Mam Caro na szerokim moście i chciałbym zeswapować sobie 1.6 16v z Rovera. Najprostszym rozwiązaniem z tego co wiem będzie swap na 1.4 i po prostu przerzucenie bloku z 1.6 16v.

Chciałbym jednak pełną listę rzeczy, które będę musiał pozmieniać. Z oczywistych rzeczy no to kompletny silnik z osprzętem tj. słupek, głowica, wtryski, ECU etc. Do tego łapa silnika z Poldorovera. Trochę rozbieżności widziałem w temacie pompy paliwa - można spiąć z istniejącą czy też czeka mnie zmiana? Jak z kolektorem wydechu? I czy wiązkę elektryczną jakoś pospinam czy też całościowa przekładka raczej czeka?

Jeśli czegoś mi jeszcze brakuje to piszcie. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady od osób, które już swapowały GLE na Rovery(niekoniecznie VVC, bo wiem, że tu trochę więcej zmian).

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2020, 22:34:24 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak masz GLE, to nic się nie nadaje, włącznie ze zbiornikiem paliwa. Potrzebujesz tzw. przekładkę na rovera, tj. z oczywistych rzeczy, silnik wraz z łapami z poloneza, skrzynia, wiązka silnika, wiązka wnętrza. Następnie, belka zawieszenia, stabilizator, drążek środkowy, chłodnica miedziana z płaskim wentylatorem z 1,4, do tego zbiornik paliwa z kołnierzem na dużą pompę, może być z rovera, może być z GSI, przewody paliwowe też są inne, bo jeden jest zasilający, zakończony odpowiednimi przyłączami, do tego komputer sterujący silnika, może być z 1,4, bo tak też tu robili, a jak nie, to trzeba oryginalny z 1,6, chłopaki tu lepiej wyjaśnią. Jak ma być oryginalnie, to podstawa akumulatora musi lecieć na prawą stronę, bo tam, gdzie w GLE jest aku, to w roverze jest filtr powietrza, który też jest Ci potrzebny, wraz z metalową podstawką, do tego zbiorniczek wyrównawczy z podstawą, tak samo i pod komputer, niby takie pierdoły, ale jak ma być ładnie...  Układ wydechowy do połowy ma inną średnicę i dopiero przed tłumikiem środkowym schodzi na mniejszą i jest dalej 100% polonez, ale jak ma być 1,6 to i tak trzeba by dać kolektor rurowy i poprzerabiać trochę. Pewnie zapomniałem jeszcze o bardziej, lub mniej istotnych rzeczach, ale wszystko jest na forum. Jak nie chcesz zmieniać mostu na polonezowy 4/3, to trzeba by wymienić napęd licznika w skrzyni biegów, żeby nie oszukiwało, albo po prostu zmierzyć gps-em i się pilnować. Zależy, czy chcesz mieć w miarę jak fabryka, czy tylko byle było i robotę robiło. Do 1,6 rovera, krótszy most jest raczej zbędny, bo troszkę lepiej się odpycha, niż 1,4.

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2020, 22:41:49 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Jak jesteś milionerem to mam nowy stalowy przewód paliwowy do rovera ;)

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2020, 09:35:53 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wystarczy zalozyc zewnetrzna pompe paliwa aby pompowala 4bary i po problemie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2020, 21:21:51 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Też swapuje GLE na Rovera i jestem w trakcie zbierania gratów. Ja nastawiam się na zwykle 1.8 postawione na kompie z Rovera, bez kopułki.
Jest sporo części które potrzebujesz z oryginalnego poldorovera:
Belka, lapy silnika, skrzynia, stabilizator, środkowy drążek kierowniczy, kolektor dolotowy, puszka filtra powietrza wraz z mocowaniem, kompletny układ chłodzenia (chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy, węże) zbiornik paliwa pod pompę z dużym kołnierzem + pompa, wspornik sterownika, alternator i rozrusznik, linka gazu i sprzęgła, osłony miski olejowej + wspornik, przewód serwo-kolektor ssący.

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2020, 22:10:11 pm »

Offline czaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1995 4A-GE 20v ST
Jak masz GLE, to nic się nie nadaje, włącznie ze zbiornikiem paliwa. Potrzebujesz tzw. przekładkę na rovera, tj. z oczywistych rzeczy, silnik wraz z łapami z poloneza, skrzynia, wiązka silnika, wiązka wnętrza. Następnie, belka zawieszenia, stabilizator, drążek środkowy, chłodnica miedziana z płaskim wentylatorem z 1,4, do tego zbiornik paliwa z kołnierzem na dużą pompę, może być z rovera, może być z GSI, przewody paliwowe też są inne, bo jeden jest zasilający, zakończony odpowiednimi przyłączami, do tego komputer sterujący silnika, może być z 1,4, bo tak też tu robili, a jak nie, to trzeba oryginalny z 1,6, chłopaki tu lepiej wyjaśnią. Jak ma być oryginalnie, to podstawa akumulatora musi lecieć na prawą stronę, bo tam, gdzie w GLE jest aku, to w roverze jest filtr powietrza, który też jest Ci potrzebny, wraz z metalową podstawką, do tego zbiorniczek wyrównawczy z podstawą, tak samo i pod komputer, niby takie pierdoły, ale jak ma być ładnie...  Układ wydechowy do połowy ma inną średnicę i dopiero przed tłumikiem środkowym schodzi na mniejszą i jest dalej 100% polonez, ale jak ma być 1,6 to i tak trzeba by dać kolektor rurowy i poprzerabiać trochę. Pewnie zapomniałem jeszcze o bardziej, lub mniej istotnych rzeczach, ale wszystko jest na forum. Jak nie chcesz zmieniać mostu na polonezowy 4/3, to trzeba by wymienić napęd licznika w skrzyni biegów, żeby nie oszukiwało, albo po prostu zmierzyć gps-em i się pilnować. Zależy, czy chcesz mieć w miarę jak fabryka, czy tylko byle było i robotę robiło. Do 1,6 rovera, krótszy most jest raczej zbędny, bo troszkę lepiej się odpycha, niż 1,4.

Czyli co do zasady nie wiem czy nie sensowniej kupić całego Poloneza 1.4 i przełożyć wszystko w 1:1 przy czym Polonezy z 1.4 też już nie chodzą tanio.

Ewentualnie jeszcze myślę nad inną rzeczą. Co bym potrzebował jakbym kupił nie Poloneza, a Rovera 1.6 (jak w linku). Większość gratów do silnika itd powinna tam być. Na pewno wtedy i tak łapa, kolektor wydechowy, wiązka, ew. chłodnica jeśli nie wejdzie z Rovera. Pompa paliwowa, zbiornik paliwa, rozrusznik, alternator itd powinny wtedy podejść teoretycznie z Rovera.

Link do aukcji:
https://www.olx.pl/oferta/rover-400-1-6-benzyna-CID5-IDG512x.html#398e32f42d
Albo tutaj drugi
https://www.olx.pl/oferta/rover-400-1-6-sprawny-jezdzacy-CID5-IDGeJIw.html#398e32f42d

Cenowo wychodzi auto z 1.6 i gratami w cenie kompletnego 1.4 z Poloneza bez osprzętu. Pytanie tylko czy faktycznie cokolwiek poza samym silnikiem przypasuję?

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2020, 00:07:17 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Prawe nic nie przypasuje, ba nawet przy samym silniku np. kolektor ssący trzeba na dzień dobry zmienić, jest skierowany przepustnicą w drugą stronę. Nawet głupi rozrusznik nie pasuje, inna głowica. Lepiej szukaj dawcy, w polonezie 1.4 jest trochę unikalnych części zmodyfikowanych specjalnie pod niego, szukanie wszystkiego osobno będzie kłopotliwe.

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2020, 00:40:05 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4669
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A nie lepiej w przypadku takiej grubej rzeźby pójść w jakieś 2.0 8V z czasów tempry, albo silniki oplowskie? Z tym drugim silnikiem widziałem auto na jednym ze spotów sekcji, i nie dość, że auto dysponowało większą mocą, to dźwięk "V" był zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha, niż rovera.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2020, 21:21:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Całego Rovera to można kupić tylko jako dawcę silnika.  Żeby mieć pewność że motor jest ok. Może to być anglik albo po dzwonie. Poza silnikiem, sterownikiem, częścią wiązki z Rovera nie pasuje nic.

Co do swapu na opla. To tez rozważałem taka opcję. Ale odpuściłem z uwagi na to ze swap na rovera to tak na prawdę opcją p&p. Praktycznie w 100% odwracalna przeróbka. Drugi plus jest taki ze Rovery 25, 45, 75 schodzą teraz z rynku i silniki są tanie. Przynajmniej 1.4 i 1.6. Silnik z opla to z tego co wiem najbardziej sensowny jest 2.0 z omegi A, ze sprzęgłem na linke. A to nie jest już tak łatwo zdobyć.
Co do mocy to uważam że nie ma co przesadzać. 120 KM, no gora 145 z rovera 1.8 vvc to rozsądne maksimum.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2020, 21:25:51 pm wysłana przez Tales »

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2020, 21:42:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jedyne co Ci jest potrzebne z Rovera to słupek, sterownik, silnik krokowy, koło zamachowe i ewentualnie kolektor wydechowy z sondą lambda. Mam tu na myśli starsze Rovery z motorem na kopułce. Reszta musi być z Poloneza 1.4. W przypadku silnika na cewkach czyli 2000+ to warto wykorzystać też wiązkę silnika oraz sterownik, bo jest programowalny i umożliwia modyfikację map paliwa/zapłonu, co mocno ułatwia sprawę podnoszenia mocy.

Silnik z Tempry to stary kibel, dużo zachodu żeby to zaadaptować, osiągów spektakularnych też nie zapewnia. Dźwiękowo też szału nie zrobi. V6 może i fajnie brzmi, ale jak dla mnie wkładanie takiego ciężkiego motoru do Poloneza to strzał w kolano. Moc i moment mają jako takie, jak na swoje pojemności i w zasadzie tylko ona oprócz dźwięku jest zaletą tych silników, bo z pewnością nie spalanie i parametry.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2020, 23:23:22 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Co do swapu na opla. To tez rozważałem taka opcję. Ale odpuściłem z uwagi na to ze swap na rovera to tak na prawdę opcją p&p. Praktycznie w 100% odwracalna
Się naczytał chłopak głupot i pierdoli,co masz w oplu nie odwracalnego? Wsadziłem tych silników w budę fso z 5 i w każdej chwili jest możliwość powrotu do oryginału bo nic w budzie nie tniesz,ba nawet belki nie zmieniasz jak siedziało tam ohv a jak to było gsi to już w ogóle super bo odpalasz to na wiązce poloneza praktycznie jej nie ruszając  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2020, 23:25:16 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2020, 21:34:03 pm »

Offline czaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1995 4A-GE 20v ST
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno jeszcze będę rozważał. Mam też na oku jeszcze jeden pomysł, ale dużo bardziej kosztowny i skomplikowany. Niemniej dość atrakcyjny. Jeżeli zrobię Rovera to pewnie się pochwalę. Jeżeli uda się tajemnicza alternatywa to... Tym bardziej ;) Trzymajcie kciuki

Odp: Swap 1.6 GLE na 1.6 16v 16k4f Rover
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2020, 23:38:06 pm »

Offline Franz Maurer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były: Polonez Caro 1.6 GLE, Polonez Caro 1.6 GLI 16v, Polonez Atu 1.6 GLI, Polonez Caro Plus 1.6 GSi Jest: Polonez Caro 1.9 GLD
Wiem, że koszta są różne ale tak plus minus na jakie koszty nastawiać się w przypadku przekładki 1.4/1.6 16V do GSi?
W życiu cenię sobie spokój. Dlatego wybrałem Poloneza z silnikiem OHV