Autor Wątek: Polonezy z ABS  (Przeczytany 8092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:01:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No niestety, jest coś takiego, jak czas reakcji i człowiek nigdy nie będzie szybszy od komputera, który błyskawicznie zbiera informacje ze wszystkich czujników, a tego teraz coraz więcej w autach. Najlepiej zawsze zapobiegać i jeździć rozważnie, a nie zapier*alać, bo nie tędy droga. Nie unikniemy tego, że ktoś w nas walnie, bo nie zawsze jest gdzie uciec, ale samemu możemy uważać. Na drodze pełno jest ludzi, którzy nie powinni jeździć nawet rowerem, a mimo tego, posiadają prawo jazdy i jeżdżą kupą niebezpiecznego żelastwa, które może zabić. Co więcej, tacy wariaci jeżdżą nawet ciężarówkami. Parę lat temu by mnie prawie taki jeden sprzątnął na rondzie. Droga była z górki i się jeba*emu nie chciało hamować, bo by stracił 5 sekund, a jechał dosyć ostro. Gdybym nie był na tyle wyczulony, żeby uważać na tych debili, to by mnie tu teraz nie było. Dosłownie by mnie zmiótł, jak pociąg. Zahamowałem mu dosłownie przed drzwiami, a ten sobie pojechał dalej, nawet nie zwrócił uwagi. Do tej pory w tym miejscu zawsze trzymam nogę na hamulcu, jak widzę z górki tira. Pal licho osobówki, to trochę mniejsze, ale ci, to mogą krzywdę zrobić. Ilu już spotykałem jeżdżących od prawej do lewej, przeważnie w nocy, albo naćpani, albo na*ebani, albo po prostu nie wyspani. Jeden taki się sam skapnął, że coś nie gra i zjechał na przystanek, bo strach go było wyprzedzać. Raz też miałem zdarzenie, że jeden ścinał zakręt na takiej wąskawej drodze, na której nie powinno go w ogóle być. Dobrze, że było gdzie odbić na prawo, bo zobaczyłem go dosłownie naprzeciwko siebie, w połowie szerokości auta, a zakręt był ostry. Tak debile jeżdżą.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:06:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ta jasne... Komputer widzi, ze auto z naprzeciwka zlapalo pobocza, wpadlo w poslizg i z impetem przy predkosci wypadkowej 190km/h uderza czolowo w DAFa... Heh "kur*" komputer to widzi... Jasne... Ehhh... A za kierownica tej osobowej LAGUNY to człowiek piianyz blisko 2 promile w wydychanym powietrzu. I komputer ma to widziec? Tylko kierowca jest w stanie w miare szybko zareagowac, ze cos jest na rzeczy. Zaden elektroniczny system nie zapewni takiej samer reakcji jak trzezwo myslacy czlowiek
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:12:17 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ta jasne... Komputer widzi, ze auto z naprzeciwka zlapalo pobocza, wpadlo w poslizg i z impetem przy predkosci wypadkowej 190km/h uderza czolowo w DAFa... Heh "kur*" komputer to widzi... Jasne... Ehhh...
Nic takiego nie napisałem. Czytaj ze zrozumieniem. Komputer "widzi" jedynie to, co dzieje się z samochodem, w którym jest zamontowany. Chyba tak działają te wszystkie systemy, nie? Nie jestem zbytnio zwolennikiem nadmiernej elektroniki, bo nic nie zastąpi myślenia, ale jest jak jest i teraz nowe auta są tym naszpikowane. Na "szczęście" jeżdżę autem, które tego niema i jak się gdzieś wypie*dolę, to będzie to tylko moja wina. Mi tam się nigdzie nie spieszy, a jak ktoś chce jeździć 250, to cóż.
Chciałem to napisać inaczej, a napisałem inaczej i dlatego tak wyszło. Nie chodziło o coś, co się nagle wydarzy na drodze i kierowca to widzi i może zareagować, a bardziej o systemy wspomagające jazdę, jak esp itp. które to są kontrolowane przez komputer. Bardziej o to mi chodziło, ale źle to nazwałem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 22:17:25 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:15:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Napisaliśmy post mniej więcej w tym samym czasie... Także luzik. A odnośnie prowadzenia ciężarówek to jest sporo kwestii do omowienia/opisania i kierowca nie zawsze jest winien, wszak czesto zdaza się, ze moze byc poszkodowanym w calym zajsciu i jednoczesnie sprawca. Ale to nie ten temat wątku
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 22:19:41 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:25:36 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ta jasne... Komputer widzi, ze auto z naprzeciwka zlapalo pobocza, wpadlo w poslizg i z impetem przy predkosci wypadkowej 190km/h uderza czolowo w DAFa... Heh "kur*" komputer to widzi... Jasne... Ehhh... A za kierownica tej osobowej LAGUNY to człowiek piianyz blisko 2 promile w wydychanym powietrzu. I komputer ma to widziec? Tylko kierowca jest w stanie w miare szybko zareagowac, ze cos jest na rzeczy. Zaden elektroniczny system nie zapewni takiej samer reakcji jak trzezwo myslacy czlowiek

Zgadza się, człowiek zareaguje. Ale jedyne co zdąży zrobić to wcisnąć pedał hamulca do dechy. Resztę lepiej zrobi komputer.

A co do widzenia komputera, to pewnie na razie przymiarki, ale...
https://www.youtube.com/watch?v=RjGe0GiiFzw

i

https://www.youtube.com/watch?v=HtN6TByOvkU
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 22:27:59 pm wysłana przez utek »

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:27:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Napisaliśmy post mniej więcej w tym samym czasie... Także luzik.
Nie no, spoko, sprostowałem już mniej więcej, o czym myślałem. Ja tam w komputery nie wierzę, ale większości ludzi się wydaje, że jak powłączają te wszystkie systemy, to mogą sobie jechać jak gdyby nigdy nic, bo "komputer wyprowadzi auto z poślizgu" itp. itd. Ja w zimie jeżdżę rozważnie, ktoś by rzekł, bojaźliwie, a widzę jak inni zapieprzają jak w lecie. Tacy są pewni opon i tych systemów? Zanim kupiłem pierwszego poloneza, to miałem tylko żuka i jeździłem też w zimie, jak trzeba było. Na pusto, na letnich oponach, choć miałem wtedy założone Dębica Quartet i muszę przyznać, że to się wyjątkowo dobrze trzymało na śniegu. Wyjeżdżałem tym pod dosyć niezłe górki i zjeżdżałem bezpiecznie. Tak więc, gdybym był wariatem, to dawno bym wylądował w rowie. Dostawczak z tylnym napędem, jaki by on nie był, nie jest zbyt dobry do jazdy w ziemie, chyba, że obciążony ładunkiem, ale jak to mówią, praktyka czyni mistrza. Lepiej czasem zaczynać przygodę z kierowaniem na samochodach prostych, bez systemów, niż na nowych, bo człowiek wyrabia wtedy dobre nawyki. Niestety, dzisiaj nie uczą na polonezach itp. tylko od razu nówki wypasy. Ja prawko robiłem w 2000-nym roku i wtedy jeszcze mieli zwykłe una jedynki, zarówno na kursie, jak i w wordzie. Żadem wypas, proste auto, a wtedy zima była nie taka, jak teraz, że można w sumie opon nie zmieniać, bo śniegu niema. Fajnie się zawracało "na trzy" na placu, na ręcznym i ładnie zarzucało  :-)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:37:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM

Nie no, spoko, sprostowałem już mniej więcej, o czym myślałem. Ja tam w komputery nie wierzę, ale większości ludzi się wydaje, że jak powłączają te wszystkie systemy, to mogą sobie jechać jak gdyby nigdy nic, bo "komputer wyprowadzi auto z poślizgu" itp. itd. Ja w zimie jeżdżę rozważnie, ktoś by rzekł, bojaźliwie, a widzę jak inni zapieprzają jak w lecie. Tacy są pewni opon i tych systemów?
I tacy ludzie powinni byc pozbawieni prawa jazdy. Wtedy na drogach byloby bezpieczniej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:39:23 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zadna elektronika nie będzie lepsza niz umysl człowieka
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:45:21 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Zadna elektronika nie będzie lepsza niz umysl człowieka

Niestety już jest lepsza. I nie tylko mowa o motoryzacji.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:47:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kierowcy ciezarowek to osobny rozdzial .... to bedzie pierwsza grupa zawodowa calkowicie zastapiona przez SI,
bo z racji, ze to jedne z najprostszych czynnosci, to pchaja sie do tego zawodu prawdziwi debile - robota dobrze platna, jak na jej skomplikowanie,
niestety tylko z pozoru, bo prowadzenie pojazdow mechanicznych jednak wymaga myslenia przynajmniej w stopniu podstawowym, nie jest to robota dla idiotow, bo nie da sie cale zycie leciec na farcie

co do szybkosci komputera to jak najbardziej jest w stanie wykryc zagrozenie szybciej niz czlowiek, dotyczy to tak samo ABSu jak i sytuacji na drodze - to tylko kwestia odpowiednich czujnikow i oprogramowania,
technicznie to juz nie ma problemu, teraz mysla nad tym jak SI ma wybierac w kogo przywali, czy mala dziewczynka ma prawo przezyc kosztem starego dziada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 24, 2020, 23:14:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czyli postawia zycie malej dziewczynki nad zycie starego cepa? Bo ówczesna mysl technologiczna idzie ku temu? Bo w mojej ocenie jest zbyt wiele negatywow w tej dziedzinie, ktorych nie sposob mi opisac. Jest tego az nadmiar. Dotychczas, nie jednokrotnie komputer byl zbyt omylny niz człowiek.


A jesli komputer sie pomyli to tez pójdzie za kratki? W sumie inny temat... Ale i tak kara spotka człowieka...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 25, 2020, 07:18:37 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Panowie czy to się nam podoba czy nie , ale SI coraz bardziej będzie wypierać człowieka z wszelkich dziedzin. Auta Tesli gdzie ostatnio przyłapali śpiącego kierowcę i pasażera a auto zapierdzielało. Już pomysły na samoloty bezzałogowe, pasażerskie oczywiście też. Roboty medyczne itp. I fakt , komputery szybciej analizują sytuację np drogową, ale już logiczno-analitycznego przewidywania to raczej będzie im brakować. Podobno ludzki mózg to ma pojemność 250 miliardów gigabajtów. I jak narazie to człowiek wymyśla te wszystkie komputery z SI a nie odwrotnie. I tak trzymać bo zginiemy.


Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 25, 2020, 08:29:03 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Jest też taka wspomagająca technika nauki odruchów, która przyspiesza proces uczenia się w praktyce, bez ćwiczeń praktycznych. Pianiści nazywają to treningiem mentalnym. W ich przypadku polega to na tym, że gdy nie mogą ćwiczyć przy fortepianie, np. jadą autobusem czy pociągiem, czytają nuty, odtwarzają sobie muzykę w głowie i bardzo intensywnie wyobrażają ruch rąk i palców (oczywiście oni już umieją grać bardzo dobrze, więc mają bardzo dobre wyczucie jaki mięsień jak się powinien ruszyć).
Nie tylko pianiści :) Byli skrzypkowie też.
 I rzeczywiście kilka razy trenowałem w ten sposób hamowanie na lodzie z górki przy przepaści. Raz się przydało, zwłaszcza jeśli chodzi o zachowanie spokoju
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 25, 2020, 09:49:32 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
generalnie ABS nie skraca drogi hamowania - moze ja delikatnie skrocic, ale to zalezy od wlasciwosci opon, najczesciej jednak wydluza hamowanie,
wiec OLO trafil z przykladem jak PN w betonowy przepust ;] 
Wtedy było pełne hamowanie i samochód przestał być sterowny.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 25, 2020, 11:49:08 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Ale jedyne co zdąży zrobić to wcisnąć pedał hamulca do dechy. Resztę lepiej zrobi komputer.

No i już wyjaśniałem że to nie jest do końca prawda. Tzn. niewyćwiczony człowiek, czyli typowy kierowca, oczywiście zawsze wypadnie gorzej od komputera. Natomiast człowiek solidnie wytrenowany, owszem, też wypadnie nieco gorzej od komputera ale tylko w sytuacjach z myślą o których komputer został zaprojektowany.
Bo przecież nie ma, (ja w każdym razie nie słyszałem o takim), żeby był system ABS który rozpoznaje rodzaj nawierzchni i w kopnym śniegu albo na ziemi decyduje się na hamowanie przez pełną blokadę i zarycie samochodu w gruncie, albo system ESP który z góry widzi że prędkość jest za duża do krzywizny zakrętu, nie zdąży wyhamować i zmienia tor jazdy żeby umożliwić przejazd.

Te wszystkie systemy to tylko łatanie pojedynczych dziur w szerszym spektrum umiejętności które kierowca powinien mieć, a na ogół nie ma.
Dlatego na takim Stop Chamie można zobaczyć wypadki aut które mają ESP, a mimo to wpadają w poślizg i się rozbijają, bo kierowca skrajnie niedostosował prędkości do warunków, albo w ogóle nie próbował skierować auta tak żeby zmniejszyć działające siły, albo chociaż dać systemowi więcej miejsca na ustabilizowanie pojazdu.

I tacy ludzie powinni byc pozbawieni prawa jazdy. Wtedy na drogach byloby bezpieczniej

Niestety to idzie w odwrotnym kierunku. Nawet jeżeli komputer jest szybszy od człowieka (weźmy nie tylko refleks ale np. czas potrzebny na przerzucenie nogi z gazu na hamulec), to jednak od człowieka zależy czy sytuacja będzie w granicach do opanowania przez system, i czy człowiek systemowi pomoże czy utrudni interwencję.

Najgorsze jest to, że wszędzie poza państwami skandynawskimi, zignorowano praktycznie problem właściwego szkolenia kierowców, a ci zdają się na systemy, które wprowadza się coraz żeby pokonać kolejne poziomy niekompetencji. Utek pisze że kierowca w panice raczej po prostu wdepnie hamulec do podłogi. Tymczasem jest jeszcze gorzej, a dowodem tego jest wprowadzenie systemu BAS który przy bardzo szybkim przerzuceniu nogi z gazu na hamulec, sam zwiększa moc hamowania na maks, bo producentom wyszło w badaniach że kierowcy przy hamowaniu awaryjnym za słabo naciskają pedał hamulca!
I tu jest problem, bo ten system też przecież nie każdy taki przypadek wykryje.

Koło 8 lat temu na jakimś uniwersytecie zrobione też takie badanie: grupie kierowców dawano na przemian samochody bez aktywnych systemów i z aktywnymi systemami, informowano ich o wyposażeniu i kazano im jeździć. Okazało się że kierowcy z samochodami wyposażonymi w systemy, jechali szybciej i podejmowali więcej ryzyka.

A teraz zestawmy to z eksperymentem opisanym w książce Bogdankowa i Cygankowa: Grupę kierowców wykonujących różne zawody i mających bardzo przeciętne umiejętności poddano intensywnemu tygodniowemu treningowi rajdowemu. Po tygodniu okazało się że prawie wszyscy umieją nie tylko doskonale hamować i na życzenie wprowadzać i wyprowadzać auto z poślizgu, ale w ogóle wykonać większość technik stosowanych w sporcie samochodowym. Da się? Da się, tylko trzeba chcieć.
No i jest jeszcze kwestia treningu nerwów. Im w bardziej skrajne sytuacje wprowadzi się samochód w warunkach kontrolowanych, tym potem większa szansa że jak np. zza ślepego zakrętu ktoś wyjedzie nam na czołówkę, to zdążymy go ominąć i uniknąć wypadku albo przynajmniej walnąć w krzaki czy cienkie drzewka.
A nie tak jak słynna pani "Widzę, widzę!" która z 5 czy 6 razy zdążyła krzyknąć że widzi auto stojące na jej pasie autostrady i nawet nie próbowała hamować, tylko wpieprzyła się w nie z pełną prędkością z nogą na gazie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 25, 2020, 19:12:05 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Bo przecież nie ma, (ja w każdym razie nie słyszałem o takim), żeby był system ABS który rozpoznaje rodzaj nawierzchni i w kopnym śniegu albo na ziemi decyduje się na hamowanie przez pełną blokadę i zarycie samochodu w gruncie, albo system ESP który z góry widzi że prędkość jest za duża do krzywizny zakrętu, nie zdąży wyhamować i zmienia tor jazdy żeby umożliwić przejazd.


Może w takim razie powinniśmy uściślić. Mówimy o systemach z lat produkcji Poloneza, czy tam tego fikcyjnego z 1994 roku, czy o systemach współczesnych?

Niektóre samochody są na tyle "inteligentne", że np przy wykryciu potencjalnego uderzenia bocznego podnoszą się, aby przyjąć siłę na próg.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 25, 2020, 22:28:12 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Albo skanują drogę, aby dostosować nastawy zawieszenia. Nowe Audice (Merce chyba też) są w stanie unieść koło, żeby ominąć dziurę...
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 25, 2020, 22:30:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Myślałem że wytworzy się tu dyskusja nt montażu abs do poloneza ale jednak nie....

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 25, 2020, 22:54:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Od wczoraj na PTK?  :-) Tutaj, to normalna kolej rzeczy, że rozmowa schodzi na inne tematy. Widocznie nikt nie jest zainteresowany montowaniem ABS-u. Zawsze można samemu coś upichcić i się pochwalić. Jakby ktoś nad tym poważnie myślał, to pewnie dawno by zrobił. Niech najpierw ogarną fabryczne hamulce, bo śmiem wątpić, czy 100% społeczności, ma je w dobrym stanie, szczególnie spowalniacze.

Odp: Polonezy z ABS
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 25, 2020, 23:22:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
U siebie na przodzie mam 240 lite tarcze i tyl bendix i od 2 lat brak problemow z wyhamowaniem z 200km/h a auto więcej stoi na ham postojowym niz jezdzi. A montaz ABS rozwazalem nie raz, wszak instalacja z Rovera 400 jest na tyle prosta, ze idzie to rozsadnie zaakceptowac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)