Autor Wątek: Nakrętka wałka atakującego  (Przeczytany 5291 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2021, 11:19:02 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jak dokręciłeś takim sprzętem, że aż klucze pękły, to pewnie łożyska wałka atakującego są naprężone do granic możliwości, i to one mogą dawać takie właśnie objawy
To są łożyska stożkowe więc gdyby było tak jak mówisz to wałek ciężko by się obracał i opór by rósł w miarę dokręcania.
Podobnie z łożyskami kół przednich. Jak nakrętka na piaście jest mocno dokręcona to kolo ciężko się obraca.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 18, 2021, 18:11:06 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Tylko w przednich niema tulejki rozprężnej, która tutaj odpowiada za właściwy naciąg  łożysk wałka.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 18, 2021, 18:27:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma to jak udarem przykrecac lozyska ;]

co do mostu, to jakos tak mocno pochylony jest, bo na mocowaniu amora widac skrzywienie (swoja droga co to za amory, bo raczej nie fabryczne ucho maja ? )
jaka jest przyczyna takiego ulozenia mostu, resory sa za dlugie na odcinku miedzy przednim a srodkowym mocowaniem, czy na chama dociagales stabilizator ?

tak wyrazne pochylenie mostu powoduje prace ataku nierownolegle do "stalego" odcinak walu i jak najbardziej moze powodowac rozne dziwne odglosy pracy - jest to zwiazane z praca krzyzakow,
kiedys po wymianie kosci, moj most tez zaczal wydzielac z siebie dzwieki, a tylko jedna kosc nie trafiala w mocowanie i naciagalem most , zeby ja zalozyc - raptem kilka mm,
przypadek ? z moim pechem moze tak, ale jednak sa szanse, ze nie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 18, 2021, 19:39:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
co do mostu, to jakos tak mocno pochylony jest, bo na mocowaniu amora widac skrzywienie (swoja droga co to za amory, bo raczej nie fabryczne ucho maja ? )
jaka jest przyczyna takiego ulozenia mostu, resory sa za dlugie na odcinku miedzy przednim a srodkowym mocowaniem, czy na chama dociagales stabilizator ?
Wychodzi na to że resor jest za długi na odcinku od przedniego do środkowego mocowania.
Stabilizator nie ma tu nic do rzeczy. Drążki reakcyjne ciągną gorę mostu do przodu a dół trzymają resory dlatego jest pochylony.

« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2021, 19:49:37 pm wysłana przez Tales »

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 19, 2021, 23:05:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna

Wychodzi na to że resor jest za długi na odcinku od przedniego do środkowego mocowania.


Dlatego nie należy wymieniać w Polonezie tego co nie jest zepsute, widocznie masz resor rzemieślniczy i matematyka przerosła wykonawcę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E