Autor Wątek: Nakrętka wałka atakującego  (Przeczytany 5293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nakrętka wałka atakującego
« dnia: Marzec 14, 2021, 12:19:10 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jak mocno dokręcić tę nakrętke po wymianie uszczelniacza? Objaw jest taki jakby nakrętka była niedokrecona tzn w czasie jazdy most nie wyje ale chrobocze w momencie gdy puszczam gaz. Jak już jedzie na luzie to jest cicho. Jak jest załączony napęd to też jest cicho. W Trzeciaku jest napisane żeby przestać dokręcać w momencie pierwszego oporu przy obracaniu wałka w ramach luzu przekladni. Tylko że nie czuć żadnego oporu mimo że dokręcam dużym kluczem.
Taki luz międzyzębny jest ok?
https://youtu.be/ZyDZGkuifyg

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2021, 13:17:48 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja to zawsze dokręcam do oporu udarem czyli jakieś 250 nm i jest spokój,nigdy się nie zdarzyły żadne powikłania w moich autach czy klientów <spoko>
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2021, 13:19:23 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2021, 21:40:07 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Trzeba było liczyć obroty nakrętki przy odkręcaniu i dokręcić tak samo, ewentualnie ciut mocniej (1/12 obrotu).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2021, 21:47:06 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ja zawsze dokrecam do oporu i krece kołami aby luźno się obracały, jak jest jakiś opor na kołach to luzuje trochę i od nowa próba.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2021, 22:07:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Trzeba było liczyć obroty nakrętki przy odkręcaniu i dokręcić tak samo, ewentualnie ciut mocniej (1/12 obrotu).
Mądry czlowiek po fakcie.
Spróbuję jeszcze mocniej dokręcić i wleje 75w140.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2021, 09:33:37 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Liczyć nie musisz bo jak zaczniesz skręcać to i tak dokręcając lekko wyjdzie Ci to samo co przed odkręceniem, przynajmniej u mnie tak było bo zaznaczyłem sobie to miejsce na wałku. Dokręciłem kluczem do tego momentu a potem pneumatem, poszło właśnie o jakąś 1/12 mocniej niż poprzednia nakrętka

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2021, 09:45:08 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Szczacujesz ze ile to mogło być Nm?

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2021, 12:23:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Liczyć nie musisz bo jak zaczniesz skręcać to i tak dokręcając lekko wyjdzie Ci to samo co przed odkręceniem, przynajmniej u mnie tak było bo zaznaczyłem sobie to miejsce na wałku. Dokręciłem kluczem do tego momentu a potem pneumatem, poszło właśnie o jakąś 1/12 mocniej niż poprzednia nakrętka
W miarę dokręcania było czuć opór obracając końcówką mostu? U mnie jest tak że mimo tego że dokręcam półmetrowym kluczem opór w ogóle nie rośnie. Końcówka mostu obraca się lekko.
Chyba muszę kupić sobie pneumata.  :]

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2021, 19:10:27 pm »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 122
    • Były, są i będą...
175...275Nm. Taki zakres podaje serwisowka

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2021, 20:58:07 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
W miarę dokręcania było czuć opór obracając końcówką mostu? U mnie jest tak że mimo tego że dokręcam półmetrowym kluczem opór w ogóle nie rośnie. Końcówka mostu obraca się lekko.
Chyba muszę kupić sobie pneumata.  :]
Szczerze to nawet po tym jak to zrobiłem, oporu większego nie zauważyłem. Dalej obracało się lekko. Jeżeli chodzi o moment to stawiam tak na 220-280 maks bo to taki pneumat budżetowy z lidla :D Niby maks ma 310 ale wątpię, żeby tyle zapodał, bo miał problem z odkręceniem tej nakrętki przy rozkręcaniu nawet po rozpiłowaniu zagięć.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2021, 23:05:21 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
175...275Nm. Taki zakres podaje serwisowka
Czyli tak jak napisałem, że dokręcasz z całej siły i sprawdzasz czy koła swobodnie się obracają. Nawet w jakiejś książce to było opisane.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 16, 2021, 23:17:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Stworzyłem przyrządy do dokręcania nakrętki. Dokręcałem dopóki nie ukręcił się trzpień. Nakretka poszła dalej niż wcześniej ale mimo to nadal nie czuć oporu na wałku.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 16, 2021, 23:59:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Być może masz dobrze zdystansowany wałek względem łożyska i dlatego możesz nie czuć, że luz zanika
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2021, 18:33:58 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Halas trochę się zmnieszył. Ale nie wiem czy to zasługa dokrecenia nakrętki czy wlania oleju 75w140.
Ogólnie objawy są takie:
Lekkie wycie przy ok 80km/h
Grzechotanie podczas zmiany biegów
Gdy jade np 90km/h i wciskam gaz jest ok, w momencie puszczenia gazu słychać zgrzyt. Gdy już toczy się bez gazu jest ok. Gdy wcisnę sprzęgło jest istny chrobot jakby kamienie po bagażniku latały.
Most byl zupełnie cichy. Dalem go na lakierowanie proszkowe i wymieniłem uszczelniacz.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2021, 18:36:03 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
może kończy się układ satelit.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2021, 19:17:20 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ale gdy jade na wprost to mechanizm różnicowy nie pracuje.

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 17, 2021, 19:33:15 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jak po wciśnięciu sprzęgła masz chrobot to ty w skrzyni szukaj problemu a nie w moście  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 17, 2021, 19:42:34 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To wyraźnie dobiega z tyłu. Że skrzynią nic kompletne nie robiłem.
Most mogło zepsuć to że przyspawałem mocowania do stabilizatora, ale szczerze mówiąc wątpię aby obudowa się pokrzywiła od spawania.
Kolejna sprawa to most jest nieco pochylony do przodu, ale raczej mało prawdopodobne aby miało to wpływ na jego prace.
Nie wiem czy jest sens dalszego dokrecenia nakrętki skoro juz klucze wymiękają.
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2021, 20:29:43 pm wysłana przez Tales »

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2021, 00:44:35 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Próbowałeś na podnośniku/kobyłkach posłuchać od spodu?

Odp: Nakrętka wałka atakującego
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 18, 2021, 07:07:06 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak dokręciłeś takim sprzętem, że aż klucze pękły, to pewnie łożyska wałka atakującego są naprężone do granic możliwości, i to one mogą dawać takie właśnie objawy. Poza tym tam jest tuleja rozprężna, i raczej tej nakrętki się nie luzuje podczas operacji montowania, tylko dokręca odpowiednim momentem i sprawdza opory kręcenia. Bo ta tulejka powoduje odpowiedni naciąg łożysk wałka atakującego. A i most raczej powinien być w lini prostej z wałem, bez obciążenia auta, bo jak pochylony to krzyżaki i łożyska wałka pracują non stop pod kątowym naprężeniem.