Autor Wątek: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić  (Przeczytany 2216 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« dnia: Grudzień 12, 2021, 02:04:08 am »

Offline Kangjetan102

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu plus 98r 1.4 GTi w kolorze 21U
no więc, w moim atu plusie mam aż 2 popękane klamki, kierowcy i pasażera, myślałem nad założeniem tych samych z plusów, ale gdzieś dziadek wspomniał że w swoim caro plusie wymienił je na te z minusów. Więc naszło mnie pytanie, czy dało by sie, jeśli tak to w jaki sposób wymienić ,,wyłamki,, na te z minusów?

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2021, 10:19:27 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Zmieniasz cięgła do klamki z tego co pamiętam jak i same klamki . Tyle że licz się z tym że jak masz ten badziew plastikowy to na 90% Będziesz miał przetarty lakier pod nimi i będzie odbity owal wyłamki ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2021, 12:52:40 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4661
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zmieniając wyłamki na normalne będziesz mógł je polakierować w kolor i mieć "wczesnego plusa", dość sporo plusów z pierwszego wypustu miało klamki minusowe w kolorze. Będą się od razu lepiej zgrywały z linią auta i drzwiami, te plusowskie wyglądają jak wołgi z końca produkcji - stara buda na siłę unowocześniana okrągłymi plastikami. Ale fakt, możesz mieć pod nimi przetarty lakier, chociaż to akurat można przy odrobinie wprawy zamaskować polerką/zaprawkami.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 12, 2021, 12:59:36 pm »

Offline Kangjetan102

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu plus 98r 1.4 GTi w kolorze 21U

Akurat tak sie złożyło że pod wyłamkami mam gumowe uszczelki, więc raczej przetarć na lakierze nie powinno być, ale dzięki za pomoc
Zmieniasz cięgła do klamki z tego co pamiętam jak i same klamki . Tyle że licz się z tym że jak masz ten badziew plastikowy to na 90% Będziesz miał przetarty lakier pod nimi i będzie odbity owal wyłamki ...

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2021, 16:02:37 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
I tak będą odbicia, te uszczelki mało dają. Przy zmianie klamek będziesz musiał mieć też osobny kluczyk do zamykania przednich drzwi.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2021, 20:23:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja u siebie już dwa razy to badziewie wyrwałem, ale nie rezygnuję z nich. Mam ich trochę na zapas, to jedno, a drugie, to też zależy, co się wyrwie, bo jeśli sam uchwyt w środku, to gorzej, bo zdarza się, że pękają w miejscu "łożyskowania" na tym sworzniu, lub tam, gdzie zaczepiana jest sprężyna, a wtedy trzeba wymienić całą klamkę, lub tylko uchwyt z innej i lakierować pod kolor, lub jeździć tak, ale jeśli wyrwą się tylko śruby mocujące, co zdarza się najczęściej i co nietrudno, bo zalane są tylko jednostronnie w plastiku, to ja robię tak, że kupuję krótkie śruby do drewna 6mm, bo one mają owalno płaski i szeroki łebek, szlifuję łebki na całkiem płaskie, żeby sam uchwyt klamki zgrywał się równo z całą resztą, szlifuję z jednej i drugiej strony boki łebków, żeby wyglądały podobnie do oryginalnych śrub i wkładam je w otwory tak, żeby szlifowane boki łebków były od góry i od dołu. Skręcam wszystko do kupy i jest jak fabryka. Tego nie widać pod klamką, a nawet gdyby, to przecież nie problem kupić puszkę 250 ml lakieru zaprawkowego i je prsynąć. Tego już tak łatwo nie wyrwie, bo powierzchnia docisku łebka jest o wiele większa. mam tak dwie zrobione i jest git. Te klamki są badziewne i to fakt, ale jakoś nie chciało mi się zmieniać na kasetowe, bo jak kolega pisze, pod plastikami są obtarcia, choć u mnie jak widziałem, aż tak źle nie jest. Mam komplet kasetowych lakierowanych fabrycznie, więc nawet łatwiej by było je prysnąć na kolor właściwy, ale jakoś nie chce mi się bawić. Jedyne co, to chyba rzeczywiście trzeba by było dać pod te plastikowe przekładki choćby taśmę dwustronną piankową, żeby to nie rysowało lakieru, bo potem tam korozja lubi wyskoczyć.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2021, 20:36:51 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Co wy robicie z tymi klamkami? Jeżdżę plusami od 8 lat niezależnie od pory roku i jeszcze nigdy klamka mi w ręce nie została. Siła nie zawsze idzie w parze z rozumem jak widać  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2021, 21:05:58 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Tylne to jeszcze można zrozumieć, z racji ich konstrukcji gdzie nacisk idzie w jednym punkcie z jednej strony, dodatkowo tylne zamki chodzą ciężej. Ale przednie wyrwać to już się trzeba postarać . Też mi się jeszcze nie zdarzyło osobiście, ale w jednym plusie którego kupiłem już była wyłamana, właśnie z tyłu.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2021, 21:18:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No, mi też ciężko w to uwierzyć, ale tak się dzieje. Ja za te klamki na targam. Wyrwałem jedną tylną i jedną przednią. O ile z tyłu miało prawo, bo zamek chodzi sporo ciężej, to przednia nie za bardzo powinna,  jednak się tak stało. Ale jak się przyjrzycie na miejsce, gdzie śruby są zalane w plastiku, to zobaczycie, że one są trzymane tylko dosłownie 3-4 mm ścianką plastiku i nie przechodzą na wylot przez samą klamkę, tylko są niejako pod plastikiem i trzymają je tylko te cienkie plastikowe nadlewy od wewnętrznej strony. Sam plastik jest niesamowicie łamliwy i miękki. Obchodzę się z nimi naprawdę delikatni, bo wiem, jaki to badziew, a i tak się wyrwały. Tam przy śrubach robią się po prostu małe pęknięcia i w końcu za którymś razem, plastik puszcza. ja tez nie wiem, czemu niektórym się nie wyrywają. Mój wujek użytkuje plusa GSI 98 rok, już odkąd pamiętam i nie jest to raczej człowiek, który się zbytnio pieści z otwieraniem drzwi. Mimo to, klamki ma nadal fabryczne. Może był lepszy i gorszy plastik? Ja nie wiem, bo to jest niemożliwe.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2021, 21:20:22 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2021, 21:20:55 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Może wujek ma odrobinę więcej oleju w głowie niż reszta rodziny i jak jest mróz to drzwi łapie za ramkę a nie klamkę? O smarowaniu uszczelek by nie przymarzły nie wspominając
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2021, 21:27:40 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5091
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Aleś się chłopie uparł. Tłumaczę ci, że umiem używać tych klamek delikatnie i za nie nie szarpię. Przednie zamki otwierają mi się lekko, a klamkę wyrwałem w środku lata. Jak kupiłem mojego plusa, to miał już przednia klamkę wymienioną, czyli tez już się kiedyś wyrwała. Że tobie się nigdy nie wyrwały, to powinieneś się cieszyć, lub uważać się za bardziej myślącego ode mnie, co tam chcesz, ale proszę mi nie wmawiać, że nie umiem używać klamki. To jest badziew i niejeden tutaj już to pisał. Mam kilka używanych klamek na zapas i prawie każda ma już malutkie, ledwo widoczne pęknięcia na tych plastikowych nadlewach od wewnątrz, więc kwestią czasu jest, gdy to puści. Spróbuj sobie wyrwać kasetowa klamkę, nawet na syberyjskim mrozie. Prędzej drzwi razem z uszczelkami wydrzesz, niż wyrwiesz tą klamkę. To plusowe badziewie jest słabe i dlatego się rwie.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2021, 22:36:12 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeśli chodzi o śruby to się zgadzam, tam faktycznie pęka, bardziej miałem na myśli urwanie części ruchomej klamki.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2021, 23:08:14 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wystarczy że drzwi przymarzają i ktoś na siłę będzie otwierał. A żeby to gówno złamać, wcale dużo siły nie potrzeba. Możecie pisać różne poematy, ale klamki są badziewne.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2021, 23:17:39 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Mi w 20 stopniowy mróz sama odpadła z drzwi, podczas przejeżdżania przez torowisko tramwajowe i to tylna której praktycznie się nie używa.

Odp: Klamki Atu+ tzw. wyłamki, na co wymienić
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 13, 2021, 19:30:33 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
klamki sa badziewne, ale przez 20lat nie polamalem zadnej, a gdy auto kupilem to od kierowcy byla peknieta sprezyna (klamki),
mialem zmieniac ta sprezynke,ale jakos nigdy sie nie moglem zabrac (zwlaszcza,ze przydalalby sie jakas na wymiane,a nie mialem),
mimo,ze nie polamalem zadnej klamki i generalnie nie mialem z nimi problemow, to zmieniam na stare kwadraciaki, bo te plusowe sa zwyczajnie brzydkie,
ich jedyny plus to bebenek na jeden kluczyk ze stacyjka, ale takie ficzero-gadzety juz mnie nie rajcuja ;p
a przy centralnym, to sa w ogole nieistotne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.