Autor Wątek: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?  (Przeczytany 3377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« dnia: Grudzień 27, 2021, 15:51:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mam nadzieję, że nie tankujesz 98 do GSi. Przy mapie zapłonu jaka tam jest to sens jest zerowy. To samo Rover.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2021, 16:54:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W sumie nawet jeszcze gorzej, bo benzyna 98 się znacznie słabiej sprzedaje, i nie zdziwiłbym się, jak między dostawami dość długo "leżakuje" na stacjach :P W GSi chyba nawet nie ma możliwości przyspieszyć zapłonu, żeby był dostosowany pod PB98.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2021, 17:13:54 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Niema,czujnik jest na stałe w obudowie jak w abimexie. Trzeba by robić ten sam myk z kołem który masz u siebie
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2021, 17:40:54 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Niema,czujnik jest na stałe w obudowie jak w abimexie.
Nie jak w Abimexie, a jak w Boschu. I akurat przy pomocy drutopatentu na bazie brzeszczotu można pare stopni ugrać  ]:->
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2021, 18:13:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet zdjecie moglbym zalaczyc  ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2021, 20:32:04 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Mam nadzieję, że nie tankujesz 98 do GSi. Przy mapie zapłonu jaka tam jest to sens jest zerowy. To samo Rover.
Oczywiście że do gsi, Już prawię rok będzie jak tylko tankuję 98. Co od osiągów to raczej jest tak samo, Mierzyłem przyśpieszenia na jednym biegu żeby uniknąć jakieś różnice podczas zmiany biegów i wychodziło w zasadzie tak samo na obu paliwach. A jak już zacząłem tankować 98 to tak zostałem na tym paliwie ;)

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2021, 20:34:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Auto absolutnie nic na tym nie zyska, ani na spalaniu, ani na osiągach, sterownik jest skonfigurowany pod niższą liczbę oktanową. Jedyna różnica jaka będzie to ta w portfelu, na minus. No i większe ryzyko trafienia na stare paliwo :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2021, 20:41:24 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Auto absolutnie nic na tym nie zyska, ani na spalaniu, ani na osiągach, sterownik jest skonfigurowany pod niższą liczbę oktanową. Jedyna różnica jaka będzie to ta w portfelu, na minus. No i większe ryzyko trafienia na stare paliwo :)
Paliwa starego nigdy nie trafiłem. Zawsze tankuję na tej samej stacji. Cena jak dla mnie jest akceptowalna 98 więc w portfelu nie jest odczuwalne ;)

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2021, 22:57:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
W trasie pod nieco większym obciążeniem może i coś tam by było lepiej ale na takim zapłonie to wątpię. Chyba, że z głowicy sporo zdjete i doprezony jest nieco
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2021, 23:14:37 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jakieś 8 lat temu jak jeszcze się ścigałem to malucha tankowałem niebieskim lotniczym,tyle że tam była głowica cięta 8 mm i sprężanie takie że rozrusznik był zbędny  <lol2>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 28, 2021, 00:43:21 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem po co tankować 98. Przy silniku zestrojonym na 95 i mniej, wyższa liczba oktanowa to tylko mniejsza moc... Chyba że ktoś tankuje taką z jakimiś lepszymi dodatkami typu Verva, V-Power itd, albo uważa że na polskich stacjach paliwo dalej ma zaniżoną liczbę oktanową jak 20 lat temu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 28, 2021, 08:30:52 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Nie wiem po co tankować 98. Przy silniku zestrojonym na 95 i mniej, wyższa liczba oktanowa to tylko mniejsza moc... Chyba że ktoś tankuje taką z jakimiś lepszymi dodatkami typu Verva, V-Power itd, albo uważa że na polskich stacjach paliwo dalej ma zaniżoną liczbę oktanową jak 20 lat temu.
Niższej mocy na pewno nie ma. Czas przyśpieszenia to zweryfikował. Więc nie ma co powielać jakiś mitów. A jak twierdzisz inaczej to zalej do swojego poloneza 98 i przedstaw wyniki pomiarów przyśpieszenia albo z hamowni na obu paliwach
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2021, 08:34:12 am wysłana przez Paki68 »

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2021, 11:52:52 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Jak ostatnim razem sprawdzałem, to nie były mity tylko prawa fizyki. Więc albo tankujesz podrobioną 98, albo ta 98 ma lepsze dodatki, albo po prostu nie masz sprzętu żeby dokonać precyzyjnego pomiaru.

Temperatury, wilgotności czy ciśnienia atmosferycznego też pewnie nie wziąłeś pod uwagę, a to wszystko są zmienne wpływające na osiągi silnika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2021, 11:54:51 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Niższej mocy myślę aż tak bardzo się nie odczuje, w każdym razie, fakt faktem tankowanie benzyny 98 do fabrycznego, nie tuningowanego poloneza nie ma absolutnie żadnego sensu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2021, 08:37:57 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Nie mówiłem że się odczuje.
Wpływu pogody też się na ogół nie odczuwa, a ten wpływ jest mierzalny nawet na niedokładnej z natury hamowni podwoziowej. Jakoś lekko odczuć można dopiero radykalne zmiany typu nagle przyjście siarczystego mróz i wysijuego ciśnienia atmosferycznego (więcej tlenu w jednostce powietrza) albo gęstej mgły. (doprężenie silnika, coś jak wtrysk wody).

Mówię tylko że moc powinna spaść (zakładając że będzie to prawdziwa benzyna 98, z takimi samymi dodatkami, a nie jakimiś wyścigowymi zawierającymi tlen), a to że same trzy oktany więcej może być nieodczuwalne to inna para kaloszy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2021, 11:55:54 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......

Tankowałem zawsze a w zasadzie 1 właściciel tankował 98 , potem ja... i co g..... nie ma żadnej różnicy dla zwykłego silnika nie pomodzonego. Jedynie zmiana oleju na inną markę 10w40 zaowocowała poprawą kultury pracy silnika..
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2021, 12:31:59 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2021, 12:20:17 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Astra F '00 z "Abimexem" ma czujnik spalania stukowego. Szkoda że w poldolocie tego nie zastosowali.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2021, 14:21:52 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja tam pamiętam, jak wchodził na rynek Maybach, to tam w opisie silnika coś było, że może pracować na paliwie o obniżonej liczbie oktanowej. Jakieś tam szmery bajery chyba były wtedy zastosowane, ale już nie pamiętam co i jak. A co do 98, to ktoś kiedyś powiedział, że skoro paliwo w Polsce jest podłej jakości, to tankując 98, de facto tankujemy prawdziwą 95, bo i jedno i drugie nie trzyma parametrów. Sami piszecie o "zwietrzałej" 98. No bo w sumie, to ciekawe ile tak de facto tego paliwa się u nas sprzedaje? Do golfa 3 raczej nikt tego nie leje, ale do lepszych fur, to raczej już tak.

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2022, 10:04:23 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja tam pamiętam, jak wchodził na rynek Maybach, to tam w opisie silnika coś było, że może pracować na paliwie o obniżonej liczbie oktanowej. Jakieś tam szmery bajery chyba były wtedy zastosowane, ale już nie pamiętam co i jak. A co do 98, to ktoś kiedyś powiedział, że skoro paliwo w Polsce jest podłej jakości, to tankując 98, de facto tankujemy prawdziwą 95, bo i jedno i drugie nie trzyma parametrów. Sami piszecie o "zwietrzałej" 98. No bo w sumie, to ciekawe ile tak de facto tego paliwa się u nas sprzedaje? Do golfa 3 raczej nikt tego nie leje, ale do lepszych fur, to raczej już tak.

Żadne szmery bajery tylko pętla zamknięta w sterowaniu zapłonem. Sterownik posiada kilka map/zestawów map wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów/obciążenia dla różnych paliw. Czujnik / czujniki zależnie od silnika przykręcone do bloku to mikrofony, które zbierają hałas z silnika, następnie sterownik odfiltrowuje pasma tak by wychwytywać stuk. Zależnie od wlanego paliwa sterownik sam przełącza się między mapami, lub blenduje wartości między jedną, a druga. Rozwiązanie sprzed 30 lat w lepszych autach.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Tankowanie "98" do fabrycznego GSi - czy ma sens?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 11, 2022, 11:18:05 am »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
W latach 90-tych była dostępna ołowiowa 98, tzw czerwona.
Jak wlałem tą benzynę do 125p, to miałem wrażenie,  że jadę BMW. Opony piszczały jeszcze przy przechodzeniu z II na III bieg. Wciskało w fotel jak w Ferrari. Po wlaniu żółtej 95 silnik momentalnie tracił jakby połowę wigoru.

Przy Caro 1.6 GLI oraz innych silnikach różnych marek nie zaobserwowałem  różnicy. Obojętnie czy 95,98,99+ , zero  zmian.