Autor Wątek: Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia  (Przeczytany 1889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia
« dnia: Czerwiec 03, 2022, 00:34:48 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Cześć wszystkim,

zapytam tutaj, bo już mi się skończyły pomysły co napsułem.

Pacjent Atu 96 rok, 1.8 po swapie z 1.4 na kompie z MGF.
Generalnie auto kręci, po przekręceniu kluczyka słychać pompę jak nabija ciśnienie, ale w momencie zapłonu nie ma napięcia na pompie i auto ostatecznie nie odpala - czasem zagada na dwa zapłony - wypala to co ma nabite kilkoma przekręceniami kluczyka. Jak kolega popsika plaka w dolot to odpali i po chwili pompa paliwa ożywa i zaczyna sam pracować na paliwie z baku. Jak się zepnie pompę paliwa na krótko - odpala. Jak jest ciepły odpala za każdym razem - jak to było przed rozebraniem auta. Wkręca się jak zwykle, pracuje ok. Jak ostygnie przestaje odpalać. Alarm, dokładane immo etc, sprawdzone, wszystko było sprawdzone pod tym kątem. Przekaźnik pompy paliwa pod kompem - sprawdzony. Bezpiecznik wstrząsowy sprawdzony, jest dobry, zwierałem go też, bez żadnych zmian. Zagniatanie powrotu benzyny nic nie pomogło, bezpieczniki etc, sprawdzone. Sprawdziłem czujnik temperatury cieszy, odłączonie nic nie zmienia, podłączyłem też inny, też nic. Odłączałem też lambdę (była wymieniana na nową Delphi) - żadnej zmiany.
Ogólnie auto trochę słabo kręci, szybko aku pada (to samo aku odpala bez problemu OHVke, a rovera 1.8 nie dźwiga), ale podejrzewam padający rozrusznik, ale jeśli jednak to kostka stacyjki - może to mieć wpływ na odcięcie pompy paliwa? Żeby nie było, jak jest akku naładowane, kręci dobrze, a na pewno na tyle dobrze aby odpalić.

Auto rozebrane było u lakiernika, wiązka, bak, wnętrze było zdemontowane. Po odbiorze wszystko powoli składałem bez zmian w elementach związanych z silnikiem - co mogłem napsuć?

Jakieś porady co jeszcze mogę sprawdzić?

Odp: Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2022, 22:24:35 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Dla potomnych niech zostanie rozwiązanie tematu. W moim przypadku sprawdziłem czujnik temperatury cieczy (ten za silnikiem) i sam czujnik był okej, ale wtyczka coś nie łączyła - kable poprawiłem, ale silnik dalej nie odpalał. Następna w kolejce była wymiana regulatora paliwa - po wymianie dalej nie palił, ale wtem zauważyłem, że nie podpiąłem czujnika temp cieczy - po tym zaczął palić i problem nie powrócił. Nie jestem w stanie wprost odpowiedzieć co zawiniło bardziej, ale jeśli macie podobny problem sprawdźcie te dwa elementy.

Odp: Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2022, 23:36:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak pali ok to odepnij czujnik temperatury i bedziesz miał odpowiedz...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2022, 23:21:23 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Dzisiaj sprawdzone - winny był regulator ciśnienia paliwa. W drugim Poldoroverze dał taki sam objaw.

Temat można zamknąć.

Odp: Poldorover nie odpala - brak zasilania pompy podczas kręcenia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 24, 2022, 15:02:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Z mojego doświadczenia, urwana wtyczka czujnika powoduje że silniczek krokowy blokuje przepustnicę na wysokich obrotach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E