Autor Wątek: Alufelgi bez dystansów  (Przeczytany 1859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alufelgi bez dystansów
« dnia: Maj 16, 2023, 18:26:36 pm »

Offline P.Kierownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 95
Witam, mam poldka Caro '95 i chcę go sobie trochę spersonalizować, zaczynając od zmiany seryjnych alufelg na piętnastki. Jestem nowicjuszem w temacie tuningu (Zawsze jeździłem na tym co założyli w fabryce) i choć przekopałem forum pod kątem dyskusji o felgach, to i tak chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem temat i będę wdzięczny za pomoc. Zależy mi na tym żeby dla łatwej obsługi felgi mogły być założone bez dystansów (i oczywiście aby przy tym nie obcierały nadkoli czy elementów zawieszenia) i na śruby zwykłe a nie pływające

Z lektury forum wnioskuje że mógłbym założyć zestaw: opony 195/50 r 15 na felgi o szerokości 6j i ET 35 (4x98)

Czy taki zestaw można założyć na Poldka bez konieczności stosowania dystansów? Czy ktoś z Forumowiczów może stosował taki zestaw?
Czy na oponę 195 felga 6j jest wystarczająco szeroka? czy lepsza byłaby 6.5?
Otwór centralny felgi powinien być 58,5 (obecnie praktycznie nie stosowany przez producentów) lub większy, i przy większym należy dodać pierścień centrujący o odpowiednich wymiarach?

czy np: poniższe felgi by pasowały?
https://allegro.pl/oferta/4x-felgi-borbet-f-6-0x15-4x98-et35-13208545987

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
P.Kierownik



Polonez Caro '95

Odp: Alufelgi bez dystansów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2023, 20:44:48 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli

Odp: Alufelgi bez dystansów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2023, 21:28:45 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Szukaj felg o parametrach 15x6, et24, 4x98
Te są idealne: https://www.olx.pl/d/oferta/felgi-alu-aluminiowe-15-4x98-fiat-wroclaw-CID5-IDUsJQ6.html