Autor Wątek: Polonez 1.4 gubi prąd?  (Przeczytany 1436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.4 gubi prąd?
« dnia: Październik 30, 2023, 14:49:14 pm »

Offline wyszyn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4 16v 1995 L-114 -> Caro 1.4 16v 1994 L46
Witam, mam problem z moim Polonezem 1.4 16v, 1994 rok. Otóż kilka dni temu podczas jazdy w ułamku chwili zaczęła się delikatnie świecić kontrolka ładowania.  Wyjęliśmy alternator, zostało wymienione łożysko ponieważ wcześniej huczało, do tego regulator i szczotki zostały zmienione na nowe. Problem nie ustał, a nawet się pogorszył, ponieważ przed wymianą owych części samochód normalnie odpalał i jeździł, po wymianie niestety już nie odpala. Po przekręceniu kluczyka na zapłon zegary się normalnie zapalają, po przekręceniu kluczyka o stopień wyżej w celu odpalenia odcina mu prawdopodobnie prąd (zegary gasną, i słychać takie "tykanie" spod maski). Próbowałem odpalić na trzech różnych akumulatorach, w tym dwóch nowych ale problem nie ustał. Potrzebuję się dowiedzieć czego to może być wina, ponieważ jest to mój obecnie jedyny samochód, i musi być sprawny. Za wszystkie rady dziękuję.

Odp: Polonez 1.4 gubi prąd?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2023, 14:57:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2081
przewód od plusowej klemy do nadwozia. Pod maską jest połączenie które lubi robić problemy.

Odp: Polonez 1.4 gubi prąd?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2023, 17:34:07 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A alternator dobrze poskładany, bo czasami wirnik lubi dotykać do stojana, lub podobnie z rozrusznikiem może być, że wirnik dotyka do stojana i wtedy będą właśnie gasnąć kontrolki podczas próby odpalenia.

Odp: Polonez 1.4 gubi prąd?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2023, 10:51:44 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Złącze dwupinowe przy akumulatorze, sprawdzić czy nie zgniło albo się nie upaliło. Oprócz tego obgilatoryjnie z B+ alternatora przewód prosto do klemy plusowej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...