Autor Wątek: Pierwszy tłumik Caro  (Przeczytany 2709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pierwszy tłumik Caro
« dnia: Luty 10, 2024, 21:03:11 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Witam.
Panowie mam pytanie.
Co dalej 1 tlumik w caro ( nie katalizator - przelotówka ) w polonezie gle.
W polonezach z przed ery caro nie było go- była dwururka i dalej 2 tłumiki
 Potem dołożyli przelotówkę jako 1 tlumik. Czy on w jakiś sposób zamula auto ?
Czy wycisza auto ?
Zastanawiam się od dawna Czy nie założyć tego tlumika do 125p z silnikiem poloneza 1.6 na gaźniku.
Jeśli by ten tlumik wyciszał wydech bez zamulania go to bym założył do żeliwnego  kolektora portki z sonda ( do ustawiania skladu spalin gaznika )ten tlumik z caro i rurę z caro choć ją trzeba jakoś przegiać by połączyć dalej z wydechem 125p.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2024, 23:49:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie zamula,
wycisza w stosunku do "rury zamiast kata" - wytlumia drgania w okreslonym zakresie, wiem bo mialem rure w jednym PN (handlarz wycial kata i wspawal rure), ale roznica dupy nie urywa,

jezeli chcesz miec sonde to najprosciej jest zalozyc dwururke z GLI, pierwszys tlumik i dluga rure, ktora na koncu raczej bez problemow zepniesz ze starym tlumikiem srodkowym,
"raczej", bo moga sie lekko roznic srednice rur - nie mialem jednoczesnie tych dwóch elementow w rekach to nie przymierzalem,
na pewno ostatni tlumik przelotowy starego ukladu ma mniejsza srednice rury, bo musialem rozpierac, gdy montowalem na kolano z Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2024, 08:47:48 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
KGB właśnie plan jest wstępnie taki by dać portki od gli , 1 tlumik z gle i rurę od gle, problem zaczyna się przy łączeniu z starym układem i nie chodzi o średnicę a o to że końcówkę rury trzeba wygiąć bo jest pod innym kątem w stosunku do wydechu borewicza. Wiem bo kilka ładnych lat temu zakładając kolektor gsi chciałem taki tlumik założyć i tą właśnie rurę ale nie pasowało i wtedy zastosowałem  gsi plus rura dospawana do reszty borewicza.
A teraz mnie naszło na wyciszenie bez spadków  mocy.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2024, 12:17:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to ewentualnie zamiast wyginac, co moze byc problemowe, obetnij obie rury tak mniej wiecej w polowie dlugosci i polacz je na srodku,
powinno byc latwiej zlapac jakas przyzwoita pozycje dl dwoch dlugich kawalkow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2024, 15:49:32 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
"raczej", bo moga sie lekko roznic srednice rur - nie mialem jednoczesnie tych dwóch elementow w rekach to nie przymierzalem,
Średnice chyba są takie same, rura caro kończy się w podobnym miejscu. Ale żeby ją spiąć ze starym tłumikiem to trzeba lekko przegiąć końcówkę.
Miałęm furę na kanale i latałem do imadła z rurą. Chyba z 10 razy :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2024, 09:36:05 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie. Dziś szukając sobie w internecie coś o wydechach w 125p trafiłem na fb na konto "fso na krańcach świata " .
Tam tekst ktory Wam tu zacytuję
"

Natomiast nasz 125p otrzymał nowy wydech! Historia jego zaistnienia była długa. Zaczęło się od założenia kolektora wydechowego z Poloneza Caro Plus 1,6 GSI. To kolektor rurowy, który kończy się flanszą a dalej mamy już katalizator. No więc żeby nie było rzeźby i spawania, zamiast zwykłej rury (jak miał oryginalnie 125p) założyłem katalizator, a w zasadzie to pustą puszkę po katalizatorze. Auto jeździło super, był wyraźny przyrost momentu obrotowego. Ale puszka była mocno skorodowana więc z czasem zamieniłem ją na tłumik z Poloneza 1,6GLE. No i moment się zgubił :( Od tamtej wymiany planowałem żeby z czasem zbudować układ wydechowy ze stali nierdzewnej - w układzie jak oryginał, czyli 2 tłumiki, wyglądające również jak oryginał, ale o lekko większej średnicy rur. No i to się wreszcie udało! Efekt? Jedynka kończy się błyskawicznie a otwarcie drugiej przepustnicy gaźnika jest bardzo wyczuwalne. "

Wg opisu to jednak tlumik gle zamula autko


Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2024, 11:10:29 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Wg opisu to jednak tlumik gle zamula autko

Każdy przypadek jest indywidualny.

U siebie założyłem do GSI taki tłumik przed Złombolem 2023 (Portugalia) - przejechaliśmy ponad 9000 km i nie odczułem jakiś negatywnych efektów.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2024, 19:37:17 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie nie chce zakładać nowego tematu.  Chodzi o urwane sruby portek-dwururki . Kupilem uzywane portki w stanie bdb z lambda ale mają urwane sruby. Grzałem rozwierciłem i w jednym ułamałem wykretak. Na pewno wielu z Was to  przerabialo by było dobrze. Potrzebuję porady co dalej z tym zrobic czy przewiercici na większy otwór i dospawac na te nakretki drugie nakretki m8, czy da sie te nakretki nagwintowac na m10 ?

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 05, 2024, 20:05:45 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Jak kołnierz masz nieskorodowany, to rozwierć to co zostało ze śruby i nakrętki wiertłem, bodajże 12mm i po usunięciu tych przygrzanych nakrętek masz dwie opcje. Pierwsza przyspawać ponownie nowe nakrętki do kołnierza. Druga zastosować nakrętki kołnierzowe (takie miedziowane do kolektora wydechowego) do skręcenia tego złącza bez spawania. Każda z tych opcji ma swoje wady. Pierwsza, że znowu kiedyś przyrdzewieje i może w niej ponownie ukręcić się śruba. Druga, w okolicy tego kołnierza jest tak ciasno, że przytrzymać kluczem nakrętkę jest bardzo niewygodnie. 

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 05, 2024, 20:19:22 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Blacha nie jest skorodowana. Tylko powierzchniowy nalot. Jak walne wiertłem 12 to wywalę taka lochę ze nowa nakretka chyba przeleci przez rozwiert.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2024, 20:32:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tam sa gwinty M8, wiec wystarczy ze rozwiercisz wiertlem fi8,
chyba najlepiej dac szpilki, mozna dodac tulejki dystansowe, zeby nie skrecic za mocno sprezyn,
nakretki sa bardziej skore do wspolpracy niz sruby
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 06, 2024, 10:06:53 am »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Jak walne wiertłem 12 to wywalę taka lochę ze nowa nakretka chyba przeleci przez rozwiert.
Jak średnica wiertła budzi twoje przerażenie, to zamień to na operację pt. "usunięcie starej nakrętki".   ;-)
Po usunięciu wspomnianej nakrętki, uzyskasz w kołnierzu otwór średnicy podobnej do wspomnianej (fi 12mm) <rotfl2>

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2024, 18:26:06 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Panowie ogarnołem dwururke  - stare  śruby rozwiercone na nie naspawane nowe- do tego nowy pierścień uszczelniający do tego normalne śruby m8 utwardzone bez tego  pogrubienia. I teraz pytanie jak mocno skręcić to razem- pierścień się nie schowa cały w rurze tlumika- ile ma wystawać 1cm czy 0.5 cm więcej czy mniej?

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2024, 19:33:13 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Jutro mogę ci zmierzyć te pogrubienie na śrubie od wydechu, to będziesz wiedział do jakiego momentu mniej więcej ściskać.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2024, 19:47:06 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Hmm to mi raczej nic nie da . Ale dal bys radę może  zmierzyć  jeśli masz dostep ile wynosi mm pomiędzy blacha od dwururki do blachy od tlumika ( to przez co przechodza śruby i sa nakretki ) na skręconym wydechu?
U mnie na tę chwilę wygląda to tak https://zapodaj.net/plik-Kq6ooSLj0M

To roztoczenie od tlumika wbiło się troszkę w sam.pierscien i go zadarlo
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2024, 19:49:29 pm wysłana przez lampart125p »

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 12, 2024, 20:16:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zmierz stara srube - ta czesc dystansujaca,
i wkrec nowe sruby na taka sama glebokosc - czyli maja napas sprezyny w takim samym stopniu,

odleglosci miedzy flanszami w takim polaczeniu to zly trop
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 12, 2024, 20:20:30 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Niestety  tak się nie da.  Po 1 starych śrub nie było . A mowę.spresyny kupione od opla są niskie mają 2.8 cm

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 12, 2024, 20:41:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to  nie ma zadnego punktu zaczepienia i nic nie zmierzysz,
wkrec obie sruby mniej wiecej rowno do pierwszego oporu, a pozniej dokrec je po 4 obroty (czyli ~5mm w glab)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 13, 2024, 11:51:50 am »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
A mowę.spresyny kupione od opla są niskie mają 2.8 cm
Jeżeli tak to inna para kaloszy...
Ja bym do tego podszedł tak, zmierzyłbym odstępy pomiędzy zwojami sprężyny, a następnie śruby skręcił tak, żeby pozostało z połowę zmierzonej odległości, myślę że to będzie właściwy napięcie sprężyny i docisk uszczelnianych elementów.   
Tak dokręcone śruby trzeba też zakontrować, bo skoro nie ma na nich pogrubienia, więc nie można ich też pozostawić w dowolnej pozycji.


Odp: Pierwszy tłumik Caro
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 24, 2024, 12:56:56 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
No więc panowie udało się , założone portki gli z sonda  1 przewodowa, pierwszy  tlumik z gle do tego rura z gle I wszystko idealnie spasowało się z resztą wydechu od 125p. Nie trzeba było nic ciąć spawac przeginać.
Teraz pytnie jaki multimetr i w jaki sposób podlaczyc do tej sondy by pokazywał napięcie związane ze stanem spalin ?