Autor Wątek: Resory, sprężyny. Lakierowanie proszkowe  (Przeczytany 89 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Resory, sprężyny. Lakierowanie proszkowe
« dnia: Wrzesień 06, 2025, 21:57:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1458
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zamierzam odświeżyć resory. Co będzie lepsze lakier proszkowy czy zwykły? Czy lakier proszkowy nie odpryskuje na elementach które pracują?

Odp: Resory, sprężyny. Lakierowanie proszkowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2025, 22:53:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6794
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym między pióra dał smar grafitowy, a na zewnątrz fluidol. A jeśli chcesz mieć estetycznie, to chlorokauczuk. Jest elastyczny, więc będzie pracował razem z resorem zamiast odpadać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Resory, sprężyny. Lakierowanie proszkowe
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2025, 09:30:05 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1810
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Sprężyny mam w proszku i nic nie pęka, ale na resor bym chyba tego nie położył - proszkowy jest dość grubo kładziony i nie wiem jak by to współpracowało między piórami.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Resory, sprężyny. Lakierowanie proszkowe
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2025, 10:53:00 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 409
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Odnawiając elementy zawieszenia w moim Polskim Fiacie, po piaskowaniu poszedł na to lakier poliuretanowy, już trzeci sezon użytkowania się zaczyna i nadal powierzchnie resorów wyglądają jak w dniu montażu.