Autor Wątek: Różnica w belkach OHV vs Rover  (Przeczytany 380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnica w belkach OHV vs Rover
« dnia: Październik 31, 2025, 20:49:20 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1485
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mam obie belki na stole. Obie pod szerokie zawieszenie.
Zauważyłem że jest różnica w miejscach gdzie są mocowane odboje.
Belka OHV ma niższy wspornik odboju górnego wahacza, Roverowska ma wyższy.
Z kolei jeżeli chodzi o odbój dolnego wahacza to w przypadku belki OHV jest on zdystansowany aby był niżej, a w belce Roverowskiej jest wyżej (brak dystansu).
Z czego wynikają te zmiany? Z masy silnika?

Szczegóły na poniższym zdjęciu?
https://ibb.co/6JbNdqzH

Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2025, 21:04:22 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 280
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Były 2 rodzaje belek do rovera (obie oczywiście szerokie). Być może Twoja jest typem z Plusa i stąd wynika różnica  <spoko>

Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2025, 21:46:14 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1485
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dobra, już wiem z czego wynika zmiana.
Różnica jest też w miejscach oznaczonych na zielono:
https://ibb.co/Txf3wj5F
Po prostu końce belki są niżej względem mocowania do podłużnicy, stąd na różnica wysokości mocowania odbojów aby sumarycznie kocówki odbojów były tym samym miejscu co w belce OHV.
Ale po co wprowadzili taka zmianę? Wuj wie....

Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2025, 21:53:55 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5349
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Były 2 rodzaje belek do rovera (obie oczywiście szerokie). Być może Twoja jest typem z Plusa i stąd wynika różnica
Ooo, tego nie wiedziałem. Moja belka jest z caro 95 i jak ją porównałem z ohv z mojego plusa 01, to w sumie, nie przyglądałem się na tyle szczegółowo, by wyłapać takie niuanse, ale to, co rzuciło się na szybko w oczy, to to, że jest nieco inaczej wygięta. o ile się nie mylę, to ta rovera jest bardziej do tyłu, bo silnik jest inny, inna misa i wymiary. Lata świetlne temu, ktoś na forum pokazywał przerobioną belkę ohv pod rovera  dospawanymi mocowaniami. Pamięta ktoś? To już powoli towar kolekcjonerski, a belek pod ohv jest do porzygu.
Dobra, już wiem z czego wynika zmiana.
Różnica jest też w miejscach oznaczonych na zielono:
https://ibb.co/Txf3wj5F
Po prostu końce belki są niżej względem mocowania do podłużnicy, stąd na różnica wysokości mocowania odbojów aby sumarycznie kocówki odbojów były tym samym miejscu co w belce OHV.
Ale po co wprowadzili taka zmianę? Wuj wie....
Aż się muszę przyjrzeć swojej. Ale idąc tą drogą, to są podobne różnice w belkach pod ohv minus/plus?
Heh, człowiek się cały czas czegoś dowiaduje o rzeczach, na które właściwie nie zwracał uwagi.

Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2025, 10:19:30 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Belka z rovera ma inny kształt pod miską względem ohv, V6 teraz mam posadzone na belce od poldorovera i silnik poszedł na tyle fajnie nisko że zachowałem wszystkie wzmocnienia w masce i nawet fabryczne wygłuszenie co przy belce ohv było nie do zrobienia bo kolektor ssący zapierał się o środek maski a miska już leżała na belce <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali