Autor Wątek: rura do filtra powietrza  (Przeczytany 3625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rura do filtra powietrza
« dnia: Maj 03, 2005, 17:35:45 pm »

fan poldka

  • Gość
mam pytanko.czy zmiana tej rury która jest fabrycznie (taka z materiału)w plusie z jednopunktowym wtrysku na i własnie tu jest problem.My?lałem o całkowićie grubej gumowej rurze lub ze stali nierdzewnej.I jeszcze jedno pytanko jak j? ustawić żeby zasysała jak najzimnijesze powietrze??

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2005, 08:24:07 am »

odiss

  • Gość
gumowa tzw. Power Rura moze sie troszke nadtopic w poblizu silnika, ale to zalezy od tego jaka to bedzie guma i czy do tego ja wlasnie stosowano czy to bedzie taka np. z odkurzacza...

A co do zasysania zimnego powietrza - wiadomo, im dalej od silnika tym lepiej. mysle ze fabrycznie jest to ustawione na optimum.

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2005, 21:54:20 pm »

thomas#1840

  • Gość
długosć tej rury też ma wpływ na prace silnika

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2005, 21:59:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja wykorzystałem u siebie rure od systemów wentylacyjnych w kondonie (chyba 20mm grubosci) z wełny mineralnej. Pobiera powietrze z prawej strony koło chłodnicy patrz?c od przodu. Długosc dolotu ma znaczenie, ale zasadniczy wpływ ma odległosc od filtra powietrza do reszty silnika a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2005, 22:06:09 pm »

thomas#1840

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a nie długosc rury przed filtrem choc jak kazdy element wchodzacy w skład dolotu jakis tam wpływ ma.


jaki? napewno , nie wiem jak w wtryskach ale ja z swoj? rur? tzn. brakiem mocy na niskich obrotach po wymianie kolektora walczyłem wła?nie przez rurę -potem korekta zapłonu i gra , wyszło poprostu na to ze fabrykę skróciłem o ok. 15 cm i jeszcze to co jest scisn?łem na maksa ,kończy się cent przed luk?  akumulator -chłodnica

doswiadczenie własne ,za kopiowanie nie odpowiadam  :roll:

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2005, 08:31:13 am »

fan poldka

  • Gość
jak dobrze sie przygladałęm na ta fabryczn? rure to ona w srodku nie jest idealnie gładka co pewnie preszkadza w przepływie powietrza.Zastanawiam sie nad nierdzewk?(tylko troche roboty nad jej kształtowaniem ale za to jaki wygl?d)i nad rure gumow? najlepiej jak?? kwasoodporn?.Jak my?licie po takiej zmianie bedzie widiczny efekt???????

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2005, 21:39:33 pm »

Eater#851

  • Gość
Nie ma szans, na to, zebys zauwazyl jakis wplyw na prace silnika... z tego powodu, ze moc jest relatywnie za mala, jesli liczysz na doladowanie dynamiczne to tez odpada, nie zauwazysz tego 0.25 KM wiecej, i najwazniejsze, jak juz ktos przede mna pisal - modyfikujac dolot od filtra do kolektora moglbys osiagnac jakies korzysci, przed filtrem to raczej malo prawdopodobne.

Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2005, 23:14:49 pm »

Lisu#1849

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.


zuzycie wzrosnie czy zmaleje?

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2005, 10:17:23 am »

kan

  • Gość
Teoretycznie chłodniejsze powietrze powoduje wzrost mocy i spalania jednostkowego, jednakże wzrost mocy powoduje że mniej wciskasz gazu i sumarycznie spalanie może nawet zmaleć. Wszystko zalezy od tego co chcesz osi?gn?ć i jaki styl jazdy preferujesz.

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2005, 20:47:23 pm »

Eater#851

  • Gość
Cytat: "Lisu#1849"
Cytuj (zaznaczone)
Jedno co mozesz zrobic, i co bedzie mialo wplyw na zuzycie paliwa to tak umiesci dolot, zeby lapal mozliwie chlodne powietrze, nic wiecej.


zuzycie wzrosnie czy zmaleje?


Zimne powietrze jest gesciejsze, zawiera wiecej tlenu - zatem spalanie zmaleje.

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2005, 22:54:49 pm »

Przemek#1844

  • Gość
ale gorzej sie benia miesza z zimnym :)

30-40 C to ponoc optymalna temperaturka - inna sprawa jest opor przepływu i ilosc podawanego powietrza

IMO - nawiew zimnego w strone wlotu do filtra jak najkrotszego ale uwolniony przed filtrem dzieki czemu nadmu"ch*"e ale nie wdmu"ch*"e

a jak mnie juz ktos tu uswiadomil - do filtra mozna dolot skracac i modyfikowac (w sensie zmniejszenia oporów przepływu) do woli i zaszkodzic raczej nie mozna - inna sprawa miedzy filtrem a kolektorem, tam juz inna bajka

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2005, 10:28:42 am »

Eater#851

  • Gość
gorzej sie benzyna miesza z minym powietrzem - racja, dlatego kolektory w PN sa pogrzewane celem pdparowania filmu paliwowego z jego scianek.

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2005, 18:53:52 pm »

Przemek#1844

  • Gość
nie wiem juz jakich slow uzylem ale pod cenzure to nie podchodzilo :) zrobcie cos z tym :) :) :)

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 24, 2005, 07:34:06 am »

goœć z konina

  • Gość
nie wiem jak u was ale w moim C+ jest przed puszk? taki kwadrat, a w nim jaka? przesłonka co podobno się otwiera jak się silnik rozgrzeje, a jak zimny to zasysa z nad kolektora powietrze, ja tam j? zablokowałem blachowkrętem, że jest cały czas otwarta wyregulowałem gaz i jak wrzucam dwójke koło 1,5 - 3,5 obrotów słychać takie fajne warczenie :P spalanie w normie, ale jaki? taki żywszy ciut jest lepiej rwie przy wyprzedzaniu

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 25, 2005, 16:23:17 pm »

ponik01#1902

  • Gość
witam aja mam inny problem bo jak prubowałem zrobic w swoim poldku  zasysanie zimnego powietrza  tak jak wy macie to autko mi gasnie :cry: .a zas druga sprawa  okropnie mi sie grzeje hłodnica?prubowałem cos wskurac i przy głupocie mojej rozlegurowałem gaz ,teraz niewiem co  zrobic ? czy mozna samemu ustawic gaz by poldek niegasł podzczas jazdy na luzie i co zrobic z powietrzem czy mozna go zablokowac by lepiej silnik pracował i niespalał zaduzo gazu.prosze o wsparcie bo niewiem jak do tego sie zabrac :cry:
Młody Ponik

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 29, 2005, 23:37:23 pm »

ajk#1212

  • Gość
Miałem podobn? sytuację jak mój poprzednik Poldas gasł na wolnych obrotach  okazało się ,że wypadła dysza wolnych obrotów w ga?niku !wszystko wymieniłem i jest git ale mechanik stwierdził ,żebym inaczej umie?cił przewód od powietrza(normalnie był z przodu przy chłodnicy(jak jechałem to pono? dostawał za dużo powietrza na biegu jałowym i gasł)  a zproponował mi abym dał go z boku za aku-czy to normlne?(teraz nie pobiera zimnego powietrza z przodu tylko ciepłe spod maski)

rura do filtra powietrza
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 29, 2005, 23:53:06 pm »

Przemek#1844

  • Gość
ŁYSY, jezeli masz gaz to to jest po to zeby mu nie wialo w paszczu