Autor Wątek: Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?  (Przeczytany 10338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« dnia: Maj 28, 2005, 09:29:36 am »

kumpel

  • Gość
No wlasnie. W tym silniku mozna splanowac tylko o 0,2 mm (z tego co wiem). Wiem ze kiedys juz byla planowana o 0,12 mm (miala male wzery) wiec teraz powiedzialem kolesiowi ze jak najmniej. A byla prawie idealnie rowna a on splanowal o 0,15! To lacznie daje 0,27... Chyba ze to 0,15 oznaczalo razem z tamtym ale raczej nie. Dopiero wymienilem w niej zawory - remont kosztowal mnie ok. 1500 zl... Jakos nie bardzo mi sie teraz usmiecha ogladac kolejna - trzecia - "smierc" glowicy. I to za KOLEJNE JUZ 1500 zl. Co myslicie? Dzisiaj miealem to wrzucac ale mechanior nie przyjechal. Wrzucamy jutro.

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2005, 13:21:40 pm »

aviator

  • Gość
Jutro :shock: jest niedziela  ;)  A tak serio - napewno kto? Ci pomoze - cierpliwo?ci.
Pozdrawiam

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2005, 02:13:02 am »

Mrozek#83

  • Gość
Zastosuj grubsz? uszczelkę podgłowicow? - nie wiem jak do roverka, ale zamienniki (bo chyba nie kupujesz zabójczo drogich oryginałów?) powinny być takie dostępne (do dohc fiatów takowe s?).

A tak btw - co to takiego się z tym silnikiem robi, że widzi już trzeci? agonię głowicy? Przecież to taki niezawodny  :roll:  i wr?bisty silniorek, że paru kolesi z FSOAK dałoby sobie żyły podci?ć za wyższo?ć tego silnika, pod względem trwało?ci, nad fiatowskim dohc  8)

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2005, 02:17:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zawsze mozna spróbowac załozyc 2 zwykłe uszczelki pod głowice ;) . Osobiscie nie robie i nie lubie takich patentów ale ten silnik jest robiony tak oszczędnie ze w głowicy chyba nie da rady powiekszyc komory spalania. "Nowoczesnosc" ma wysoka cene...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2005, 07:50:07 am »

kumpel

  • Gość
ja nic nie robie. To mechaniory w Polsce tak sie zajebiscie znaja za juz 2 razy mi zepsuli a ja musze bulic hajs i nawet nie ma mi kto za to wrocic! Nie mam czasu teraz jezdzic po nowe uszcelki. Poldi juz stoi 3 miesiace. Sprobujemy, moze jakos da rade.

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2005, 10:50:39 am »

Mrozek#83

  • Gość
Ryzykujesz wypalenie / wytopienie się tłoków, to po pierwsze, po drugie - może pojawić się bardzo wyra?ne spalanie stukowe. Ale cóż - nie mój to silnik. A jak znam życie, zrobisz go jak stoi i pójdzie do żyda, który się potem ewentualnie będzie martwił (o ile dojdzie co jest grane).

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 29, 2005, 17:20:48 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
kolesi z FSOAK dałoby sobie żyły podci?ć za wyższo?ć tego silnika, pod względem trwało?ci, nad fiatowskim dohc
nie wiem jak jest z DOHC fiata ale co do trwałosci rovera to podaj ksywy ludzi a osobiscie podam im zyletki...
  • Jef
  • Czaku

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 29, 2005, 17:25:31 pm »

Boczek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
DOHC fiata

Też nie jest za dobry. Fordowski 2,0 OHC

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 29, 2005, 22:47:01 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Boczek#1851"
Cytuj (zaznaczone)
DOHC fiata

Też nie jest za dobry. Fordowski 2,0 OHC

Fordowski OHC też nie robi furory pod tym względem - wiem co? o tym 8)

Pozdrawiam

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2005, 10:37:15 am »

Przemek#1844

  • Gość
a moze to montaz polonezie psuje te silniki!? bo w oryginale ponoc wszystkie takie superekstra... :twisted: sorki za OT

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2005, 11:05:22 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Podejrzewam ze mozna wlozyc ta glowice i nic sie nie powinno dziac. Jak wiadomo fabryka daje jakis margines i pewnie tak samo jest w tym przypadku.

@Mrozek, prosze sie nie smiac z roverka, bo jak sie kutwa nie znaja "fachofcy" to pozniej tak jest. Osiagi silnika ida za jego nowoczesnoscia, ale niestety nasi "fachofcy" za nowoczesnoscia nie ida i co najwyzej moga wymieniac uszczeleke w Komarze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2005, 13:03:28 pm »

arabek#1875

  • Gość
Cytat: "Senn#1869"
Podejrzewam ze mozna wlozyc ta glowice i nic sie nie powinno dziac. Jak wiadomo fabryka daje jakis margines i pewnie tak samo jest w tym przypadku.

@Mrozek, prosze sie nie smiac z roverka, bo jak sie kutwa nie znaja "fachofcy" to pozniej tak jest. Osiagi silnika ida za jego nowoczesnoscia, ale niestety nasi "fachofcy" za nowoczesnoscia nie ida i co najwyzej moga wymieniac uszczeleke w Komarze.


Masz pan racje ... wydaje mi sie ze powinno byc OK
nic nie powinno sie stac z glowica ani z dolem silnika
bedzie troszke wyzszy stopien sprezania i troszke ( z 0,5 KM ) mu przybedzie  :mrgreen:

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2005, 14:19:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ew. mozna zrobić przekładkę odprężaj?c? i dwie uszczelki ale wtedy stopień sprężania zmaleje i zdechnie bezpowrotnie kilka kucy.
Ale przygotowania pod turbodoładowanie w sam raz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2005, 21:29:18 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A ja jeszcze o awaryjnosci roverka. Przez 30tys kilometrow (tyle przejechalem od zakupu poldka w ciagu dwoch lat) ani razu nie odmowil jazdy. nie licze przypadkow kiedy dupny akumulator sie rozladowywal albo jak benzyny w baku nie bylo, a wskaznik pokazywal co innego hehe. No ale ostatnio jak bylem na wsi 200km za Warszawa, to myslalem, ze zostane juz tam albo bede musial wracac autobusem. Zapalam, a ten cos gasnie, jeszcze raz zapalam i od razu wciskam gaz, a ten nic! Obroty prawie w ogole nie ida do gory, tylko slychac takie lekkie "buuuu". Dodam, ze byl na luzie. Jak by nie reagowal na pedal gazu prawie wcale. Znowu zgasl i jak go zapalilem po raz kolejny to juz moglem jechac normalnie. Powiem wam, ze to bardzo, bardzooo dziwne bylo. Silnik x50000 (prawdopodobnie 150000 :mrgreen:). To tylko moj taki maly OT.  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2005, 21:32:06 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
wiec po raz kolejny gratuluje rovera kolejnemu szczesliwcowi...
  • Jef
  • Czaku

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2005, 21:37:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nie mow Hoop  :mrgreen: Nie znam dnia ani godziny, ale awaria zbliza sie nieublaganie cos tak czuje   :roll:  :roll: Tylko czekam, az sie sypnie :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2005, 21:38:20 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
i wtedy diowiesz sie jaka jest cena za jezdzenie 103 konnym polonezem  :twisted:
  • Jef
  • Czaku

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 30, 2005, 21:39:58 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ja wiem jaka jest cena, od samego poczatku o tym wiedzialem, jak go kupowalem  :twisted:  :twisted:

[ Dodano: 2005-05-30, 21:42 ]
A zeby ci to potwierdzic, to na dzien dobry po zakupie wymienisalismy uszczelke pod glowica i docisk sprzegla (wiedzielsimy o tym, jak go kupowalsmy). Kosztowalo to jakies 1200 zeta :twisted:  :twisted: I jak zwykle prawdopodobnie zostala spierdzielona wymiana uszczelki  :twisted:  :twisted:  :twisted:   :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Czytalem tez opinie uzytkownikow 1.4 na roznych forach i o astronomicznych cenach czesci tez  :twisted: Wiec bardzo dobrze wiedzialem w co sie pakuje
to ja, byly Marcin#839

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 31, 2005, 07:38:54 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No fakt, jezeli u nas pojawia sie jakas awaria 1.4 to zazwyczaj jest to uszczelka pod glowica. Jakos inne sie nie zdarzaja. Od dawna wiadomo ze ten silnik jest czuly na przegrzanie, a jezeli sprawny jest uklad chlodzenia to takie cos po prostu nie moze sie zdarzyc. Potem kwestia lezy w umiejetnosciach mechanikow, ktorych niestety naszym brakuje i partacza roverka po roverku.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Za dużo splanowali głowicę (ROVER). Można wrzucać?
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 31, 2005, 07:57:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja tam osobi?cie nie narzekam na roverka. Zakatowałem go dwa razy na życzenie. Mimo mojego stylu jazdy i traktowania go "mało delikatnie" nadal się spisuje jak nalezy. Po ostatnim samodzielnym remoncie nawet chodzi lepiej niż w momencie jak go kupowałem.

Tak na podsumowanie. Silnik Rovera był projektowany pod nieco inne obci?żenia (mniejsza masa auta, bardziej optymalne przełożenia) więc nie ma się co dziwić że jest tu lekko przesilony. W pol?czeniu z chęci? wycisnięcia tych 103 koni w jednej chwili wiadomo jak to się kończy. Fiatowskie DOHC jednak bardziej jest pod tym względem przystosowane bo nie jest fabrycznie wyżyłowany na maxa. Rover ma dużo więcej KM z litra pojemno?ci więc nie ma się co dziwić.

Tak więc i ja kończę ten OT. Powiem tylko jeszcze jedno. Tak czy inaczej to polski silnik pewnie by tyle nie wytrzymał co ten który mam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.