Autor Wątek: Dolot - raz jeszcze - konkrety  (Przeczytany 2910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« dnia: Lipiec 02, 2005, 16:24:12 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Napisano o tym dużo ale mało konkretów znalazłem, szukajka u nas też dużo wynalazła ale ja jestem dociekliwy więc:

na pocz?tku pacjent "1,6 GLE BEZ GAZU !!

dzięki szukajce dowiedziałem się że dla gazu lepsze jest zimne powietrze,a jak to jest dla zasilania tylko i wył?cznie benzyn? ?
Oczywi?cie zaraz dostanę pełno postów typu - "wywal termostat (bo i tak ponoć nie działa) i zwężkę" - oki wywalić zawsze można ale co będzie zim?, czy silnik będzie się normalnie nagrzewał?
czy rozwi?zanie typu - usunięcie zwężki - rura biegn?ca koło chłodnicy zasysaj?ca zimne w czasie jazdy, da jakiekolwiek zauważalne efekty?
i w końcu - co z tym termostatem ? wywalić czy tylko zablokować tak by łapał zimne ?

wczelkie konstruktywne porady mile widziane, fotki jeszcze bardziej  :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2005, 18:25:39 pm »

wiciu

  • Gość
według mnie do benzyny lepiej zostawić tak, jak to zaprojektowała fabryka

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2005, 22:15:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
w wersji gażnikowej przerabianie dolotu wi?ze się z ustawianiem gażnika. Wtrysk po kilkudziesieciu kilometrach sam się przestawia gażnik trzeba samemu.
Wywalenie termostatu da popawę ok 1% ale przerabiaj?c dolot nie ma co liczyć na duz? poprawę

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2005, 22:49:30 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
czyli nie warto ?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2005, 23:45:28 pm »

Maciek#938

  • Gość
Warto. Wywal cały termostat, za?lep dolot ciepłego powietrza i poci?gnij chłodne powietrze z nad reflektorów. Napewno będzie potrzebna korekta w ustawieniu ga?nika, ale warto j? zrobić, gdyż mi po tych zmianach ustabilizowało się zużycie paliwa i poprawiła się zrywno?ć auta oraz jego elastyczno?ć. Roboty jest na 2-3 godziny, a efekt naprawdę satysfakcjonuj?cy.

Pozdrawiam

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2005, 23:46:31 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a ja bym na twoim miejscy tylko zblokowal termostat.

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2005, 00:06:29 am »

Przemek#1844

  • Gość
a ja bym byl za przedluzeniem dolotu miedzy reflektor lewy a chlodnice - taki mini airgrabber - a jeszcze sam wlot konfuzorowy - najlepiej taka trabka (lemniskata bernoulliego dla zboczencow ;) ) zeby bylo doladowanie dynamiczne i wlot w miare bezoporowy - i do tego zablokowac termostat - coby w razie czego w zimie moc go ustawic na pol na pol

a teraz pytanie - jak poprawic dolot w GLI - zbiornik wyrownawczy na prawym nadkolu :?:

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2005, 00:18:45 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
a teraz pytanie - jak poprawic dolot w GLI - zbiornik wyrownawczy na prawym nadkolu

wywalic przesłone wlotu. Mozna tez ponawiercac puche zeby ci?gn?ł powietrze z kazdej strony i wywalic dolot ciepłego powietrza. Kolektor jest ogrzewany a wtrysk lepiej rozdrabnia paliwo od gaznika 8)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 03, 2005, 00:23:28 am »

Przemek#1844

  • Gość
no niedawno dostalem od Patryka i GT opieprz za pomysl z wierceniem dziur w obudowie filtra

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 03, 2005, 00:37:31 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Przemek#1844"
no niedawno dostalem od Patryka i GT opieprz za pomysl z wierceniem dziur w obudowie filtra

S? rózne szkoły tuningu ;)  Zamiast wiercic mozesz wyci?c cał? boczn? osłone filtru i zastowac dodatkow? osłone kolektora wydechowego coby silnik ci?gn?ł w miare zimne powietrze.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 03, 2005, 10:33:26 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Elwood i tu sie musze z Toba niezgodzic.Zimne powietrze jest bardziej geste anizeli cieple a co za tym idzie nalezy doprowadzic jak najwiecej zimnego do cylindra aby mieszanka spalala sie lepiej.Dziurawiac puche silnik zasysa ci cała zupe ktora masz pod maska i to MULI JAK S*K*U*R*W*Y*S*Y*N

sprawdzone na GLI BOSCH i GLI ABIMEX


ale termostat polecam zblokowac i przeslone z puchy rowniez wywalic

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2005, 17:43:04 pm »

tymon86

  • Gość
Mam Abimexa 1,6 i niedawno wywalilem termostat i nawet napisalem o tym temat. Samochod ma lepsze spalanie i dostal pewnie jakies 1/4 KM wiecej  :roll:

Dolot - raz jeszcze - konkrety
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 03, 2005, 19:19:19 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
chyba 1 do 4 koni. czytałem artukuł o filtrach sportowych. zakł?dali do auta jeżdzili by się komp ustawił i po 100km na hamownie. to najdroższe modele dały całe 3,5 konia przyrostu mocy. (Auto miało kompletny sportowy wydech)