Autor Wątek: 2.0 DOHC na wtrysku Boscha  (Przeczytany 7560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« dnia: Lipiec 04, 2005, 23:22:39 pm »

SerU#408

  • Gość
Wszyscy co? grzebi?, chwal? się postępami więc i ja co? Wam pokażę. Jako, że w chwili obecnej czekam na pewne częsci i elementy do pewnego projektu postanowiłem chwilkę po?więcić mojej drugiej 131-ce i powoli zacz?łem j? rozbierać oceniaj?c przy okazji jej stan techniczny. Niestety nie jest za dobrze. Podłogi praktycznie nie ma (mimo, że widać na niej wcze?niejsze naprawy), drzwi nadaj? się wła?ciwie na złom ale, że nie ma szans ich kupić więc czeka mnie ostra walka, kielichy pordzewiałe na wylot, brak podłużnic pod podłog?, przerdzewiały wspornik dr?żka Panharda i inne ciekawostki. Całe szczęscie tył podłogi jest OK, całe s? przednie słupki i  jest do czego spawać łaty  :roll:

--GALERIA--

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2005, 16:05:32 pm »

SerU n/z

  • Gość
Nikt się nie dopisuje więc zarzucę Wam co? takiego:






....i nic więcej nie powiem :mrgreen:  :roll:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2005, 16:30:59 pm »

Guciu1801

  • Gość
eee no fajnie fajnie :) a co znajduje sie na kolektorze dolotowym??

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2005, 18:16:03 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
Seru - TO DLA MNIE????? - ależ nie trzeba było - ale jak ma sie zmarnować  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P  :P
Silniczek wygl?da super - ale rzeczywi?cie - co? tam dziwnego jest na kolektorze..... albo o?lepłem i gta?nika nie umiem rozpoznać ?

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2005, 18:20:34 pm »

vox+241

  • Gość
ostro zgnity ten fiat ,a głowiczki to pomalowane farba odporn? na temp??

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2005, 22:26:09 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Ja wiem :!:  :!:  :!: Ja wiem :!:  :!:  :!:
Jednopunkcik :?:   :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :roll:  :roll:  :roll:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2005, 22:32:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dokładnie :roll: SerU zamontował jednopukt boscha, pod kolektorem wtrysku widac przejsciówke z blachy :P GeOrGe#411 byłes szybszy tym razem ;) Tylko co ze sterowaniem przepustnica ???
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2005, 22:54:20 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
jakos znajomo mi ten endżin wyglada :roll:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2005, 22:58:27 pm »

kowal

  • Gość
To nie jest 2.0 z bandziora :) to jest 1.8 :)

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2005, 23:12:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mam przeczucie ze to jest własnie nowy silnik Mrozka :roll:  bo on chyba ma boscha. SerU to pewnie raczej 2 gazniki by wolał, coby silnika nie zamulac :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 05, 2005, 23:20:44 pm »

SerU#408

  • Gość
Kowal nie trafiłe?-to nie jest 1.8 tylko 2.0 i powędruje do...no wła?nie - niedługo premiera ;) To nie jest silnik Mrozia bo on wymy?lił co? innego  :cool:  Moje 1.8 też się robi powoli ale cały czas czekam na ?wistaka, który do mnie jedzie i jedzie i co? dojechać nie może :twisted:

Co do silnika z fotek:
Przej?ciówka pod zespołem wtrysku jest w cało?ci z aluminium, sterowanie przepustnic? działa. Fotki s? trochę nieaktualne bo silnik już jest w cało?ci poskładany. W ogóle ten silnik to ciekawy okaz-?wieżo po remoncie w Niemczech ale w 4 cylindrze siedział tłok od...1.6  :shock: trzeba było zeszlifować garb. Przynajmniej głowica to praktycznie nówka sztuka :mrgreen: Niestety panewki trzeba było wymienić bo pewnie katował ten silnik kto? mojego pokroju  :twisted:  :roll:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2005, 23:30:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "SerU#408"
To nie jest silnik Mrozia bo on wymy?lił co? innego  :cool:

To moze myslimy tak samo :P  bo ostatnio naszła mnie mysl zeby zamiast 2 gazników załozyc 2 jednopunkty :cool: Jak kupie "nowe" auto na abimexie to cos ze starym wtryskiem trzeba bedzie zrobic :roll:  Odnosnie przepustnicy to chodziło mi o to gdzie jest zamontowany"odci?g" przepustnicy.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2005, 22:58:43 pm »

SerU#408

  • Gość
Wyci?gam żeby pokazać jak to wygl?da w chwili obecnej.

Tu widać, że linka gazu działa :mrgreen:



Rzut oka na silnik od strony wydechu (czeka już na założenie kolektor z GSi ;) )



A tu widać to, co mnie miło zaskoczyło w nadwoziu Plusa: przekonstruowana ?cianka, która sprawia, że jest bardzo dużo miejsca między silnikiem a ?ciank? przedziału pasażerskiego. Szkoda, że tak pó?no na to wpadli w FSO. Poza tym koło pasowe z boscha jest o tyle fajne, że bez problemu wsadzi się pomiędzy nie a pas przedni głęboki klucz do przykręcenia koła pasowego.



Nadal nie mam jednak bladego pojęcia jak zamontować pompę wspomagania z Plusa. Na pewno nie da się jej przykręcić je?li do bloku jest przykręcony wspornik na filtr oleju z wersji DOHC-a z miejscem na montaż pompy wspomagania-nie ma na to po prostu miejsca  :twisted:  :cry: Gdyby dać alternator od strony ssania a pompę wspomy w miejsce alternatora mogłoby to się udać. Na razie jednak najważniejsze, to w końcu odpalić ten silnik. Już jedna próba była niestety się nie powiodła z powodu wady ukrytej kolektora ss?cego (był pęknięty  :twisted: ).

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 12, 2005, 08:37:16 am »

Woj-o#772

  • Gość
Ser-u a co jest w tej ?ciance takiego innego bo ja nie widzę nic szczególnego ??

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 12, 2005, 11:09:03 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
no to ja juz wiem czyj jest ten Plusiak.To sie wlasciciel dorobil i w koncu wsadzil DOHC :roll:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 12, 2005, 14:23:06 pm »

SerU#408

  • Gość
Woj-o na fotce może tego nie widać zbyt dobrze ale ?cianka jest głębsza wła?nie w miejscu mocowania silnika (wchodzi głębiej w nadwozie) i skutkiem skutków jest dodatkowo jakie? 8 cm miejsca. Nie wiem, czy by tam nie wlazł poziomy aparat zapłonowy zakładany na wałek od tyłu. Różnica jest spora. Normalnie żeby dokręcić skrzynię od góry do silnika trzeba się było ostro nakombinować żeby wsadzić klucz. W plusie bez problemu wsadzisz grzechotkę. Poza tym dostęp do ?rub rozrusznika też jest rewelacyjny :mrgreen:

G.T. nie wiem kogo masz na my?li mówi?c, że wiesz czyj to polonezik. Mogę powiedzieć jedynie, że ma opolskie tablice  8)

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 12, 2005, 18:43:21 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Urz?dzenie wtryskowe jest założone tył-na-przód. Rozumiem że tak jest lepiej - ale dlaczego?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 12, 2005, 19:37:27 pm »

SerU#408

  • Gość
Bo normalnie się nie da-obudowa wtryskiwacza wadzi o głowiczkę. To jest jedyne położenie w którym udało mi się to zamontować bez żadnych kolizji z silnikiem i jego osprzętem  :twisted:

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 12, 2005, 20:07:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "SerU#408"
Bo normalnie się nie da-obudowa wtryskiwacza wadzi o głowiczkę. To jest jedyne położenie w którym udało mi się to zamontować bez żadnych kolizji z silnikiem i jego osprzętem  :twisted:


Niestety, kto wsadzał ten wie 8)
Co do mocowania pompy, wydaje ze w miejscu alternatora (koło wydechu) to nie jedyne  rozwiazanie. Mozna wtedy wprawdzie bez problemu zastosowac pasek klinowy i zastowac naciag paska bez zadnych kombinacji, tylko ta koniecznosc ci?gniecia kabli przez cał? komore :x Piszesz ze w normalne miejsce nie wchodzi na skosnym wsporniku.  Wspornik ten jest zeliwny wiec nic sie nie dospawa do niego. Nie wiem tylko czy przy kolektorze gaznikowym da rade zmiescic tam alternator. Pewnie w 2,0 tak ale w 1,8 juz chyba nie wejdzie wiec altek raczej zostawiłbym na miejscu a pokombinował z jakims wspornikiem do pompy wykorzystujac własnie to miejsce. Z jednej strony mozna wykorzystac otwór alternatora z jak?s tulejka o duzej grubosci do której trzeba cos dospawac(plus ewentualnie srube mocujaca aparat rozdzielacza w bloku) a z drugiej strony albo wykorzystac srubke która dokreca głowiczke do głowicy albo srube mocujaca kolektor ssacy. Zeby uzyskac jednak wieksza sztywnosc to raczej skłonny jestem wykonac z blachy 3 mm i odpowiedniej szerokosci wspornik-przejsciówke pod gaznik mocowana pod przejsciówka gaznik-wtrysk :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC na wtrysku Boscha
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 16, 2005, 18:59:50 pm »

SerU#408

  • Gość
Mały update. Zwracam uwagę na obieg wody :mrgreen: Udało mi się dostać oryginalny termostat mocowany w głowicy razem z obudow?. Dzięki temu nie musiałem praktycznie nic kombinować z obiegiem wody. Jedynie przedłużyłem dwa węże i to wszystko :) Na fotkach widać także przerobiony kolektor z GSi i cał? resztę tego bałaganu :mrgreen: