Autor Wątek: Do czego to moze byc ?  (Przeczytany 4599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Do czego to moze byc ?
« dnia: Lipiec 06, 2005, 00:58:47 am »

Lukasz 555

  • Gość
Witam
Otoz kupilem poloneza 1,6GLE
NIby OK chodzi ale napotkalme taki problem
Autko czasem nie pali na 1 i drugi cylinder pisze czasem bo na zimny chodiz na wszystkie rowno a na cieplym juz gorzej czasem bywalo tak ze po zdjeciu fajek z 2 pierwszych cykidnrow nie bylo roznicy w obrotach.
Wymienilem swiece przewody i dalej to samo sprezanie tez jest OK bo 10,5-11

I nagle mnie olsnilo ze na kolektorze ssacym jest  zrobiony otowo i wyprowadzony wezyk  srednica chyba 6mmm taki sam jak paliwo dochodzi do gazznika
nie jest do niczego podlaczony czyli bierze powietrze , Bo zatkaniu go obroty strasznie spadly ale jako ustawilem ze auto chodzi i teraz pracuje na wszystkie cylidnry rowno.
i Pytanie:)
do czego sluzy ten przewod bo na pewno to nie jest oryginalne autko jezdzi na gazie parownik jest emmegas czy jakos podobnie i nie ma w nim zadnej mozliwosci podpiecia tego
Moze ktos spotkal sie z takim przypadkiem bo podobno byly instalacje gazowe ze cos z parownika odchodzilo poza gaznikiem na ssacy kolektor i co to mialo dawac? Ukryte turbo czy co?:)

Pozdrawiam

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2005, 05:52:54 am »

hombre77

  • Gość
może poprzedni wła?ciciel miał jaki? wakuometr? przed sprzedaż? go wyci?gn?ł, ale wężyk został...

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2005, 09:19:35 am »

Lukasz 555

  • Gość
A co to jestes ten "wakuometr" i do czego to sluzy? I Czy jak zatkalem ten otwor to bedzie wiecej palil gazu ?

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2005, 11:12:05 am »

owsikk

  • Gość
Nie jestem pewien czy to ten wężyk ale on chyba powinien i?ć do parownika. U mnie jak sparciał i ci?gn?ł lewe powietrze to też obroty mu fiksowały

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2005, 12:51:33 pm »

TALREP

  • Gość
z tego co mi sie kojarzy to jest wezyk ktory idzie od kolektora ssacego do filtra powietrza czy jakos tak (jak zdejmiesz obudowe filtra to widac wychodzacy z nie wezyk) ale to tylko mi sie jakos tak kojarzy bo dawno tam nie zagladalem :D

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2005, 13:38:38 pm »

Lukasz 555

  • Gość
NIe napewno to nie jest z obudowy filtra bo tam juz jest jeden wezyk:) a nawet dwa gruby i cienki:) To jakis patent byl do inst gazowej tylko nikt nie wie po co i do jakiej;/

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2005, 13:39:19 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Wakuometr jest miernik ci?nienia mniejszego od atmosferycznegp (czyli podci?nienia). Był instalowany w starszych samochodach. Mierzył ci?nienie w kolektorze ss?cym. Po?rednio można z niego odczytać czy jedzie się ekonomicznie czy nie ale jest to obarczone dużym błedem. Je?li silnik ma duże obroty a przepustnica jest przymknieta (jazda podczas hamowania silnikiem) to wytwarza się duże podci?nienie w kolektorze jest to jazda ekonomiczna. Jak na wolnych obrotach otworzymy maksymalnie przepustnice to cisnienie w kolektorze równa sie prawie atmosferycznemu co jest zwiastunem dużego spalania ;) Opisałem oczywi?cie dwa skrajne przypadki.

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2005, 15:10:35 pm »

RATMAN#1809

  • Gość
Albo miał inaczej podpięt? instalke gazow? / wymieniał kolektor na używkę.... - jakiej grubo?ci jest ten wężyk ????

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2005, 15:35:32 pm »

Lukasz 555

  • Gość
Sruba 6 sie genialnie w niego wkreca:)wiec sernica wewnatrzna jakies 5-6mm

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2005, 15:37:19 pm »

owsikk

  • Gość
Zrób fotki, zamie?ć na forum i wszystko bedzie jasne

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2005, 17:44:03 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to moze byc BYPASS od podcisnienia miedzy parownikiem a kol ssacym.bez tego sie zyje bo wiekszosc instalacji tego nie wymaga.Wystarczy ci ponowna regulacja LPG i gaznika i bedzie git

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2005, 15:10:04 pm »

Woj-o#772

  • Gość
albo wymiana reduktora na nowszy ster elektrycznie - starsze reduktory wła?nie były sterowane (zamykane) podci?nienem z dolotu.
Jeżeli wezyk jest nieoryginalny to widze dwa wyj?cia:
- wakuometr (powinny być gdzie? ?lady na desce po montażu tegoż)
- dawniej był inny reduktor
- kolektor wymieniany (ewentualnie ) ;)

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2005, 15:16:27 pm »

Lukasz 555

  • Gość
Zrobie fotki to zobaczycie co to jest i czy reduktor jest az tak archaiczny ale w przyszlym tyg bonie mam cyfrowki musze wywolac klisze i pozniej skaner na razie zatkalem ten otwor i jade wiem ze wczesniej na otwartym przewodzie poldek dochodzil do 170 zobacze dzis jakie efekty  dalo zatkanie tego dolotu:)

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2005, 19:55:33 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
pewnei ktos zmienil reduktro własnie ...To co  Ci wystaje to na 99% podcisnienie które było podpiete do starego "podcisnieniowego" reduktora ktos zmienił reduktor na elektroniczny a to pozostało...Zatkaj/zaslep to i tyle.
  • Jef
  • Czaku

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 07, 2005, 22:31:01 pm »

Lukasz 555

  • Gość
No chyba tak bo reduktor ma w sobie elektrozawor i wewnatrz tez jak rozbieralem jest membrana ktora zamyka jakies wewnetrzny zaworek  Musialem tylko pomieszac w regulacji bo jak zatkalme to auto ledwo do 3500 dochodzilo na 2:)  ale wracalem z balic i doszedl do 160 zobaczymy czy bedzie mniej czy wiecej palil ale na pewno rowniej chodzi

Do czego to moze byc ?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2006, 23:05:49 pm »

skandal#1909

  • Gość
ja również my?lę jak mastah ponieważ sam mam taki reduktor lecz chcę zmienić na ten z elektrozaworem lecz nie umie znale?ć tego tematu na forum