Autor Wątek: Stopien sprezania / pilne  (Przeczytany 2461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stopien sprezania / pilne
« dnia: Lipiec 07, 2005, 14:22:29 pm »

DOHC

  • Gość
mam silnik w remoncie sam biore sie za glowice i wiem ze mi sie zmieni pojemnosc komor spalania po obrobce wiec bede musial pomierzyc wszystko i dobrac odpowiedni stopien sprezania , silnik bedzie pracowal w wiekrzosci na LPG wiec myslalem o zwiekrzeniu ale nie chce zeby mi silnik zygnol zelaznym deszczem nie chce przesadzic ,no i jeszcze kwestia benzyny nie chce zeby stukalo na benzynie ,  jaki ma byc stopien sprezania ??

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2005, 20:11:51 pm »

DOHC

  • Gość
dzieki dla moda za wywalenie drugiego tematu

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2005, 21:20:44 pm »

Mrozek#83

  • Gość
W dohc za bezpieczne i rozs?dne maximum uznaje się 10.3:1 (seryjne wynosi ~9:1). S? furiaci co porywaj? się na takie w granicach 11-12:1, ale je?li to nie ma służyć do rajdów to już jest moim zdaniem przesada.

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2005, 07:47:44 am »

jarko36

  • Gość
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia.  Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić  stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2005, 23:40:49 pm »

DOHC

  • Gość
:/ nie wyrazilem sie jasno i przez to sie nie zrozumielismy silnik to normalny silnik poloneza 1600 z walkiem w bloku , mam go rozebranego i chce przeprowadzic obrobke komor spalania a jak wiadomo jak zeszlifuje tam troche materialu to ich pojemnosc wzrosnie czyli stopien sprezania spadnie a pozatym i tak musze splanowac glowice zanim to zloze wiec chce to zrobic odpowiednio , doswiadczalnie przez strzykawke z olejem :D

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2005, 01:19:28 am »

Mrozek#83

  • Gość
Masz myl?cego nicka. Dla silnika seryjnego max to 9,8:1. Przy 10 zwiększa się ryzyko pęknięcia wału korbowego (konstrukcja podparcia w 3 punktach nie jest zbyt dobrym pomysłem).

Stopien sprezania / pilne
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2005, 13:00:46 pm »

DOHC

  • Gość
wlasnie o to mi chodzilo , wielkie dzieki bedzie 9.8

pozdro

/zobaczymy co te moje obrobki dadza jak sie dotrze i go dopracuje to skocze na hamownie :D

pomiar ci?nienia sprężania
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2005, 20:02:01 pm »

pawel r

  • Gość
Cytat: "jarko36"
Moim (skromnym) zdaniem, porównuj?c silniki, wykonuj?c w nim przeróbki, lepiej jest mówić o ci?nieniu sprężania, bo to warto?ć, któr? łatwo zmierzyć (specjalnym manometrem) i porównać. Stopień sprężania jest znacznie trudniejszy do zmierzenia.  Wymaga ustawienia tłoka w GMP i wypełnienia przestrzeni nad nim jakim? płynem, ilo?ć tego płynu, to objęto?ć komory spalania. Żeby okre?lić  stopień sprężania, trzeba jeszcze znać objęto?ć całkowit? cylindra i te wyniki podzielić.