Autor Wątek: Nawiew  (Przeczytany 4955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nawiew
« dnia: Luty 03, 2006, 10:00:02 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopię stary temat.

Otużo statnio przy okazji walki z rurk? nawiewu na przeni? lew? czę?ć szyby wybebeszyłem cały dół nawiewu z wentylatorkiem włacznie. W przypływie weny twórczej złapałem za opalarkę i na gor?co poprzeginałęm nieco łopatki nieszczęsnego ?migła. Nie było to zbyt starannie zrobione więc i końcowy efekt może nie zadowala. niemniej jednak moja autosugestia wmawia mi że jest nieco lepiej. Jedyny minus to zwiększony hałas przy maksymalnych obrotach (jakby wcze?niej było cicho  :lol: ). Może następnym razem poprawięnieco ukształtowanie tych łopatek aby były bardziej jednolite i wydajniejsze jeszcze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nawiew
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2006, 23:11:02 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to nie lepiej pokombinowac i wcisnac cały zespolik nagrzewnicy od wersji +
Chyba wydajniejszy nadmuch. Tam drobny problem z belk? ale ponoć da siępodpiłowac co nie co i się zmie?ci :mrgreen:

Nawiew
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2006, 23:24:47 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
to nie lepiej pokombinowac i wcisnac cały zespolik nagrzewnicy od wersji +
Chyba wydajniejszy nadmuch. Tam drobny problem z belk? ale ponoć da siępodpiłowac co nie co i się zmie?ci :mrgreen:


Moze i wydajniejszy (nie do konca) ale koszty s? wieksze :!:
Znam poldka mr90, ktoremu zazdroszcze ogrzewania  :twisted:  ( i klimy) :roll:

Nawiew
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2006, 14:14:31 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
mój jest gor?cy jak diabli. wydajnosc nawiewów wystarcza. jezdzę autkiem w samej bluzie i musze przykręcać grzanko. Ale dzwięk wiatraka jest dosć głosny i nieprzyjemny(co by nie było wiatrak sprawny)

Nawiew
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2006, 14:10:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A co powiecie na przerobienie samego ?migła. Jakby zamiast niego zastosować kilkadziesi?t malych łopatek co? jak w tych turbinach. Czy wydajno?c nawiewu by wzrosła. Pytam bo nie wiem czy jest sens ci?ć rurkę PCV do kanalizacji.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nawiew
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2006, 23:02:00 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Bocian_s#313, moze bys nam opisal jakie masz plany :?:

Nawiew
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2006, 07:50:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Bocian_s#313, moze bys nam opisal jakie masz plany

A co nie jasno się wyraziłem.

Chodzi mi po głowie ?migło tylko nie zpięcioma dużymi a kilkudziesięcioma małymi łopatkami. Teraz lepiej :?:  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nawiew
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 09, 2006, 17:42:05 pm »

jankiel

  • Gość
nie wiem czy to cos pomoze bo jak bedziesz mial duzo lopatek to przy jakichstam obrotach zbyt duza ilosc lopatek bedzie powodowac iz powstanie dziura powietrzna i wogole moze nie dmuchac (w helikopterach masz max 4 lopaty smigiel  przy zastosowaniu wiekszej ilosci moglby nawet sie niewzniesc) pokombinuj sobie z bentylatorem domowym to zobaczysz o czym mowie. a chalas moze byc ogromny. trzeba raczej pomyslec o odpowiednim uksztaltowaniu lopatek i moze o szybszym silniku lub zastosowanie 2  wiatrakow jeden na drugim

Nawiew
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2006, 19:53:34 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytuj (zaznaczone)
w helikopterach masz max 4 lopaty smigiel przy zastosowaniu wiekszej ilosci moglby nawet sie niewzniesc


eee... ja znam nawet kilka smiglowcow ktore maja po 5 lopat w wirniku :) Mi-8, Mi-10, Mi-24....
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Nawiew
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2006, 22:11:02 pm »

Zak

  • Gość
My?le że wina leży w małych obrotach(może nieco pomóc przeka?nik)
ale tez to że w "nie plusach" kanały powietrzne nie s? gładkie!

Z t? ilo?ci? łopatek to sie zgodze!Dużo małych jest cichsze!
Ale wszystkie przeszkody w kanałach (szczególnie ostre krawędzie) powoduj? szum!

Nawiew
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2006, 19:17:25 pm »

mieciob

  • Gość
s? takie przetwornice nawet niedrogie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=86196281
 ale lepiej najpierw sprawdzic szczelno?ć układu
Ja niedawno  wszysko rozebralem  bo cos  mi  nagrzewnica ciekła  przy montazu stwierdzilem ze dookola nagrzewnicy jest sporo miejsca i zatkalem je g?bk?,  wywaliłem zaworek i na stałe  ciepły płyn  podalem  to teraz  przy nawyższych obrotach  dmucha  gor?cym  ze nieda sie wysiedziec ale tak słabo że  bede musiał  jednak wyci?gnać te g?beczki.

Nawiew
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2006, 20:05:26 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Mam problem z grzaniem w polonezie plusie bo przewody do nagrzewnicy sa gor?ce oba a jak wl?cze nawiew to huhanie jest cieplejsze a na samochodzie jest 70 stopni, oraz mam taki problem, jak dodaje gazu to zasysa się nawiew i nigdzie nie leci powietrze!! Pomożecie??

Nawiew
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2006, 20:48:14 pm »

Zak

  • Gość
Uderz do kolegiChomal#1856,
On miał podobny problem i okazało sie że w podci?nieniowym mechani?mie spadło jakie? prowadzenie!Nastawił i juz było OK!

Nawiew
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2006, 08:49:05 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pudzian_Puławy  :shock:  Witam ziomka, choc nie mieszkam juz w Pulawach, ale to moje rodzinne miasto. AndrewS#100 jest z Pulaw. Zorganizujcie sobie spota :smile:

Wracajac do tematu. Co do znikania ciagu nawiewu przy dodawaniu gazu to u mnie wlasnie jest taki problem jak spadnie ciegno od jednego z silownikow nagrzewnicy. Wszystko narysowane jest w tym poscie -->  http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=172874#172874

Dotyczy on braku nawiewu na szybe, ale u mnie tez powodowalo brak ciagu przy dodawaniu gazu
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Nawiew
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2006, 23:15:45 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Dzięki za wszystko....

Nawiew
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 14, 2006, 12:12:47 pm »

kan

  • Gość
Cytat: "Pudzian_Puławy"
Mam problem z grzaniem w polonezie plusie bo przewody do nagrzewnicy sa gor?ce oba a jak wl?cze nawiew to huhanie jest cieplejsze a na samochodzie jest 70 stopni, oraz mam taki problem, jak dodaje gazu to zasysa się nawiew i nigdzie nie leci powietrze!! Pomożecie??

Masz kilka problemów:
1.jak oba przewody s? gor?ce znaczy że nagrzewnica słabo odbiera ciepło i pewnie jest zasyfiona i trzenba j? wyczy?cić
2. 70stC silnik- za mało ma być prawie 90stC - wymienić termostat
3. Jak się przał?cza nawiew masz za małe podci?nienie na przeł?czniku , albo peł przewód kolektor kula poci?nieiniowa, albo kula przepuszcza albo na połaczeniu połaczeniu kula przeł?cznik jest gdzies dziura.


EDIT C#1856

Nawiew
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 14, 2006, 15:51:12 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
A to chodzi o ten przewód co jest nad kolektorami wydechowymi?? Bo on mi się przez przypadek popekał i wywaliłem go i to może być przyczyn?...????

Nawiew
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2006, 09:26:29 am »

kan

  • Gość
Je?li to był taki czarny przewód igielitowy( twarda rurka o ?rednicy paru mm) z końcówkami gumowymi to zdecydowanie tak :). Masz niezłe podej?cie do osprzętu samochodu, prawie jak kobieta - wywali? a jak jedzie do przodu znaczy nie potrzebny :)).

Nawiew
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2006, 15:51:23 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "kan"
Je?li to był taki czarny przewód igielitowy( twarda rurka o ?rednicy paru mm) z końcówkami gumowymi to zdecydowanie tak :). Masz niezłe podej?cie do osprzętu samochodu, prawie jak kobieta - wywali? a jak jedzie do przodu znaczy nie potrzebny :)).



No siewsz powiedzanio mi że on nie jest tak najbardzije potrzbny bo on tylko daje ciepłe powietrze do komory spalania i tyle a gdzie? słyszłem że im zimniejsze powietrze do komory spalania tym lepiej chodzi... :mrgreen:

Nawiew
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 16, 2006, 09:56:47 am »

kan

  • Gość
To chyba chodzi Ci o inn? rurę. Ta o której mówisz ma ze 4cm ?rednicy i jest miedzy kolektorem a termostatem powietrza i t? można wywalić tylko musisz jeszce zaslepić dolot do termostatu( np. zakrętka z 5litrowej wody mineralnej idealnie się nadaje).
Ja mówię o przewodzie który ł?czy czarn? kulę podcisnieniow? i podstawę urz?dzenia wtryskowego nad kolektorem dolotowym.