Panowie, odgrzebie stary temat bo po co zakladac nowy topic
Moj Atu od jakiegos czasu po dluzszym postoju kopci na niebiesko i jak sie stanie z tylu czuc spaliny (cos jak dwusow - paliwo zmieszane z olejem). Do 80tys km nie bral grama oleju, pozniej padl mi modul i na dwoch garach przejechalem 15km. Od tamtej pory bierze mi olej, na poczatku dolewalem 0,7 / 10tys km jednak ostatnio zaczal brac wiecej.
Kupilem uszczelniacze zaworowe, uszczelke pod glowice. Po wymianie uszczelniaczy i uszczelki bez zmian. Zmienilem olej z fullsyntetyka na semi syntetyk bo podobno gestszego palil bedzie mniej. Niestety po postoju nadal czuc olej i delikatnie kopci. Mysle ze na wiosne bez remontu sie nie obejdzie tylko co robic? Co wymieniac ppodczas takiego remontu i czy po takim remoncie ktory mi tutaj polecicie spalanie oleju spadnie
? Wiem ze jasnowidzami nie jestescie ale macie jakies doswiadczenie.
Aha, jak jest zimny (po dlugim postoju) na poczatku telepie silnikiem, widac po karoserii ze pracuje bardzo nierowno jednak obroty na obrotomierzu sa rowniotkie.
Czy ta nierowna praca moze miec zwiazek z tym spalaniem oleju?
Z gory dzieki za odpowiedz i zainteresowanie