Autor Wątek: Elektroniczny zapłon w GLE  (Przeczytany 8022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektroniczny zapłon w GLE
« dnia: Sierpień 19, 2005, 18:36:56 pm »

thomsoon

  • Gość
Witam szukałem na forum ale nie znalazłem mam pytanie jak zrobic elektroniczny zapłon w poldku GLE z 92 roku, chodzi mi jaki podzespoły s? potrzebne itp.

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2005, 03:29:43 am »

Woj-o#772

  • Gość
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2005, 11:26:35 am »

krzychu

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.


A mnie się wydaje, że cały aparat zplonowy - w poldkach z elektronicznym zapłonem montowano aparat bez przerywacza mechanicznego (indukcyjny)

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2005, 11:36:35 am »

Jaro1888

  • Gość
Cytat: "gogo4"
Cytat: "Woj-o#772"
rozdzielacz do elektronika , cewka WN też inna do elektronika i moduł zapłonu.


A mnie się wydaje, że cały aparat zplonowy - w poldkach z elektronicznym zapłonem montowano aparat bez przerywacza mechanicznego (indukcyjny)
I z tego co mi wiadomo to masz słuszno?ć słuszno?ci .

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2005, 11:39:53 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
No przeciez Woj-o#772 napisal, ze potrzebny rozdzielacz zaplonu (a inna nazwa tego to aparat zaplonowy :roll:  ).
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2005, 15:20:14 pm »

krzychu

  • Gość
Cytat: "MaciejFSO#1830"
No przeciez Woj-o#772 napisal, ze potrzebny rozdzielacz zaplonu (a inna nazwa tego to aparat zaplonowy :roll:  ).


Nooo tu bym się posprzeczał, istniej? też aparaty zapłonowe bezrozdzielaczowe np. w malczakach rocznik od 1990 wzwyż (o ile się nie myle) i jak je nazwiesz? rozdzielacz bezrozdzielaczowy? :D  :D . Rozdzielacz zapłonu to palec i kopułka a reszta to aparat zapłonowy.

Pozdr.

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2005, 16:03:11 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
No tyz prawda, ale wszyscy wiemy o co chodzi ;) :P :mrgreen:
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2005, 19:31:58 pm »

jarko36

  • Gość
Najtańszy sposób na elektroniczny zapłon w Poldku, to moduł GL-118 (z Poldka) , plus cewka niskoomowa  (rezystancja uz. pierwotnego 0,5 Ohma). Ten (tylko) moduł może współpracować mechanicznym przerywaczem. Pozostałe, stosowane niegdy? w Poldkach (H-161, APE- 05) współpracuj?  tylko z czujnikiem indukcyjnym.  Schemat podł?czenia modułu  GL-118 mogę wysłać zainteresowanym.

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2005, 18:46:58 pm »

ajk#1212

  • Gość
O ile mi wiadomo... a wiadomo mi bardzo dobrze to Polonez 1,6 GLE z roku 1992 mial zaplon elektroniczny, bo sam mam dokladnie takiego...

Wiec albo Twoj Poldek jest sklecony z innego czyt. starszego albo...???


Pozdrawiam!!!

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2005, 21:13:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Nooo tu bym się posprzeczał, istniej? też aparaty zapłonowe bezrozdzielaczowe np. w malczakach rocznik od 1990 wzwyż (o ile się nie myle) i jak je nazwiesz? rozdzielacz bezrozdzielaczowy?   . Rozdzielacz zapłonu to palec i kopułka a reszta to aparat zapłonowy.

Pozdr.


Nazywa sie to poprostu zapłonem bezrozdzielaczowym :P  Jest to  poł?czenie 2 cewek które maja zwarte konce, kiedy podasz napiecie  iskra wystepuje równoczesnie na obu koncach, pierwsza zapala wtedy mieszanke a druga przeskakuje w cylindrze gdzie jest suw wydechu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2005, 23:04:00 pm »

batorejro

  • Gość
tak w gle zamiast przerywacza jest indukcujny czujnik sterujacy modulem zaplonowym, modul do gle kosztuje w granicach 70pln ale mozna samemu zrobic za niecale 40pln, mozna tez jeszcze taniej wykonac modul elektroniczny sterowany przerywaczem mechanicznym za 20-30pln.jezeli ktos potrzebuje to schematy moge przeslac.na module sterowanym przerywaczem jezdzilem przez przwie 2 lata df i zadnej awari.

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2005, 00:24:14 am »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
Cytat: "batorejro"
mozna tez jeszcze taniej wykonac modul elektroniczny sterowany przerywaczem mechanicznym za 20-30pln.jezeli ktos potrzebuje to schematy moge przeslac.na module sterowanym przerywaczem jezdzilem przez przwie 2 lata df i zadnej awari.


to ja bym bardzo poprosil :)
 no i pytanie co to daje ??:)

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2005, 17:19:43 pm »

batorejro

  • Gość
zalety zaplonu tranzystorowego z mechanicznym przerywaczem:
styki przerywacza sie nie wypalaja bo plynie przez nie bardzo maly prad(prad oczyszczajacy), zwieksza sie energia iskry(u mnie nawet do 12 mm), czas trwania iskiry jest staly(nie zalezy od obrotow).wszystko to powoduje mniejsza awaryjnosc ukladu zaplonowego i pewien stopien bezobslugowosci(nie trzeba  sprawdzac przerwy, zreszta ma niewielkie znaczenie) ja ustawilem na 0,3 i jezdze.mozna znacznie zubozyc mieszanke co daje pewne oszczednosci. np na zime nie trzeba zmieniac skladu(czyt. wzbogacac)

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2005, 16:52:39 pm »

krzychu

  • Gość
Jeżeli chcesz tanio kupić elektroniczny zapłon do poldka to mam coś takiego na zbyciu. Zapraszam tu: http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=136222#136222

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2005, 10:26:53 am »

Bronx_1.5GLE

  • Gość
batorejro,  podeslij mi schematy

gogo4,  ile chcesz??

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2005, 22:38:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jarko36"
Najtańszy sposób na elektroniczny załon w Poldku, to moduł GL-118 (z Poldka) , plus cewka do niego (rezystancja uz. pierwotnego 0,5 Ohma). Ten (tylko) moduł może współpracować mechanicznym przerywaczem. Pozostałe, stosowane niegdyś w Poldkach (H-161, APE- 05) współpracują  tylko z czujnikiem indukcyjnym.  Schemat podłączenia modułu  GL-118 mogę wysłać zainteresowanym mailem.
Mozna prosic o ten schemat ? elwoods(małpa)wp(kropka)pl Aha i czy palec moze byc zwykly czy musi byc ten specjalny oporowy ? Bo ma to isc do rozdzielacza klasycznego silnika dohc a tam były tylko zwykłe palce
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2005, 16:45:03 pm »

batorejro

  • Gość
rodzaj palca przerywacza niema  zadnego znaczenia i wplywu na prace silnika.jednakze  jesli uzywasz przewodow WN niskooporowych czyli zwyklych kabli to powinienes  zalozyc palec  z opornikiem po to abys nie zaklocal ludziom radia i telewizji i sobie radia w samochodzie jezeli  uzywasz.
podajcie poczte to wysle wam te  schematy.GL 118, GL 200 i innych

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 08, 2006, 22:43:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odkope temat -jak podpi?c moduł zapłonowy od poldka Sa dwie wtyczki jedna z dwoma to zielony kabelek natomiast w tej 2 sa 3 bolce i nie wiem który do czego  :(
Moze ktos opisa gdzie który kabel ??

Wtyki sa tak    1
 ...................2   3
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 08, 2006, 23:10:34 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Z ksiazki wynika, ze tylko dwa przedowy sa tam podpiete.
1 - uzwojenie pierwotne cewki, zacisk B
2- uzojenie wtorne cewki, zacisk C (na cewce D)
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Elektroniczny zapłon w GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2006, 23:13:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
2- uzojenie wtorne cewki, zacisk C (na cewce D)



Tzn drugi zacisk strony niskiego napiecia ?? bo uzwojenie wtórne jest uzwojenie mwysokiego napiecia :)

Aha i gdzie podpinam zasilanie ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG