Autor Wątek: szpera - w poldku :)  (Przeczytany 4923 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szpera - w poldku :)
« dnia: Październik 17, 2005, 21:47:33 pm »

Russell

  • Gość
Witam.
No jak w temacie. Czy ktoś ma doświadczenie z obsługą poldolota z zaspawanym mostem?
Pytanie kieruje do szczęśliwych posiadaczy silniczków o mocy poniżej 100 koni, bo wiem jak się zachowuje samochód o mocniejszym silniku. Montowałem w moim taunusie (poj. 2.0) taki most i strasznie mi się podobało tylko spawy ciągle puszczały. Ale jako że w tauniaku silnik umarł a silniczek 2.3 dopiero powoli się odradza, to myśle o zaspawanym moście w poldku 1.5 na zimę..
Jakiś stary most się znajdzie, ale pytanie mam czy jest w ogóle sens łączyć to z silnikiem 1.5?

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2005, 00:28:08 am »

michalrau

  • Gość
Na zimę to może jest sens, ale na lato to chyba raczej nie ma sensu. I jeszcze pod warunkiem, że to auto będzie do zabawy a nie do jeżdżenia.
Zrób POLODY DRIFTING PROJECT - jeżeli wiesz o co mi chodzi :)
PS: A w tauniaku to jaki to był 2.0, że miał powyżej 100 koni - chyba musiał być R4 (104 kuce), bo widlasta szóstka chyba mniej ma?

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2005, 17:43:25 pm »

russell1

  • Gość
no był R4 ale wcze?niejszy wła?ciciel go poż?dnie wyżyłował i powzmacniał. Głównie chodziło o zwiększenie momentu. Pewnie dlatego szybko mi padł. Teraz robie V6 2.3, cholera tylko czasu i pieniędzy brak.
Tyle że w fordach np capri, czy granada w niektórych wersjach 2.8 montowali mosty z seryjn? szper?. nie pamiętam, ale chyba 25%.      A poldek nie przystosowany zupełnie.


PS. jasne że na zimę. Nie chce zabic silnika .......jeszcze. Ale i tak jest na wykończeniu.  Zapytałem na forum bo może juz ktos sie bawił i powie co oprócz mostu trzeba zrobic?

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2005, 17:58:09 pm »

Russell

  • Gość
POLODY???  Oj fajnego ma tego escorta........i silniczek cosworth turbo. matko, ile trzeba miec kasy zeby tak jedzic....  extra.....       Ale zeby nie bylo ze na forum poloneza o fordach gadam to byl jakis zlot tylnonapedowek jakis czas temu i zaproszono posiadaczy starych fordow i samochodow spod bandery fso .......................    8)
tylni naped rzadzi, nie wazne czy rozpedza go niemiecki czy polski silnik

[ Dodano: 2005-10-18, 18:17 ]
aha, i upszedzam odrazu MASTAHA22, tak...rover też się nada  :mrgreen:

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2005, 21:14:28 pm »

Piotrek_

  • Gość
ja mialem to w zeszlym sezonie i moze zaloze na ta zime jeszcze :) silnik nie dostanie, ale gumy w jezdzie miejskiej z pewnoscia :) fajna sprawa, zeby poszalec np w lesie

Cytuj (zaznaczone)
Jaki? stary most się znajdzie, ale pytanie mam czy jest w ogóle sens ł?czyć to z silnikiem 1.5?


jesli tylko masz czas i checi sie babrac z wymiana mostu, to jak najbardziej :) mam troche mieszane uczucia do polaczenia roverka ze szpera..tu potrzebny jest raczej moment, a nie wiertarka, ale moge sie mylic :)

a co do fiordow, to we wrocku regularnie mamy spoty wspolne z essimi :)

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2005, 22:36:43 pm »

Rider

  • Gość
Apropo tematu : wie ktos moze gdzie we Wroclawiu znalazl by sie jakis spec ktory zaspawalby tylny most ? Jakie bylyby koszty ?

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2005, 22:50:21 pm »

SerU#408

  • Gość
Spec się znajdzie: dzwoń 606.920.343 (Artur) i powiedz, że jeste? od Sera. Zaspawa Ci, co tylko będziesz chciał :mrgreen:

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2005, 23:00:51 pm »

Rider

  • Gość
Ok dzieki Seru :)

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2005, 07:58:44 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pany wyjasnijcie mi co to znaczy zaspawac most i czy jest mozliwosc stosowania szpery wlaczanej tak jak to jest w c-330 na przyklad :smile:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2005, 08:47:31 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Senn#1869, zaspawac tzn na stale naped bedzie dawany 50/50

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2005, 08:55:09 am »

michalrau

  • Gość
Ja bym był zainteresowany takim czym?, czy kto? w Polsce podj?łby się  takiej przeróbki tylniego mostu w polonezie, żeby szperę można było wł?czyć tylko jak się chce, a nie na zawsze zaspawać.Wiem że wersje rajdowe forów bardzo żadko, ale tak miały, więc chyba się da...

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2005, 09:01:15 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
OK G.T., ale jak to sie realizuje??
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2005, 09:01:57 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
najpierw musisz kupic taka szpere ,a pozniej moge ci zalatwic namiar na kolesia od mostow :mrgreen:

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2005, 10:14:09 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Z tego co mi sięobiło o uszka to do 132 były mosty z ograniczon? szper?. Wystarczy dobrze poszukac. O cenie ustroństwa lepiej nie mówić  :twisted:

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2005, 10:41:05 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
co rozumiesz pod pojeciem OGRANICZONA SZPERA??

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2005, 11:25:25 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ograniczenie polega na ograniczeniu mechanizmu róznicowego. Nie jest on całkowicie zablokowany.Na zakrętach pracuje. Jednak podczas ruszania na sybkim podłożu zawsze moc przekazywana jest na oba koła.

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2005, 11:42:03 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to jest wlasnie szpera

calkowite zablokowanie mechanizmu roznicowego to BLOKADA DYFERENCJALU

a szpera jest to mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu np 40:60  30:70

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2005, 12:04:27 pm »

Russell

  • Gość
No toż wła?nie mówiłem o szperze 25 %. To jest tak że normalnie jak jedno koło trafi na lód  to cała moc jest jemu podawana. A przy szperze np 25% to drugie koło zawsze ma 25% mocy.   No wła?nie do fordów można sobie takie cus dokupić. kosztuje tylko ok 190 funtów. A w poldkach to...........    nima :mrgreen:

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2005, 12:09:28 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
to wloz ta z forda za 190 funtow :roll:

ewentualnie gdybys dal rade dorwac szpere z łady

swoja droga pytalem znajomkla o szpere z BMW i powiedzial,ze daloby sie juz za 600 dorwac ,tylko kto sie podejmie wlozenia

szpera - w poldku :)
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 19, 2005, 13:54:37 pm »

Abadon

  • Gość
Hmm - a moze jest magik, ktory to po prostu "zrobi"? ;)
Patrzac na to co nieltorzy wyczyniaja z tymi poldkami i innymi cudami (vide Seru i jego ostatnia robota - tworzenie podlogi ;))