Autor Wątek: Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.  (Przeczytany 4988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 20, 2005, 23:06:44 pm »

Roki

  • Gość
Kurcze no to panowie do dziela:)) Ja teraz jestem w trakcie przerabiania zegarow (zdrapalem juz oblesna pomaranczowa farbe) i tylko wstawiam diody i zegary beda niebieskie:) Pozniej zapodaje przelaczniki od mr93 (komplet juz lezy na polce) puszczam kabelki, wlutowywuje diody - i juz jest jasniej w srodku:) Nastepnie wrzucam zimne katody do bagaznika (ktory juz jest prawie wykonczony skajem:) a swiatelko z niego wrzucam do schowka. Pozniej mam w planach oswietlenie kratek nawiewowych (jak sa te kropeczki zamkniete/otwarte to wywierce tam male dziurki, od wewnatrz przykleje kawaleczek pleksy i tak samo powrzucam diody rozpraszajace (walcówki). Na finiszu chcialbym wlasnie zmodyfikowac suwaki:) Tak wiec panowie z zyciem:))

[ Dodano: 2005-10-21, 23:18 ]
Dzisiaj w ramach potwornego nudzenia sie na wykladach stworzylem prymitywny i wymagajacy wiele dopracowanai model konsoli



Panel mozna by wykonac z pilsni, mdf, czy czegos takiego, obiac gabka na to skaj, zrobic ladne otworki na cudenka i bylby wypas:) Pozostaje kwestia podlaczen tych wymyslow......

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 26, 2005, 15:04:24 pm »

zort#135

  • Gość
ATMEGA jest drogi i nie warto się nim zajmować. Do tak banalnego celu polecam zwykły 89C4051 lub je?li zabraknie wyprowadzeń/pamięci to 89C52. Co potrzebujecie konkretnie zaprogramować to napiszę Wam program do procka. Tylko konkrety Panowie, konkrety!

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2005, 09:06:09 am »

WKLIW

  • Gość
ja bym proponował zast?pić zaworek od nagrzewnicy zaworkiem od merca w124 tam jest takie wła?nie sterowanie że ustawiasz temp i samo puszcza zime/ciepłe

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 24, 2006, 13:57:33 pm »

adamus

  • Gość
co do programowania procka to jest prosta sprawa. w necie mozna znalez pelno darmowych programatorow (oprogramowanie). natomiast polecalbym procesory z serii avr, poniewaz nie wymagaja programatora sprzetowego, wystarczy podpiecie go odpowiednio do portu lpt komputera.

[ Dodano: 2006-05-24, 13:59 ]
a watpie czy wszyscy  posiadaja programator do procesorow

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 25, 2006, 09:15:49 am »

cichociemny

  • Gość
a czy silniczek krokowy taki jak jest stosowany w instal. gazowych tez by sie nadał???

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 25, 2006, 16:44:24 pm »

adamus

  • Gość
przykro mi ale nie wiem jaki jest silniczek krokowy w tej instalacji, ale polecalbym uzyc do tego serwo mechanizmow, sa one dostepne w sklepach elektronicznych/modelarskich. latwo jest je kontrolowac (mozna je ustawic w konkretnej pozycji), maja duza moc (co adekwatnie podnosi cene) no i zakres pracy jest bliski katowi 180st.
w czasopismach elektronicznych mozna znalezc pelno kontrolerow do serwo mechanizmow (analogowe, za pomoca procesorow).

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 25, 2006, 20:04:32 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
1. nie potrzeba Wam zadnych systemow mikroprocesorowych tylko kompaktowego sterowanika PLC... wyswietlacz, przyciski, wejscia nalogowo/cyfrowe... wszystko jest on-board... problem choc najmniejszy to zasilanie. Jako sterownik polecam np. Alphe MPLa czy LOGO Siemensa (drozszy)... jest ich do wyboru, do koloru. Jesli ktos ma jednak pod reka programator, pojecie o asemblerze (ew. jakis interface wyzszego poziomu) to rozwiazanie z uP jest moze nawet odrobine tansze... pamietajcie jednak, ze nawet zaprogramowany uP czy PLC i silnik to jeszcze kupa zlomu... potrzeba odpowiednich ukladow wykonawczych.

2. silnik krokowy... hmmmm.... a ktos zastanawial sie jaka moca musi dysponowac ten silnik (duze gabaryty lub motoreduktor), jak przelozyc jego ruch na odpowiednie przesuniecia i w koncu jak taki silnik utrzymuje pozycje? w poldkach z zaworem na nagrzewnicy moznaby zamontowac elektrozawor i sterowac dwupolozeniowo (otwarty-zamkniety) czy nawet plynnie o ile jest to zawor proporcjonalny. Ponadto potrzeba ten silnik sterowac albo poprzez kostke do celu zbudowana (driver silnika krokowego) albo w najprostszym wydaniu poprzez tranzystory czyli nalezy zbudowac uklad wykonawczy.

3. projekt taki juz prawie powstal pod moim kierownictwem z udzialem 2 studentow MT Pol. Sl. Przystosowany jednak bedzie tendencyjnie do Pluszaka... zaczynalem o tym pisac w pazdzierniku zeszlego roku na FCT... http://www.fsocarteam.xip.pl/fctforum/viewtopic.php?p=41028&highlight=alpha#41028

jesli kiedys dojedziemy do konca to przedstawie Wam wyniki naszych zabaw pseudonaukowych  :mrgreen:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 25, 2006, 20:12:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
czyli nalezy zbudowac uklad wykonawczy


Dla mnie układy wykonawcze zawsze byly najprotsze :)  , gorzej z programowaniem które to wysteruje :(  Jak o przykład moge powiedziec ze w swoim czasie opracowałem nagrywarke kart magnetycznych do automatu :twisted:  Wszystko sterowane za pomoca portu Com z pod Pascala. Prototyp zosta łtakze zbudowany  :) Jednak przy próbie napisania procedury sterujacej praca glowicy magnetycznej poległem :sad: Jak ktos ma jakies pomysły to moge pomyslec i wykonac układy wykonawcze z opisem procedury sterujacej np pod wspomniane logo simensa albo Simateka(szkoda tylko ze te ustrojstwa do najtanszych nie naleza  :cry:  )
PS potrafi ktos oprogramowac 89HC11 ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 25, 2006, 20:19:09 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Odkopaliscie stary temat i narobiliscie mi smaku.. :/ Biore sie zaraz za rozrysowanie jakby to mozna bylo zrobic na prostych przyciskach i silniczkach od centralnego :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Ciekawostka dla fachowcow - odnosnie sterowania nawiewem.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 26, 2006, 01:10:31 am »

Roki

  • Gość
:) Widzę, że mój temat nie umarł:) Jeżeli kto? to opatentuje to bardzo chętnie podejmę się montażu:)))