Autor Wątek: Obróbka głowicy...  (Przeczytany 6874 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Obróbka głowicy...
« dnia: Październik 22, 2005, 18:21:23 pm »

domelek-22

  • Gość
Witam.Zapoznałem się z artykułem przygotowanym przez SERU408 dotycz?ce obróbki głowicy i kolektorów ,i mam takie zapytanie - czy taka operacja może doprowadzić do uszkodzenia silnika ? Oczywi?cie pomijaj?c możliwo?ć uszkodzenia mechanicznego tj.zbyt wyfrezowane kanały i w konsekwencji ich pękanie .Czy żeczywi?cie można polerować komory spalania ? I jak frezować kanały - równo na całej długo?ci czy od uszczelek "dużo" a im głębiej to coraz mniej?

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2005, 20:13:47 pm »

XDX#1825

  • Gość
silnik sie nie uszkodzi jak zrobisz wszystko co tam pisalo. Frezowac im glebiej tym lepiej. najlepiej zrobic zeby bylo w miare lagodne przejscie

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2005, 20:23:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przy takich duzych predkosciach przepływu jak w kolektorze dolotowym wazny jest równomierny przekrój kanałów - duze łuki bez gwałtownych załamam i uskoków. Jezeli nie wsadzasz wiekszych zaworów to tez nie ma co przesadzac z ich wielkoscia gdyz srednica zaworu dolotowego bedzie stanowic "waskie gardło" Pamietaj ze zwiekszajac pojemnosc dolotu(wieksza srednica i długosc) powodujesz lepszy ciag na dole ale automatycznie pogarszasz wysokie obroty - cos za cos, ale nie przejmuj sie tym za bardzo. Równie wazne jak srednica jest ich chropowatosc. S? dwie szkoły - matowienie papierem sciernym i polerka na błysk. Ja jestem zwolennikiem polerki dolotu tymbardziej jezeli masz wtrysk a normalnie jezdzisz cały czas na LPG
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2005, 21:18:49 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja także mam pytanie w temacie obróbki głowicy.
W ksi?żce "Usprawnienia Poloneza" napisane jest, że sprężyny zaworowe maj? o 50 % za duż? siłę, która pochłania trochę mocy silnika. Autor napisał, że zna przypadki zakładania tylko sprężyn zewnętrznych.
Czy kto? może wypowiedzieć się w tym temacie ? Czy kto? już tego próbował ?
Wła?nie będę obrabiał głowicę i zastanawiam się nad takim rozwi?zaniem.
Proszę o porady.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2005, 22:18:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tam pisza wiele ciekawych rzeczy :P  Czytajac t? publikacje dowiedziałem sie np ze wypolerowanie korbowodów spowoduje ze bedzie on napotykał na mniejszy opór ze strony gazów w skrzyni korbowej :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2005, 15:24:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Czy kto? zna odpowied? na to bardzo interesuj?ce mnie pytanie ? :help:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2005, 15:27:15 pm »

Gosc1

  • Gość
zostaw podwojne sprezyny ,  obrabiasz glowice wiec zwiekrzasz jej przeplyw , najlepiej to jest odczuwalne na wysokich obrotach a gdy wyjmiesz wewnetrzne sprezyny nie bedziesz mogl za wysoko silnika krecic :/

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2005, 18:24:24 pm »

DF.

  • Gość
W ksi?żce tej napisane jest także, że tylko zewnętrzne sprężyny w przypadku nie przekraczania 80 % maksymalnej prędko?ci obrotowej silnika. Czyli jakiej prędko?ci ? Jaka jest max. dla typowego silnika AA lub AB. W danych technicznych podawana jest prędko?ć obrotowa dla max. monentu. A jaka jest max. prędko?ć obrotowa ? Może 80 % to i tak dużo i nie ma czym sie przejmować ?                ???    :help:

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2005, 19:32:24 pm »

Gosc1

  • Gość
Zostaw te sprezyny , ewentualny zysk to sa ulamki konia mechanicznego a ryzyko ze rozpieprzysz motor wzrasta podejrzewam o kilkaset procent

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2005, 22:07:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
W ksi?żce tej napisane jest także, że tylko zewnętrzne sprężyny w przypadku nie przekraczania 80 % maksymalnej prędko?ci obrotowej silnika. Czyli jakiej prędko?ci ? Jaka jest max. dla typowego silnika AA lub AB. W danych technicznych podawana jest prędko?ć obrotowa dla max. monentu. A jaka jest max. prędko?ć obrotowa ? Może 80 % to i tak dużo i nie ma czym sie przejmować ? ???


Gdybys miał 2,0 dohc to mozna wykonac taki zabieg razem z odchudzeniem całego rozrz?du- mniejsze prawdopodobienstwo zerwania paska, ale silniki AB i AA aby dobrze przyspieszały to trzeba je jednak wkrecic powyzej tych 4 tys
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 04, 2005, 00:18:17 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Dzięki za odzew. Chyba faktycznie dam sobie spokój z tymi sprężynami i będzie seryjnie w tym miejscu.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2005, 18:57:50 pm »

domelek-22

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Przy takich duzych predkosciach przepływu jak w kolektorze dolotowym wazny jest równomierny przekrój kanałów - duze łuki bez gwałtownych załamam i uskoków. Jezeli nie wsadzasz wiekszych zaworów to tez nie ma co przesadzac z ich wielkoscia gdyz srednica zaworu dolotowego bedzie stanowic "waskie gardło" Pamietaj ze zwiekszajac pojemnosc dolotu(wieksza srednica i długosc) powodujesz lepszy ciag na dole ale automatycznie pogarszasz wysokie obroty - cos za cos, ale nie przejmuj sie tym za bardzo. Równie wazne jak srednica jest ich chropowatosc. S? dwie szkoły - matowienie papierem sciernym i polerka na błysk. Ja jestem zwolennikiem polerki dolotu tymbardziej jezeli masz wtrysk a normalnie jezdzisz cały czas na LPG

Czy da się samemu dokonać wymiany zaworów na "większe"?Dodam że mój 1.6 to zwykły ga?nikowiec ,cały czas na LPG (benzyny nie widział chyba z 2 lata ).

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 04, 2005, 21:58:36 pm »

Gosc1

  • Gość
pewnie ze sie da , wymiana to nic trudnego tylko musza Ci w zakladzie zajmujacym sie glowicami wlozyc wiekrze gniazda , do tego obrobka glowicy i zaworow przy okazji

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2005, 22:00:32 pm »

Gosc1

  • Gość
a tak mi sie jeszcze przypomnialo , nie napalaj sie tak bo najpierw musisz znalesc odpowiednie zawory , chodzi o dlugosc , srednice trzonka i grzybka , i to wyzlobienie na zamek zeby bylo w odpowiednim miejscu , a z dobraniem takich zaworkow moze nie byc tak kolorowo

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 04, 2005, 23:14:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
a tak mi sie jeszcze przypomnialo , nie napalaj sie tak bo najpierw musisz znalesc odpowiednie zawory , chodzi o dlugosc , srednice trzonka i grzybka , i to wyzlobienie na zamek zeby bylo w odpowiednim miejscu , a z dobraniem takich zaworkow moze nie byc tak kolorowo


Katalog fiata w łape albo na strome EMF i cos sie dobierze, zawory moga byc krótsze bo beda osadzone głebiej. Jak sa za długie to mozna je chyba skrócic, naciac nowe zamki i poddac obróbce cieplnej(utwardzic powierznie styku z popychaczem) srednica trzonka zaworu w wiekszosci fiatów jest taka sama. Obróbke głowicy lepiej samemu zrobic, policz? za to sporo, a tak jest przynajmniej jakis wkład własny.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 04, 2005, 23:53:25 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytuj (zaznaczone)
Tam pisza wiele ciekawych rzeczy Razz Czytajac t? publikacje dowiedziałem sie np ze wypolerowanie korbowodów spowoduje ze bedzie on napotykał na mniejszy opór ze strony gazów w skrzyni korbowej



pozatym polerowanie korbowodów poprawia ich wytrzymało?ć. sam się zdziwiłem ale to prawda
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 05, 2005, 01:02:35 am »

Gosc1

  • Gość
ten cytat to raczej jako zart trzeba uznac....  a wytrzymalosc poprawia gdyz zmniejsza ryzyko powstawania pekniec zmeczenia materialu (glupio to brzmi ale o to chodzi) i nie ma sie co temu dziwic

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 05, 2005, 01:05:30 am »

Gosc1

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytuj (zaznaczone)
a tak mi sie jeszcze przypomnialo , nie napalaj sie tak bo najpierw musisz znalesc odpowiednie zawory , chodzi o dlugosc , srednice trzonka i grzybka , i to wyzlobienie na zamek zeby bylo w odpowiednim miejscu , a z dobraniem takich zaworkow moze nie byc tak kolorowo


Katalog fiata w łape albo na strome EMF i cos sie dobierze, zawory moga byc krótsze bo beda osadzone głebiej. Jak sa za długie to mozna je chyba skrócic, naciac nowe zamki i poddac obróbce cieplnej(utwardzic powierznie styku z popychaczem) srednica trzonka zaworu w wiekszosci fiatów jest taka sama. Obróbke głowicy lepiej samemu zrobic, policz? za to sporo, a tak jest przynajmniej jakis wkład własny.


zawor lepiej dluzszy niz krutrszy to wiadomo , wytoczyc nowe wglebienia na zamki 0 broblemu , ale ta obrobka cieplna...  nad tym bym sie zastanowil , a istnieje jeszcze jedna opcja , w polsce jest firma (nie pamietam nazwy) ktora dorabia na zamowienie zawory sa podobno zajefajnej jakosci  i w przystepnych cenach

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2005, 13:11:44 pm »

ajk#1212

  • Gość
Witam wszystkich.

Mam Poloneza 1.5 SLE z 1989 i ?ci?gn?łem głowicę aby trochę j? poprawić ;) Niestety mam problem z wyci?gnięciem zaworów, może kto? w jasny spo?ób wyja?nić jak to zrobić?

Obróbka głowicy...
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 06, 2005, 13:43:21 pm »

Kewin#1894

  • Gość
samo wyci?gniecie nie jest problem
najlepjej robi sie to sciagaczem do zaworów
ale jak nie masz to kładziesz w komore spalania cos zeby podepszec zawór a od góry
przykładasz klucz do swiec opierasz go na talerzyku zaworowym i walisz w klucz młotkiem
tylko pilnuj zamków zeby gdzies za daleko nie poleciały