Autor Wątek: Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA  (Przeczytany 5842 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2005, 11:46:20 am »

batorejro

  • Gość
Jezeli brak napiecia na  zaciskach pompy to sprawdz czy wogole cos z przekaznika wychodzi

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2005, 12:01:30 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
Tak jak jeden probowal mi wmowic ze bendiks do rozrusznika to koszt okolo 100zl  Dobrze ze kupilem sam za 29 zl i mu go przywiozlem.
no niestety...Polonez czesto sie psuje a te gnoje naciagaja jak moga,nie ma co sie dziwic ze pozniej ludzie pał?ja wstretem do FSO skoro cały czas musza opłacac tepych darmozjadów...Ze mna jest inaczej,mnie wykanczaje realne ceny czesci a nikomu zarobic nie daje...
  • Jef
  • Czaku

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2005, 12:05:26 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
dokladnie!! tylko ze wiesz... nie kazdy sam wszystko potrafi zrobic  :(

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 08, 2005, 12:16:54 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
nie kazdy sam wszystko potrafi zrobic
niestety wiem... :(
  • Jef
  • Czaku

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 08, 2005, 13:23:26 pm »

Płaski#1866

  • Gość
50 zl to normalna cena za ekspertyze

co nie znaczy ze nie jest wygorowana  :mad: chociaz mogliby stwierdzic usterke jak 50 skasowali. lobuzy

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 08, 2005, 14:17:46 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
50 zl to normalna cena za ekspertyze
a co to rzeczoznawaca do cholery jasnej?? Jedziesz do mechanika z czyms niesprawnym po to zeby Ci to naprawił,bo skoro udajesz sie do niego znaczy to ze potrzebujesz jego pomocy tak???Nie wiem jak u was ale u mnie nie spotkałem sie jeszcze z przyp zeby za "rade" ktos płacił 50zł...
  • Jef
  • Czaku

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 08, 2005, 17:48:25 pm »

Lupo n/z

  • Gość
Cytat: "mastah22"
Cytuj (zaznaczone)
50 zl to normalna cena za ekspertyze
a co to rzeczoznawaca do cholery jasnej?? Jedziesz do mechanika z czyms niesprawnym po to zeby Ci to naprawił,bo skoro udajesz sie do niego znaczy to ze potrzebujesz jego pomocy tak???Nie wiem jak u was ale u mnie nie spotkałem sie jeszcze z przyp zeby za "rade" ktos płacił 50zł...


U nas tak czesto jest. Za sam wjazd do warsztatu sie placi..

Ja tez co moge staram sie robic sam ale poki co dopiero sie ucze, a wczesniej pojecia o tym nie mialem..

Wkurza mnie tylko ze poza kasa wkladam w to tyle wysilku a dzis nawet go nie moglem odpalic - nie chcial i juz.. Naladowalem akusia, krecilem a poza kreceniem tylko slychac bylo pisk..

Jak tylko odwale troche roboty to siade do niego i albo go zrobie albo spale ;)

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 08, 2005, 18:04:18 pm »

jankiel

  • Gość
zobacz czy napięcie wychodzi z przeka?nika do pompy powinien być kabel niebieski  przy fotelu pasazera , ale zobacz to zaraz na skrzynce bezpieczników  a jesli bedziesz mial prad tam to bym obstawil immobilaiser

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 08, 2005, 21:53:14 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "jankiel#1857"
zobacz czy napięcie wychodzi z przeka?nika do pompy powinien być kabel niebieski  przy fotelu pasazera , ale zobacz to zaraz na skrzynce bezpieczników  a jesli bedziesz mial prad tam to bym obstawil immobilaiser


Mechanik tam sprawdzal i twierdzil ze nie ma - ale on juz rozne teorie tworzyl wiec sprawdze to jutro sam.

[ Dodano: 2005-12-10, 23:16 ]
Jaki kabel kupic zeby jakby co zastepczo pociagnac? Bo bede chcial w poniedzialek przy tym pogrzebac i nie wiem czy rodzaj kabla ma jakies wielkie znaczenie :>
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 15, 2005, 23:41:41 pm »

jankiel

  • Gość
rodzaj to znaczy najlepiej linke przekroju nie wiem ile tam jest ale cos kolo 1mm2 jeden kwadrat powinien wystarczyc chyba

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 18, 2005, 22:12:59 pm »

Cycu_E30

  • Gość
miałem podobny problem,u mnie jedn? z chyba głoównych przyczyn okazały się wtryskiwacze (wielopunkt) były zabudzone :/  na szczę?cie udało mi się usun?ć ten problem  (za cał? listwe z wtrysk. 100zł ;]) , ale też pomogło raz jak przetarłem czujnik położenia wału (przeczy?ć go bo może być zabrudzony, zwykł? szmatk?),możesz też zaprogramować na nowo immobiliser (mam to opisane w ksi?żce jakby co to pisz na GG ;) ),noi to chyba wszystko co zostało u mnie zrobione... (nei bior?c pod uwage ?wiec,filtra,przewodów,akumulatora [bo był za słaby wg.instrukcji] a w aucie był jaki? nieoryginalny  :x  :P )

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 25, 2005, 00:18:10 am »

ajk#1212

  • Gość
witam.
Nie rozumie co to za elektrycy ktorzy nie moga stwierdzic z jakiego powodu nie jest zasilana pompa :shock:  :shock:  :shock:

za lewarkeim zmiany biegów masz dwa przekazniki jak zauwazysz sa one zależne a mianowicie jeden wysterowywuje drugi. do obydwu dochodza plusy i minusy zasilania. Sprawdzenie czy wina jest przed przekaznikami czy za przekaznikami zajmuje 3minuty, wystarczy sprawdzic czy dochodza plusy i mimusy zasilania do przekaznikow, nastepnie jak sie zachowuja przekazniki czy chociaz jeden pyka i sie zał?cza podajac plusa do drugiego przekaznika ktory powinien zał?czyc pompe paliwa. u mnie przekaznik od strony pasażera po zał?czeniu sie wysterowywuje przekaznik od kierowcy i z niego płynie pr?d do pompy niebieskim przewodem. tak wiec sprawdz przekazniki. nastepnie podepnij + bezpo?rednio od akumulatora do niebieskiego przewodu ktory idzie do pompy i jezeli pompa nie zadziala to masz uszkodzony ten przewod i lepiej bedzie położyc nowy niz szukac przerwy.
POZDRAWIAM i zycze powodzenia
szkoda ze mieszkasz tak daleko bo pomoglbym z przyjemno?ci?. jak cos to służe pomoc?

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 25, 2005, 13:03:16 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Dzieki walo.

Ostatnio na spocie sie tym bawilem i pomagalo mi troche osob z sekcji (za co wszystkim dziekowalem i jeszcze raz dziekuje).

Wyszlo na to ze elektrycy byli do dupy i prad dochodzi.

Tylko pompa paliwa nie trzyma obwodu i albo jest ten kabel co bezposrednio do niej idzie walniety, albo nowa pompa jest do niczego - w co watpie bo byla sprawdzana przed zalozeniem.

Slowem kanal sie klania i  sciaganie raz jeszcze zbiornika.
Poniewaz nie mam ani nie mam do tego warunkow to zaraz po swietach wybiore sie do jakiegos mechaniora i patrzac mu na rece niestety za to zaplace..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 12, 2007, 01:04:19 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
odgrzebuje :D jedno krotkie pytanie jesli podlacze pompe odwrotnie - zamienie + z masa to bedzie pompowala ona "do" baku czy sie spali?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 12, 2007, 07:30:34 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "jimorrison#1921"
odgrzebuje :D jedno krotkie pytanie jesli podlacze pompe odwrotnie - zamienie + z masa to bedzie pompowala ona "do" baku czy sie spali?


Raczej nie bedzie pompowała w drugą stronę. To sa pompki odśrodkowe. Zmiana kierrunku obrotów najprawdopodobniej spowoduje tylko spadek wydajności pompki...

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 12, 2007, 09:22:48 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
dzieki e_gregor za odpowiedz. potrzebuje informacji 100% (chyba zardzwonie do producenta). Mianowicie w czym problem: od jakiegos czasu auto nie pracowalo na benzynie, pompe mam jeszcze na gwarancji. pompe wyciagnalem, dalem do sprawdzenia do zaprzyjaznionego warsztatu ktory robi pompy - ocena pompa przerywa - jest usterka do usuniecia na gwarancji. niestety moja reklamacje odrzucili twierdzac ze nie ma podstaw gdyz wg. nich pompa jest sprawna. zamontowalem pompe i podlaczylem (kable laczylem kolorami - niebieski zasilanie do niebieskiego, a brazowy masa do brazowego - niestety kostke wczesniej ucialem bo myslalem ze moze to byc jej wina). Po takim podlaczeniu pompa "bzyka" raźno ale nie pompuje :|. Wiec wsciekly jade do tego zakladu ktory odrzucil mi reklamacje i mowie ze dalej nie pracuje na beznynie mimo ze pompa działa - bzyczy. Oni stwierdzili po 1,5 dnia (!!) ze  pompa byla zle podlaczona (zamienione bieguny) w zwiazku z tym pompowala w druga strone... w co mi sie nie chce zabardzo wierzyc bo kolory podlaczylem j/w, na niebieskim mialem +12V na brazowym mase - wiecej kabli tam nie ma. I teraz nie chce zeby zrobili mnie w bambuko ze bede musial placic za usuniecie tej "usterki"... dlatego pytam czy jest fizycznie mozliwosc by pompa pracowala w druga strone. Do dam ze wczesniej jezdzilem na takim samym podlaczeniu kabli i bylo dobrze  :idea:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 12, 2007, 10:54:45 am »

e_gregor

  • Gość
Taka pompka raczej w druga strone niep ociagnie ale podłaczone odwrotnie może miec tak słabe ciśnienie że paliwa nie przepchnie przez przewody.

[ Dodano: 2007-04-12, 10:55 ]
Tak przynajmniej zachowuje sie pompka od spryskiwacza, nie wiem na ile rózni sie budowa wirnika w pompie paliwa.

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 12, 2007, 11:48:21 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
dzwonilem do producenta/importera/hurtowni ktora wystawila mi gwarancje, przy okazji maja niezly asortyment (http://www.cardo-parts.pl/).  Człowiek powiedzial tyle ze pompa moze zasysać w takim wypadku powietrze, plastikowy wirnik od silnika mozna przepalic jak sie dlugo tak jezdzi. Ja zrobilem w takich warunkach przeszlo 200km - pompa sie nie spalila wiec raczej podlaczona byla dobrze (co do kabli nad bakiem jestem pewny na 100% - bo sam to robilem) a dalej podlaczenie na instalacji to 12V na kablu niebieskim. Obawiam sie, ze warsztat chce mnie naciagnac na kase, ze cos nie laczylo po stronie pompy i jak ja wyjeli z baku to poprawili i zaskoczylo...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2007, 13:06:44 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
na pompce masz konektory o roznych szerokosciach wiec raczej trudno jest je zamienic miejscami... a instalacja samochodu ma takie wtyczki aby uniemozliwic odwrotne zasilanie... co to za warsztat???

jesli uparbyls sie na podlaczenie odwrotne pompy to zapewne zachowalaby sie tak jak opisal e_gregor
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Problem z pompa - 3 elektrykow poleglo...Kto pomoze??NAGRODA
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 12, 2007, 13:37:17 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Kiedys sprawdzalem stara pompe w misce z woda ;)

No i jak zle podlaczylem bieguny to buczala ale nic nie lecialo (wydaje mi sie ze chciala w druga strone pracowac, ale glowy za to nie dam).
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>