Autor Wątek: ci?gle zimny  (Przeczytany 3678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ci?gle zimny
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2006, 04:13:30 am »

WKLIW

  • Gość
ja założyłem fabryczny termostat na 87 stopni i jest ideał trzyma tem nawet w największe mrozy a w korkach ładnie sie otwiera i silniczek sie nie przegrzewa

ci?gle zimny
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2006, 17:56:12 pm »

ajk#1212

  • Gość
"Fabryczny" termostat zaczyna sie otwierac gdy temperatura plynu osiagnie [glow=red]82[/glow]+/-2 st.C, a pelne otwarcie termostatu nastepuje w temp. 96st.C, wiec jezeli wiatrak na chlodnicy sprawny (zalacza sie gdy temp. plynu w dolnym zbiorniku chlodnicy osiagnie 92+/-2 st.C i wylacza w temp. 87+/-2 st.C), to termostat nigdy nie zapracuje w pelnym otwarciu (chyba ze latem w korku z zaslonieta chlodnica :lol: ).
Jestem na biezaco bo jutro wymieniam termostat na zimowy 88st.C ktory otwiera sie o 6+/-2st.C pozniej od fabrycznego. Mam dosc niedogrzanego auta i nieprzyjemnego chlodku.
Silniki samochodow Polonez oraz inne wywodzace sie konstrukcyjnie z samochodow koncernu FIAT maja uklady chlodzenia zaprojektowane z pewna rezerwa, dlatego tez wskazane sa wszelkie dzialania zmierzajace do ocieplenia komory silnika i miski olejowej, szczegolnie w chlodniejszych porach roku. Trzeba przy tym miec na uwadze, ze silnik jest smarowany prawidlowo dopiero po uzyskaniu optymalnej temp. pracy, gdy podgrzany olej dobrze penetruje wspolpracujace czesci, wytwarzajac film olejowy, w tych warunkach rowniez pary oleju wspoldzialaja w procesie tzw. gornego smarowania gladzi cylindra i tloka.
Jak z tego wynika dbalosc o wlasciwa temp. pracy silnika (ok. 90st.C) to nie tylko dbalosc o kierowce i pasazerow, ale takze a przede wszystkim o trwalosc silnika oraz spalanie (zimny wiecej pali).
W zwiazku z ta "wada" a dla innych zaleta Polonezow tak wiele Poldkow jezdzi w krajach arabskich m.in. jako TAXI bo w ich klimacie 70st.C to marzenie, a spalanie raczej bez znaczenia... (kazdy ma na podworku rafinerie :lol: )
Takze panowie kupcie swoim miskom olejowym i chlodnicom futro z norek a ukladowi chlodzenia zafundujcie termostat o wyzszych temp. pracy (to niewielki wydatek 15zl a roboty gora 30 min.)