To Bocian_s:
Wtryskiwacze w GSI sterowane są tak, jak pisał Kris2404 - parami, po dwa wtryski połówkowe na każdy pełen cykl pracy cylindra. Żeby skomplikować rzecz, sterownik przechodzi na wtrysk asynchroniczny przy rozruchu - wtedy paliwo wtryskiwane jest w stałych odstępach czasu niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Nie wiem czy ten tryb nie włącza się i w innych sytuacjach.
Podzielenie dawki paliwa na kilka mniejszych wtrysków to nie tylko uproszczenie sterowania, ale też lepsze odparowanie paliwa - bo przecież do cylindra muszą trafić pary, a nie krople. Dlatego wtrysk następuje gdy zawór ssący jest zamknięty, a nie otwarty. Czy w takiej sytuacji istotny jest bardzo precyzyjny moment początku wtrysku? Nie wiem, ale logika wskazuje, że raczej nie.
W latach 80. WKiŁ wydało grubą książkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej". Jest tam sporo wciąż aktualnych rzeczy związanych ze sterowaniem wtryskiem (choć rozwiązania układowe należą do przeszłości). Niestety, w tej chwili nie pamiętam autora. Trochę informacji o wielopunktowym wtrysku w C+ jest też w serwisówce Trzeciaka ("Polonez Truck").
Pozdrawiam
Paweł Rajewski