Autor Wątek: Cieknący zawór nagrzewnicy.  (Przeczytany 6947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cieknący zawór nagrzewnicy.
« dnia: Grudzień 26, 2005, 21:10:12 pm »

Michal22091983

  • Gość
Z znajduj?cego się na przewodzie do nagrzewnicy zaworu wycieka płyn chłodniczy. Do tego zaworu doprowadzona jest linka z wewn?trz kabiny pasażera. Po trzepieniu wychodz?cego z tego zaworu wycieka płyn chłodniczy.
Proszę o radę dotycz?c? nazwy tego podzespołu, oraz jego wymiany.
PILNE
pozdrawiam
PS. Mój Poldek to Polonez caro 1.6 z 1996r.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2013, 12:30:43 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Re: Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2005, 21:38:25 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "Michal22091983"
Z znajduj?cego się na przewodzie do nagrzewnicy zaworu wycieka płyn chłodniczy. Do tego zaworu doprowadzona jest linka z wewn?trz kabiny pasażera. Po trzepieniu wychodz?cego z tego zaworu wycieka płyn chłodniczy.
Proszę o radę dotycz?c? nazwy tego podzespołu, oraz jego wymiany.
PILNE
pozdrawiam
PS. Mój Poldek to Polonez caro 1.6 z 1996r.

To jest zawór nagrzewnicy.Kosztuje ok 15 zł wymiana trwa 5 minut a polega na odkręceniu obejm na węz?ch i samego zaworu od stopki(je?li takow? posiadasz) i założeniu nowego.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2005, 21:44:14 pm »

Michal22091983

  • Gość
Dziękuję. Pozdrawiam. Życzę Szczę?liwego Nowego Roku.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2005, 21:50:16 pm »

Radecki Marcin

  • Gość
Spoko spoko ale jedno może trwa 5 minut ale jeszcze linke trzeba dobrzze wyregulowac po drugie zaworów jest kilka rodzajów a po trzecie niekosztuje 15 złoty tylko troche wiecej z 35 złoty sprawdze cene na paragonie bo juz z 3 raz wymienialem :)

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2005, 08:20:59 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "Radecki Marcin#227"
Spoko spoko ale jedno może trwa 5 minut ale jeszcze linke trzeba dobrzze wyregulowac po drugie zaworów jest kilka rodzajów a po trzecie niekosztuje 15 złoty tylko troche wiecej z 35 złoty sprawdze cene na paragonie bo juz z 3 raz wymienialem :)

ja wymieniałem w lato i płaciłem 15zł(nie wiem czy rzemiosło -taki był)-co do wymiany to 5 minut wymiana i 5 regulacja linki.Tak przynajmniej było u mnie

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2005, 20:00:03 pm »

Michal22091983

  • Gość
DDZIĘKUJĘ WAM ZA POMOC.
Zawór wymienilem dzisiaj, fabryczny kosztuje 30zł.
Teraz jest OK.
pozdrawiam Michal

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2005, 20:22:26 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
w mnie tez siępoci ale tyle ze mi sięnie chce ruszyć. Moze zaadoptuje taki z lubela

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2006, 09:17:52 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Odkopuje :)

Juz dawno mialem wymieniac swoj zaworek bo jest pordzewialy i cieknie z niego. No i sie nie domyka, przez co w te upalne dni w kabinie jest masakra..

Kupilem ten zaworek.
Wymiana nie wydaje sie skomplikowana, ale mam jedno pytanko.

Jak odkrece te obejmy metalowe na wezach i sciagne weze to.. bedzie wyciekac plyn?
Czy po prostu mam to zrobic szybko i olac ze troche wyleci, czy jest na to jakis lepszy sposob?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2006, 17:39:44 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Będzie wyciekać, głównie z głowicy (chyba, z tego co pamiętam, ale u mnie w każdym jest zawór chyba przy nagrzewnicy, tam jest wężyk). Najlepiej poprosić kogo? o pomoc, żeby zatkał ten otwór i płynu tylko troche ucieknie.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2006, 19:16:15 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Najlepiej to jest spuśic sobie płyn i potem go wlac spowrotem. Nie wiem jak to wygląda w tym poldzie co ty masz, ale mozesz np. ściskami stolarskimi  zacisnąc przewody i zleci tylko to co w nagrzewnicy(nie wiele) i potem uzupełnic tylko stan.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 29, 2006, 20:24:45 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
No wlasnie chcialbym uniknac spuszczania calkiem wody. Bo tam dochodza dwa weze.

Zawor zamyka przeplyw, wiec jeden waz pompuje, a drugim splywa jesli dobrze rozumiem.
Wiec ten ktorym splywa powinienem moc odczepic i nie powinno sie lac :>
Poprawcie mnie jesli sie myle.
A wtedy montuje do niego nowy zawor i nastepnie sciagam drugi wezyk (z ktorego juz sie leje) ale szybko wciskam go na nowy zawor..

Taki mam plan - czy tak sie da?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 29, 2006, 20:42:24 pm »

Guciu1801

  • Gość
jesli odkrecisz zawor, to wiele plynu ci nie pocieknie z tego co pamietam. W koncu jest to jeden z najwyzszych punktow w ukladzie. Powiedz mi, czy po wymianie suwak od zaworku bedzie ci dzialal w pelnej skali, bo ja jak wymienilem to dziala tylko na ok 75%(mimo iz zaworek wydaje sie zamkniety, a przynajmniej na taki wyglada). To ze cieple powietrze wali mi do auta przez nawiewy jest chyba normalne, bo nie mam tego plastiku co jest pod maska. A tak juz gwoli scislosci, to wezyk, ktory "pompuje" to ten wychodzacy z glowicy.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 29, 2006, 20:45:27 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Guciu#1801"
jesli odkrecisz zawor, to wiele plynu ci nie pocieknie z tego co pamietam. W koncu jest to jeden z najwyzszych punktow w ukladzie. Powiedz mi, czy po wymianie suwak od zaworku bedzie ci dzialal w pelnej skali, bo ja jak wymienilem to dziala tylko na ok 75%(mimo iz zaworek wydaje sie zamkniety, a przynajmniej na taki wyglada). To ze cieple powietrze wali mi do auta przez nawiewy jest chyba normalne, bo nie mam tego plastiku co jest pod maska. A tak juz gwoli scislosci, to wezyk, ktory "pompuje" to ten wychodzacy z glowicy.


Dzieki. Jak to zrobie to napisze. Bede sie tym bawil najdalej w sobote.  Mi juz to pokretlo tak na maksa do gory to nie chce pojsc. No ale zobaczymy co bedzie po wymianie i regulacji :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2006, 23:06:02 pm »

Meggido

  • Gość
Ostatnio wymieniałem swój zawór, który w moim poldzie jest w kabinie przy nagrzewnicy. Wylecioło około jednego kieliszka płynu. Nawet nie było czego zbierać. No i oczywi?cie ?le wyregulowałem, ale już sytuacja opanowana.

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 03, 2006, 21:10:09 pm »

Arnold

  • Gość
Lupo#1891, ja co roku na lato odł?czam nagrzewnicę :) Zdejmuję te węże i wkładam kiedy mi się podoba :) Zawsze trochę wyleci 100-200 ml, najwyżej sobie dolejesz. Tylko musisz mieć chyba zaworek od nagrzewnicy otwarty na max - pamiętaj!!! Bo teraz masz zamknięty bo gor?co a musisz go otworzyć. Pytanie moje: czy trzeba potem jako? odpowietrzać układ?

EDIT
Pewnie i tak już po ptokach, ale na pytanie może kto? odpowie :)

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 03, 2006, 21:17:18 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
w 1.4 trzeba bio moga wystapic rózne cyry...
  • Jef
  • Czaku

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 04, 2006, 15:57:33 pm »

Arnold

  • Gość
tylko jak :?:

Problem wyciekiem na przewodzie do nagrzewnicy.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 04, 2006, 18:13:05 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
zalewasz zbiorniczek na full, odkrecasz najwyzszy przewód czyli ten gdzie jest "kranik" od nagrzewnicy,i czekasz az siła grawitacyjna wypczhnie z przewodu powietrze i zacznie leciec płyn,przytykajac palcem w tym samym czasie 2 czesc przewodu,jesli zacznie sie juz cisn?ć płyn,zatykasz to kciukiem i "spuszczasz powietrze" z silnika.To miejsce tego ł?czenia jest najwyzszym punktem oprócz zbiorniczka wiec tam najlepiej to robic.
Zreszta przyjedz na Czerniewice to Ci pokaze jak to zrobić :)
  • Jef
  • Czaku