Autor Wątek: Alternator w c+  (Przeczytany 2943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator w c+
« dnia: Styczeń 03, 2006, 21:18:25 pm »

wesley

  • Gość
Witam,co dolega mojemu alternatorowi ? Problem jest taki-zawsze po odpaleniu swieci lampka ładowania na desce i w tym momencie nie ma ładowania,ale wystarczy dodać gazu do jaki? 2ty?.obr i od razu gasnie lampka i już nigdy więcej się nie zapala i ładowanie jest idealne.Niby to nic takiego ale nieraz chciałbym żeby pochodził sobie na benzynie i ładował aku,a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG :twisted: Pozdrówka !

Alternator w c+
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2006, 07:31:11 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a pasek klinowy jest dobry??sprawdzales jego stan i naciag??

Alternator w c+
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2006, 09:49:27 am »

Chomal#1856

  • Gość
Mozliwe ze to wina szczotkotrzymacza a własciwieregulatora napiecia.
Znajomy tak mial w momencie ak wymienił szczotko trzymacz wszystko ustało
Oryginalny to koszt 45zł zamiennik od 15-40zł
Podejdzie Ci np: z CC, SC, punto
A czasami występuje absurd jak pytasz o szczotkotrzymacz np do poloneza to sie okazuje ze jest drozszy niz do SC pomimo tego ze jest taki sam wiec jezeli sie pokusisz o wymiane to sprawdz ceny i zdecyduj, ktory chcesz kupić  :roll:

Alternator w c+
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2006, 15:48:28 pm »

wesley

  • Gość
Cytat: "G.T.#092"
a pasek klinowy jest dobry??sprawdzales jego stan i naciag??
Paseczek nówka ,napięty prawidłowo...Podjadę do sklepu i zapytam o ceny.Narazie dzięki za pomoc.Pozdrawiam !

Alternator w c+
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2006, 20:56:41 pm »

policyjny

  • Gość
mialem podobne cyrki u siebie pojechaalem do elektryka a on mowi czy grzebalemw  liczniku w zarowkach bo widzial ze mam inne podswietlenie
okazalo sie ze bardzo wazna jest DIODA WZBUDZENIA taka niebieska  co obsluguje ikonke od ladowania moze ona ci sie przepalila

ja mialem tam wlutowana diode i musialem wlozyc spowrotem zarowke i to o odpowiedziej mocy juz nie pamietam ale chyba 5W

Alternator w c+
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2006, 21:16:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ze schematu alternatora Plusa, umieszczonego w Morawskim, wynika ze do poprawnej pracy samego alternatora nie jest potrzebna zarowka kontrolki ladowania!

kontrolka jest wlaczona rownolegle do obwodu wzbudzenia, a nie szeregowo, a co za tym idzie w tym przypadku nie ma wplywu na prace ukladu ladowania...

instalowanie tam diody jednak mija sie z celem poniewaz zarowka swieci przy dowolnej polaryzacji, a dioda tylko jednokierunkowo. W przypadku usterki ukladu zasialnia elektrycznego, kiedy pechowo napiecie na diodzie bedzie odwrocone kierowca nie zostanie o tym poinformowany... Rozwiazniem bylaby para diod polaczonych rownolegle w przeciwnych kierunkach przewodzenia (jak nie zaswieci sie jedna to druga)

BTW
w alternatorze Plusikowym nie ma szczotkotrzymaczy... regulator napiecia jest zintegrowany ze szczotkami (wychodza one bezposrednio z obudowy regulatora)... jesli chcemy wymienic szczotki to wymieniamy caly modul regulatora...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Alternator w c+
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2006, 03:25:31 am »

Chomal#1856

  • Gość
Cytat: "Osfald"

BTW
w alternatorze Plusikowym nie ma szczotkotrzymaczy... regulator napiecia jest zintegrowany ze szczotkami (wychodza one bezposrednio z obudowy regulatora)... jesli chcemy wymienic szczotki to wymieniamy caly modul regulatora...


To mialem na mysli ale zle się wysłowiłem
ParDom :)
Ale reszta się zgadza z tego co napisałem  :idea:  :)

Alternator w c+
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2006, 11:19:31 am »

Zak

  • Gość
Ja tak mam że jak odpale silnik to dopuki silnik nie przekroczy 1000obr/min
doputy będzie ?wiecić (żarzyć) kontrolka ładowania.
Nawet gdy pó?niej obroty spadn? poniżej 1000obr/min to już się nie zapali!!

Alternator w c+
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2006, 21:22:46 pm »

#c-hemik

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG

pewnie masz automat ustawiony (rozruch na benie przy odpowiednich obrotach przełacza na gaz). zmien sobie na benzyne i sobie podł?duj.tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi.musisz jezdzic.i na gazie tez ładuje :twisted:

Alternator w c+
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2006, 21:47:18 pm »

Zak

  • Gość
Cytat: "#c-hemik"
Cytuj (zaznaczone)
a jak dam gazu to od razu przeł?cza się na LPG

pewnie masz automat ustawiony (rozruch na benie przy odpowiednich obrotach przełacza na gaz). zmien sobie na benzyne i sobie podł?duj.tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi.musisz jezdzic.i na gazie tez ładuje :twisted:


Jak to możliwe żeby alter nieładował? Na postoju! :shock:
Co to za czary mary? :shock:
Jak by nieładował to by sie rozładował!!
Bzdura!  :mad:

Alternator w c+
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2006, 22:19:15 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "#c-hemik"
tylko ze alternator nie ł?duje jak auto stoi

ino co robi? dobre wrazenie? :laugh:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Alternator w c+
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2006, 22:32:17 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Kaziu nie denerwuj się tylko wytłumacz Panu #c-hemik-owi  jak to jest :mad:
Praca alternatora nie zależy od jazdy i prędko?ci jazdy tylko od obrotów silnika a tym samym obrotów alternatora.
Alternator napędzany jest za pomoc? paska klinowego zamocowanego na kole pasowym. Z reguły jest to kolo na wale korbowym. W momencie, gdy silnik jest wprawiany w ruch to alternator zaczyna pracować razem z cał? jednostk?. Dobry alternator zaczyna poprawnie ładować juz od 300obr/min, (co do tej warto?ci nie mam pewno?ci)
Sterowanie energi?, z jak? ma ładować należy do regulatora napięcia (pot. regler).

Alternator w c+
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2006, 15:01:07 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
regulator napiecia zapewnia odpowiednie napiecie w instalacji elektrycznej (poprzez regulacje pradu wzbudzenia) o ile tylko alternator ma wystarczajaca wydajnosc dla danego obciazenia... mowienie o energii jest nieco na wyrost (energia elektryczna to moc dostraczona/pobrana w jakims czasie)... regulator wplywa na jedna z wielkosci charakteryzujacych moc, mianowicie napiecie ale nie decyduje o energii (mamy tam jeszcze wartosc pradu i czas)... to tak na marginesie  ;)

alternator polonezowy (czy to przed MR93 czy po...) ma charakterystyke nieodbiegajaca od przecietnej... mam na mysli charakterystyke wydajnosci pradowej w funkcji obrotów na min. jego wirnika...

z charakterystyki dowiemy sie, ze przy 1000obr/min nie podaje on juz pradu do ukladu elektrycznego - brak mocy (mamy ujemny bilans energii, swieci sie kontrolka ladowania, akumulator dostaje w pupe)... ale o jakim 1000obr/min mowimy? jest to 1000 na wale alternatora..., a co jest miedzy walem alternatora, a walem napedzjacym (korbowym)? oczywiscie jest tam przekladnia z paskiem klinowym o przelozeniu niestety mi nie znanym... jednak przekladnia ta zapewnia, ze alternator ZAWSZE pozostaje w obszarze obrotow "zadawalajacych go" przy normalnej pracy silnika... moze ktos poda to przelozenie?

wniosek:
nawet przy baaardzo malych predkosciach obrotowych silnika alternator jest w stanie zapewnic dodatni bilans energetyczny w instalacji elektrycznej samochodu zapewniajac ladowanie akumulatora i zasilanie wszystkich odbiorników

zazenie sie kontrolki ladowania to najczesciej luzny pasek klinowy, niesprawny regulator napiecia, zuzyte szczotki...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Alternator w c+
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2006, 01:04:40 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
zazenie sie kontrolki ladowania to najczesciej luzny pasek klinowy, niesprawny regulator napiecia, zuzyte szczotki...
lub padniete diody.
  • Jef
  • Czaku

Alternator w c+
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2006, 01:43:38 am »

Chomal#1856

  • Gość
Cytat: "Osfald"
regulator napiecia zapewnia odpowiednie napiecie w instalacji elektrycznej (poprzez regulacje pradu wzbudzenia) o ile tylko alternator ma wystarczajaca wydajnosc dla danego obciazenia... mowienie o energii jest nieco na wyrost (energia elektryczna to moc dostraczona/pobrana w jakims czasie)... regulator wplywa na jedna z wielkosci charakteryzujacych moc, mianowicie napiecie ale nie decyduje o energii (mamy tam jeszcze wartosc pradu i czas)... to tak na marginesie  ;) ...

Oczywiscie zle to ujołem Ale ja nie być elektryk i ja mieć prawo pomylic te wartosci sorry ;)

Alternator w c+
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2006, 10:05:27 am »

#c-hemik

  • Gość
sory.moj blad.wiadomo że ł?duje.sory malutkie przejęzyczenie.tylko że lepiej ł?duje podczas jazdy i to wtedy gdy ma sie wył??czone do minimum odbiorniki pr?du.na postoju ł?duje go ale bardzo malutkim pr?dem.

Alternator w c+
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 22, 2006, 17:23:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
alternator byl przyczyna mojego jedynego holowania polderasa
te polaczenie regulatora ze szczotami to swietny pomysl  ;  u mnie nie ladowal i nie sygnalizowal kontrolka = zgasniecie na trasie i holowanie 70km ,bo nie wiadomo co sie stalo ; juz sie nastawialem na padniecie kompa i zakladanie gaznika :cry:

co do przelozenia to suwmiarka w lape i pomiar - ja teraz jestem daleko od swojego wozu
moge tylko napisac ze PLUS ma wieksze przelozenie ,bo toczone kolo pasowe alternatora jest mniejsze (40pln)  ,w starym byly blaszane kolka (15pln)
ja sie skusilem na starsze i srednica walka jest inna (wieksza) ,wiec trzeba bylo dostosowac,zeby nie bylo bicia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.