Autor Wątek: kostka w stacyjce  (Przeczytany 6087 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kostka w stacyjce
« dnia: Styczeń 07, 2006, 20:41:54 pm »

WKLIW

  • Gość
co zrobić żeby sie te bolce w kostce nie wycierały już 2 szlak mi trafił ?? czy stacyjka od + nie jest trwalsza ?? może by podeszła do mojego caro mr93 ?

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2006, 23:15:54 pm »

drd

  • Gość
stacyjka od plusa nie podejdzie bo jest przykręcana od góry

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2006, 01:34:20 am »

Drobek

  • Gość
nie tylko ty masz takie problemy ja juz ze 3 wymieniłem. może to być spowodowane np. uruchamianiem silnika z wł?czonymi ?wiatłami lub radiem, dmuchaw? itd.

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2006, 09:25:48 am »

WKLIW

  • Gość
kurna zawsze jak zapalam w ci?gu dnia auto to dmuchawa radio i czasem ?wiatła chodz? poprostu nie chce mi sie tego wł?czać i wył?czać za każdym razem
no chyba że mam zwarcie gdzie? w elektryce ale w?tpie bo wsio chodzi ni nie pali bezpieczników. A najdziwniejsze jest to że w poprzedniej przestał ł?czyć ten styk co podaje pr?d na zapłon (iskre) a teraz ten od ?wiateł itp

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:25:39 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
"nie chce mi się wył?czać"  :roll: "nie chce mi się wymieniać"
jak Ci sie zachce wyl?czać to będziesz wymieniać jak ja - co 13 lat - u mnie padła wła?nie po takim czasie pierwszy raz, następn? wymianę planuję na 2018 rok :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:48:43 am »

WKLIW

  • Gość
czyli nie mam co szukać po elektryce auta tylko wyłaczać wszystkie odbiorniki przy zapalaniu ??

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:50:48 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Mnie sie wytopil wlacznik swiatel od tego ze ojciec nie wylanczal nigdy swiatel. Takze z ta kostka moze byc podobnie.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:55:56 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "OZik#1845"
Mnie sie wytopil wlacznik swiatel od tego ze ojciec nie wylanczal nigdy swiatel. Takze z ta kostka moze byc podobnie.


wytopil?  :shock: moze zasniedzial i przestal laczyc? no chyba, ze masz ten wylacznik podpiety bezposrednio pod zarowki  ;)

nie wiem jak jest w starszych poldkach ale w plusach system automatycznie wylacza wszystkie zbedne odbiorniki w momencie rozruchu (swiatla, radio... itd)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2006, 12:20:23 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
No jak sie rozbierze ten pstryczek to tam w nim sa takie biale plastikowe nozki i one sie podtopily
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2006, 12:21:28 pm »

Drobek

  • Gość
ja tam niwiem jak jest w nowych poldkach ale wydaje mi sie ze w kazdym wozie nawet w moim wył?cza sie np, radio gdy odpalam samochód, wiec niewiem czy to jest prawda ze automatycznie wył?cza wszystkie zbedne odbiorniki..

[ Dodano: 2006-01-08, 12:22 ]
OZik#1845,  no wła?nie one sie wytapiaj? a ten element jest niestety nierozbierałny

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2006, 12:50:52 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
gwarantuje Ci, ze system elektryczny auta wylacza samoczynnie wszystkie zbedne odbiorniki elektryczne (przynajmniej w Plusach) podczas rozruchu... to, ze gasnie radio moze tez byc objawem czegos zupelnie innego... slabego akumulatora

u mnie automatycznie odciane sa: wycieraczki, silnik nadmuchu, spryskiwacz, swiatla, zegar....

jesli chodzi o przelacznik swiatel to w plusie jest on podlaczony do kontrolera swiatel, a ten steruje praca swiatel mijania i drogowych poprzez przekazniki..., a co za tym idzie przez sam przelacznik plywnie niewielki prad... dlatego zdziwilem sie ze ulegl wytopieniu jakis styk...

zdarzylo mi sie, ze styki w przelaczniku zasniedzialy i przestaly laczyc (w zimie byly caly czas wlaczone swiatla mijania) ale nigdy nic sie nie wytopilo
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:01:58 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Wiec w takim razie od czego mogl sie przytopic ten pstryczek? :?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:05:17 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
mysle jednak, ze najpierw te styki zaczely pokrywac sie sniedzia i po pewnym czasie opor elektryczny na nich wzrosl na tyle, ze nawet ten maly prad rozgrzewal je i podtapial... ale to tylko domniemania...

jedyna rada to... uzywac przelacznikow  :smile:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:07:46 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Tylko ja trodno jest do mojego ojca w jakikolwiek przemowic, zeby sie chodz troche wysilil i zrobil pstryk. Tylko by pozniej zapomnial wlaczyc swiatel. Ale to osobny rozdzial. :?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:07:48 pm »

Drobek

  • Gość
Cytat: "OZik#1845"
Wiec w takim razie od czego mogl sie przytopic ten pstryczek? :?
tego to i najstarsi górale niewiedz?  :D  a my możemy tylko przypuszczac....

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:08:36 pm »

WKLIW

  • Gość
mi sie kiedy? też ten pstryczek prytopił
ale to wtedy jak miałem zwarcie w przyczepce
a co do stacyjki to rozpołowiłem star? kostke (t? co mi sie wypaliła jaki? miesi?c temu wytrzymała 11 lat) i sie okazało że styk był wytopiony  pytanie tylko gdzie szukac przyczyny

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:17:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nie wiem jak czesto odpalasz auto ale jedenascie lat na przecietny styk elektryczny to dosc sporo... mogl ulec wytopieniu wskutek normalnego zuzycia... jesli natomiast padaj Ci nowe kostki to ewidentnie masz juz do czynienia z przeciazeniem tych stykow...

przyczyna? moze wlacznik elektromagnetyczny rozrusznika jest przeciazony - sprzeglo jednostronne nie przesuwa sie juz lekko na walku rozrusznika?
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:31:15 pm »

Chomal#1856

  • Gość
Osfald, A nie jest przypadkiem tak ze te automatyczne wył?czenie działa dopiero w momencie, kiedy kontrolka wtrysku przestaje ?wiecić.
A jeżeli kto? odpala silnik zaraz po włożeniu kluczyka i wtedy system nie zd?ż? zareagować i tym samym zbędne odbiorniki nie zostaj? wył?czone :!:

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:57:20 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Chomal tu chodzi o budowe samej stacyjki... to wlasnie jej styki (chyba, ze sa uszkodzone!) daja sygnal do wylaczenia odbiornikow podczas rozruchu (sygnal ten trafia do odpowiednich kontrolerow w skrzynce bezpiecznikow) i nie ma to zadnego zwiazku z kontrolka CHECK ENGINE... na ile jest to szybka reakcja? jest dosc szybka... nie zdarzylo mi sie aby system nie zareagowal na czas

po drugie styki stacyjki (przynajmniej w Plusach) nie wlaczaja bezposrednio jakis wysokopradowych obwodow (moze poza wlacznikiem elektromagnetycznym rozrusznika)... wszystko jest wlaczane posrednio przekaznikami

jesli ktos odpala silnik natychmiast po wlozeniu kluczyka to nie dba przede wszystkim o rozrusznik (w wersjach wtryskowych) gdzie pompa potrzebuje paru sekund zanim dopompuje paliwa pod odpowiednim cisnieniem (po to wlasnie jest wlaczana na chwile przed rozruchem)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

kostka w stacyjce
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2006, 14:33:12 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
po drugie styki stacyjki (przynajmniej w Plusach) nie wlaczaja bezposrednio jakis wysokopradowych obwodow (moze poza wlacznikiem elektromagnetycznym rozrusznika)... wszystko jest wlaczane posrednio przekaznikami
w caro mr93 też nie steruje dużym natężeniem ?? to po co takie grube kable (tak na oko 4mm2)