Autor Wątek: nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)  (Przeczytany 1949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« dnia: Styczeń 15, 2006, 17:54:09 pm »

xplod

  • Gość
Witam mam problem dostałem poldka 1.4 miał mał? awarie przed tym kiedy do mnie trafił a mianowicie wczesniejszy własciciel po wjechaniu do  garazu usłyszał wybuch rozsadziło rure z płynem chłodz?cym biegn?c? nad kolektorem wylotowym co sie jeszcze okazało w puzniejszych ogledzinach ze termostat tez sie rozleciał i od tamtego czasu jak wymieniłem termostat ta rure też cały czas sie przegrzewa czasami właczy sie wentylator czasami nie  wkoncu przestałem nim jezdzic bo szkoda silnika  ale nie umiem dojsć o co tam chodzi ze termostat nie chce prawidłowo pracowac wymieniałem już kilka termostatów ale zawsze jest tak samo nie mam już pojecia co z tym zrobic prosze o pomoc  :sad:

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2006, 19:52:53 pm »

Piotrek_

  • Gość
mozliwe, ze poleciala uszczelka pod glowica..

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2006, 20:05:27 pm »

SerU#408

  • Gość
...albo jest zapowietrzony :twisted:

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2006, 20:05:55 pm »

tomallus1

  • Gość
A masz dobrze odpowietrzony ukł. chłodzenia, bo w roverze z tym jest problem

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2006, 20:48:13 pm »

xplod

  • Gość
a jak mozna go dobrze odpowietrzyc jest jakies miejsce w tym silniku zeby rozpiac układ chłodzenia i prawidłowo odpowietrzyc silnik??

nawalił układ chłodzenia (w bardzo ciekawy sposób)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2006, 14:53:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Moja metoda odpowietrzania polega na podpompowywaniu grubymi wężami przy chłodnicy i zdjęciu węza z obwodu podgrzewania przepustnicy. Jak z węża zacznie wydobywać się płyn to zasadniczo kończyłem odpowietrzanie. Potem ewentualnie poprawka po dobrym zagrzaniu silnika.

Nie zapominaj różnież że bardzo istotnym elementem układu chłodzenia roverka jest korek zbiorniczka wyrównawczego. Je?li będzie on szwankował to objawy mog? być podobne do padniętej uszczelki pod głowic? czyli silnik bedzie się przegrzewał.

Piszesz też że często silnik się przegrzewał a wentylator na chłodnicy się nie zal?czał. Radzę sprawdzić wszystkie węże szczególnie jak masz LPG. Może który? po nagrzaniu się przełamuje i tamuje przepływ (ja tak miałem). Koniecznie też sprawd? czy prawidłowo działa termostat oraz chłodnica. Może jest ona zatkana i przez to przepływ przez ni? i odprowadzanie ciepła jest znacznie słabsze.

Zostaje jeszcze kwestia pompki wodnej ale jak j? sprawdzić to moze Van opisze.

Uszczelkę pod głowica w tym silniku zostawiłbym sibie na koniec. Bo najdroższa i robota najtrudniejsza.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.