Autor Wątek: Wyładowany całkowicie akumulator  (Przeczytany 4163 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyładowany całkowicie akumulator
« dnia: Styczeń 27, 2006, 20:04:42 pm »

Darek

  • Gość
Chcailem uruchomic samochod i okazalo sie ze akumulator jest calkowicie wyladowany.Nie chciala sie nawet zaswiecic zadna kontrolka. Co moglo byc tego przyczyna? Jak mozna sprawdzic co spowodowalo wyladowanie?W samochodzie na noc nie zostawilem niczego wlaczonego.Przynajmniej o niczym takim mi nie wiadomo.Radio w samochodzie mam odlaczone i nie posiadam alarmu.



pozwoliłem sobie przenie?ć ten temacik tu gdzie jego miejsce - t#1840 ;)

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2006, 20:35:42 pm »

messiash

  • Gość
przy takich mrozach lepiej wyci?gać aku

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2006, 20:56:07 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Aku? rozładował się od niskiej temperatury. Przy mrozach rzędu -25st C jego sprawno?ć wynosi zaledwie ~60%
Proponuję pożyczyć od s?siada prostownik i podładować (jak to zrobić znajdziesz na forum gdzyż zostalo to opisane), najlepszym wyjsciem bedzie zabieranie akumulatorka do domu (ja własnie przed chwiluni? zabrałem swój do domu). Mam jeszcze pomysł aby oblozyc go styropianem, będę musiał to wypróbować czy pomaga.
Pzdr. ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2006, 21:50:16 pm »

Darek

  • Gość
Wydaje mi sie ze to nie przez mroz. Byly juz tak duze mrozy ze ciezko bylo wejsc do samochodu bo dzwi i zamki przymarzaly a polonez palil na dotyk. Pare razy w takiej sytuacji wydawalo sie ze akumulator rzeczywiscie moze byc troche slabszy ale nie mialo to najmniejszego wplywu na uruchomienie samochodu. Natomiast dzisiaj akumulator byl wyladowany do zera.Po przekreceniu kluczyka nawet kontrolki nie chcialy sie ledwo zajarzyc.Po prostu calkowity brak reakcji jakby akumulatora wogole nie bylo. W nocy bylo u mnie ok -5 stopni a w ciagu dnia ok -1.Taka temperatura nie powinna chyba wplynac na akumulator a juz na pewno nie w takim stopniu.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2006, 21:55:02 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Jak "nowy" masz akumulator? Z moim pierwszym aku się działy takie cyrki, że odpalił od szczała, przestawiłem auto, zgasilem, za chwilę znów chciałem odpalić i już nawet kontrolki się nie za?wieciły. Też my?łałem, że co? robi zwarcie ale po wymiane akusia na nowy problem znikł. Tak było u mnie moze i u ciebie jest podobnie. Przynajmniej lepsze to niz szukanie zwarcia gdzies tam :|
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2006, 22:39:22 pm »

Darek

  • Gość
Akumulator ma trzy miesiace.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2006, 22:49:29 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Ja musze rozwazyc zakup nowego do siebie. Nie wiem czy to przez mroz, czy sie juz skonczyl. Ale jak go naladuje w domu (cala noc ladowania) i nastepnie podlacze, to pokrece z 10 sekund i on juz rozladowany..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2006, 13:52:32 pm »

Chudson

  • Gość
mam to samo co Lupo a dodam ze aku? ma 2,5 roku (centra 45Ah ) , ale zanim kupie nowy chcem jeszcze sprawdzic pobór pr?du przy rozruchu aby wykluczyć rozrusznik

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2006, 15:05:51 pm »

Adampio

  • Gość
Bardzo zdradliwa jest lampka w bagazniku.
Nie widac jej a prad zjada bo nie gasnie jak jest zle ustawiony jest wylacznik od klapy.
Poza tym 45Ah to dobre na lato, ja mam teraz 54 a firmowo mialem 60Ah

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 02, 2006, 18:43:41 pm »

chudson

  • Gość
Na lato ?? no co ty ,toć to fabryka takie montowała w GLE i wcale więcej nie potrzeba.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 02, 2006, 19:23:08 pm »

KANAL

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
toć to fabryka takie montowała w GLE i wcale więcej nie potrzeba.

Masz racje, ale tylko wtedy kiedy autko masz z fabrycznym wyposazeniem... nie masz radia, wzmacniacza, alarmu, centralnego zamka :)
Ja mam to wszystko w Polonezie i minimum to 54Ah (taki byl jak odbieralem z salonu, wyrzymal 7lat  :), teraz posiadam 62Ah (minely dwa latka i narazie wsio z nim oki).

A co do glownego tematu... moze alternator szwankuje? U mnie kiedys jezdzil jezdzil, odpalal, radio chodzilo.... na nastepny dzien zero, nawet lampka w srodku ledwo sie swiecila. Okazalo sie ze szczotka w alternatorze sie zawiesila.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2006, 20:49:01 pm »

#c-hemik

  • Gość
Cytat: "Kanal"
taki byl jak odbieralem z salonu, wyrzymal 7lat

nie pisz tak bo według niektórych akumulator nie moze wytrzymac więcej niż podaje producent czyli 5 lat, Mozesz zostac za to zlinczowany tak jak ja ( mi wytrzymał 8 lat i wszyscy twierdzili ze to nie mozliwe i jeszcze jakie oskarżenia w stosunku do mnie wysuwali :D szczegolnie taki jeden elektronik ze stazem 15 letnim twierdził ze góra 5 lat ) parodia to była :D

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2006, 11:59:57 am »

ajk#1212

  • Gość
u mnie tez był taki problem ze czasem wogole lampki sie nie swieciły a puzniej znowu wszystko bylo ok. Też my?lałem ze aku mi siadł ale sie okazało ze miałem  mase od silnika lu?n?. Wystarczyło dokręcić i wszystko jest ok. :roll:

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2006, 20:43:18 pm »

Krzysiek

  • Gość
Posiadam Poloneza Caro 1.6 GLi. W zimie mam małe problemy z akumulatorem. Jesli samochód stoi parę dni akumulator się wyładowuje. Sprawdziłem pr?d jaki jest pobierany z akumulatora podczas postoju. Wynosi on 300mA. Jest to chyba za duża warto?ć, ale nie jestem tak dobrym elektrykiem żeby szukać układu, który pobiera zbyt duży pr?d. Nie posiadam radia ani alarmu. Radzę sobie z tym odł?czaj?c zacisk kabla na dodatnim biegunie akumulatora gdy zostawiam samochód np. na noc. Chciałbym sobie ułatwić t? czynno?ć montuj?c wewn?trz auta główny wył?cznik pr?du. Mam już taki wymontowany z autobusu przeznaczonego do kasacji. My?lę że jeżeli w autobusie sprawował sie dobrze to w samochodzie osobowym nie powinien mieć najmniejszego problemu z obci?żeniem znacznym pr?dem. Jako przewodów do poł?czenia tego wł?cznika zamierzam użyć kabli rozruchowych. Wł?cznik chciałbym wpi?ć pomiędzy dodatnim biegunem akumulatora i dodatnim przewodem id?cym do rozrusznika. Mam pro?bę o ewentualme rady co do wykonania instalacji. Chciałbym również sie dowiedzieć czy takie częste odł?czanie pr?du może być szkodliwe dla instalacji samochodu (np.komputera od wtrysku). Za pomoc dziekuję.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2006, 13:20:03 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
szkoda, ze nie chcesz szukac usterki... podlacz sobie amperomierz tak jak przy pomiarze, w ktorym zmierzyles te 300mA i wyciagaj pojedynczo bezpieczniki... jak stwierdzisz, ze po wywciagnieciu ktoregos z kolei prad spadl to juz masz winny obwod... wystarczy teraz stwierdzic co jest wpiete w danym obwodzie... poradzisz sobie napewno :)

z tym glownym wylacznikiem to chyba nie jest najszczesliwszy pomysl... komputerek napewno wolalby miec zawsze zasilanie (w C+ wg. instrukcji po kazdym odlaczeniu akumulatora nalezy wykonac procedure "resetu") ale nie bedzie to dla niego zbyt wielkim problemem jesli jednak zdecydujesz sie na pomysl z wylacznikiem - oczywiscie bedzie to funkcjonowac (o ile styki wlacznika wytrzymuja prad rozruchu ~300A)... moim skromnym zdaniem metoda dosc toporna  ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2006, 13:54:16 pm »

Krzysiek

  • Gość
A jak wygl?da taka procedura "resetu"?

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 13, 2006, 14:45:56 pm »

Krzysiek

  • Gość
Podł?czylem miernik pomiedzy dodatni biegun akumulatora a dodatni przewód ł?cz?cy się z nim i po kolei wyci?gałem wszystkie bezpieczniki. Niestety bez rezultatu. Ciagle był ten sam pobór pr?du. Dzi? ok 350mA. W bagażmiku nie mam lampki która mogłaby się ci?gle ?wiecić. Zauważyłem jednak co?. Do doatniego bieguna akumulatora s? podł?czone dwa przewody. Jeden, grubszy, biegnie do rozrusznika. Gdy podł?czam miernik tylko do niego i do akumulatora miernik wskazuje zero. Drugi przewód jest trochę cieńszy i biegnie do alternatora. Domy?lam sie że jest to przewód ładowania akumulatora. Gdy podł?czm miernik pod ten przewód i pod akumulator wtedy odczyt wynosi ok 300-350mA. Jak mogę sprawdzić czy to alternator pobiera taki pr?d. Zaznaczam że niedawno wymieniałem w aternatorze szczotki. Je?li alternator jest uszkodzony jakie mog? być tego przyczyny?

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2006, 15:11:29 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
czy Twoj alternator ma regulator napiecia zintegrowany juz ze szczotkami? jesli tak to pozostaja tylko diody... jedna uszkodzona dioda wyladuje bez problemu akumulator do "zera" przez noc...

wyciagnij alternator, w jego tylnej czesci musza byc mostki diodowe... powinienes je wylutowac (mostki wylutowuje sie w alternatorach gdzie byly regulator zintegrowany ze szczotkami... w starszych chyba wszystko jest przykrecane...?) i sprawdzic miernikiem kazda diode osobno (6 diod prostowniczych i 3 diody wzbudzenia)

procedura resetu o ktorej pisale dotyczy Caro+ z wtryskiem Boscha... jesli dalej Cie interesuje postaram przepisac ja z instrukcji slowo w slowo... jednak niektorzy twierdza,ze jest to zabieg tylko pro forma... nie wiem ile w tym prawdy... u mnie resetowanie kompa jeszcze w niczym nie pomoglo
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2006, 16:07:31 pm »

Krzysiek

  • Gość
Mój alternator nie ma szczotek razem z regulatorem. Do alternatora s? przymocowane dwa elementy. Znalzłem jeden z nich na Allegro. S?dz?c po tytule aukcji to jest mój regulator napięcia: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85696247. Drugi jest kształtu cylindrycznego, przymocowany do obudowy alternatora. Czy jest jaki? sposób pozwalaj?cy sprawdzić czy regulator jest sprawny?

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2006, 17:39:22 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
nie znam sposobu na szybkie sprawdzenie regulatora... moze koledzy cos podpowiedza :)

wg. mnie moglbys zrobic tak... odepnij regulator od instalacji (z tego co widze ma wsuwki wiec odlaczenie nie bedzie trudne) i znowu sprawdz prad pobierany z akumulatora... eliminuj kolejno podejrzanych :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)