Autor Wątek: Rover - wymiana uszczelki  (Przeczytany 2309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wymiana uszczelki
« dnia: Luty 01, 2006, 13:10:14 pm »

ajk#1212

  • Gość
witam
mam poldka 96 z sinikiem 1.4 rover poszła mi uszczelka pod głowic? wymieniłem na now? ale z kołkami metalowymi. przy doci?ganiu głowicy zerwałem 1 szpilke. z jak? sił? powinna być soci?gnięta głowica? czy wymiana kołków z plastikowych na metalowe będzie miała jaki? zły wpływ? i czy za każd? wymian? uszczelki powinno się wymieniać wszystkie szpilki? proszę o pomoc

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2006, 13:27:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Czesc. Kolega oczywiscie skozystal z wyszukiwarki? wydaje m sie ze powinny byc odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.
poza tym przeczytaj http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=2886

i tu masz spis (nie wszystkich) tematow o 1.4 http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=1117

Sorry ze odsylam do wyszukiwarki, ale bylo to juz poruszane kilka razy
to ja, byly Marcin#839

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2006, 13:29:13 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Tyle wiem, że szpile należy wymieniać bo po rozkręceniu chyba się... no co? im siędzieje i chyba należy je wymieniać.

Pozdro, pozdro

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2006, 13:31:02 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
szpile da sie sprawdzic czy sa dobre, w trzeciaku i w morawskim jest wszystko opisane, na forum zreszta tez chyba.
to ja, byly Marcin#839

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2006, 13:36:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
w morawskim

Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te książki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominają bo są dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2006, 13:41:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
w morawskim nie ma? hmmm w trzeciaku jest, wiec niech kolega MirekL01  najlepiej zakupi ksiazke tego pana i wspomoze krajowy biznes ;) kazdy posiadacz polda powinien ja miec  :smile:
to ja, byly Marcin#839

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2006, 15:17:36 pm »

arabek#1875

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytuj (zaznaczone)
w morawskim

Tam raczej tego nie znajdziesz. Wogule najlepiej mieć obie te ksi?żki zanim zacznie siedłubać w silniku rovera. Jest tam wiele info o których forumowicze nie wspominaj? bo s? dla nich oczywiste. Pozatym jak pisali poprzednicy było wiele razy więc trzeba szukać.

Znajdziesz Bocianku , znajdziesz :-)
W morawskim napewno jest bo mam ksiazkiem , jeszcze mi sie ostala po poloneziku  :oops:
Co do wymiany srob, nie jest to konieczne , jesli sprawdzi sie czy sie nadto nie rozciagnely.
Co do kolkow to nie jest konieczne , wymienianie ich...
Co do momentow to jak tam bylo ?
20 Nm + 3x180 stopni ?

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2006, 15:44:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
20 Nm + 3x180 stopni ?

20 Nm + 2x180 stopni  :!:  :!:  :!:  lub 10Nm +20Nm +4x90 stopni  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2006, 12:44:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
MirekL01,  jezeli nie wiedziales jakim momentem dokrecac sruby to pewnie tez nie robiles/ ktos nie robil tego zgodnie z dokumentacja. Pewnie kolejnosc odkrecania, dokrecania i kilka innych waznych spraw nie zostalo poprawnie przeprowadzonych. Nie chce Cie straszyc, ale taka robota mogles zniszczyc sobie glowice. Obym sie mylil.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 02, 2006, 23:12:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ehhh ja bez podkładki w postaci dokumentacji bym sie nie zabierał za robotę. za łatwo co? spierdzielic i póżniej koszty leeeec?  :?

Rover - wymiana uszczelki
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2006, 08:13:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Coś w tym jest. Ja dwa lata zbierałem informacje, dokumentacje i narzędzia zanim odważyłem się na tak daleko idącą ingerencję w silnik jak zdejmowanie głowicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.